וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2020: "ג'וקר" מוביל עם 11 מועמדויות

13.1.2020 / 15:52

הלהיט בכיכובו של חואקין פיניקס מוביל במספר המועמדויות לאוסקר - 11, יותר מכל סרט המבוסס על קומיקס אי פעם. "היו זמנים בהוליווד", "האירי" ו-"1917" התכבדו בעשר מועמדויות כל אחד, ו"פרזיטים" קיבל לא פחות משש מועמדויות. "לאה צמל" הישראלי בחוץ בקטגוריית הדוקו

יחצ

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה היום (שני בצהריים שעון ישראל) על המועמדויות לטקס האוסקר השנתי, שיהיה ה-92 בתולדותיה. "ג'וקר" היה הכוכב הגדול של ההכרזות עם לא פחות מ-11 מועמדויות - חסר תקדים לסרט המבוסס על קומיקס. "היו זמנים בהוליווד", "האירי" ו"1917" חזק בתמונה גם כן. כל אחד מהם קיבלו עשר מועמדויות. "פרזיטים" הדהים עם שש מועמדויות - כמות עצומה יחסית לסרט לא אמריקאי. גם "ג'וג'ו ראביט", "סיפור נישואים" ו"נשים קטנות" נהנים מכמות דומה של מועמדויות. "לאה צמל, עורכת דין" הישראלי, שהיה ברשימה המקוצרת בקטגוריית הדוקו, נותר בחוץ.

באופן כללי, לא היו בהכרזת המועמדויות יותר מדי הפתעות מיוחדות. בקטגוריית הסרט הטוב ביותר מועמדים "היו זמנים בהוליווד", "1917", "האירי", "פרזיטים", "ג'וקר", "סיפור נישואים", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות" ו"פורד נגד פרארי". קטגוריית הבימוי, כרגיל, על טהרת הגברים - סם מנדס ("1917"), מרטין סקורסזה ("האירי"), קוונטין טרנטינו ("היו זמנים בהוליווד"), בונג ג'ון-הו ("פרזיטים") וטוד פיליפס ("ג'וקר"). שני הראשונים כבר זכו בפסלון בקטגוריה הזו, השלישי היה מועמד בה אך לא זכה, ולשני האחרונים זו מועמדות ראשונה בה.

בפרספקטיבה רחבה יותר, המנצחים הגדולים של ההכרזה היו נטפליקס, שקטפו בסך הכל 24 מועמדויות, יותר מכל האימפריות ההוליוודיות שהיו בסביבה עשרות שנים לפני שירות הסטרימינג. סוני גרפו עשרים מועמדויות ודיסני 16 מועמדויות. אכן, עידן חדש בתעשייה.

ג'וקר. טוליפ מדיה,
מתוך "ג'וקר"/טוליפ מדיה

בקטגוריית המשחק, 19 מתוך עשרים המועמדים והמועמדות הם לבנים ולבנות. יוצאת הדופן היחידה היא סינתה אריבו השחורה, המועמדת על "הארייט".

סירשה רונאן, בסך הכל בת 25, קטפה היום את המועמדות הרביעית שלה לאוסקר, והפעם בקטגוריית השחקנית הראשית על "נשים קטנות". סקרלט ג'והנסון קיבלה מועמדות כפולה - בקטגוריית השחקנית הראשית על "סיפור נישואים" ובקטגוריית שחקנית המשנה על "ג'וג'ו ראביט". אנתוניו בנדרס קיבל מועמדות ראשונה אי פעם, בקטגוריית השחקן הראשי בזכות "כאב ותהילה" של אלמודובר. גם אנתוני הופקינס וגם טום הנקס קיבלו מועמדות ראשונה מזה כשני עשורים. שניהם בקטגוריית שחקן המשנה - הוולשי על "האפיפיורים" והאמריקאי על "יום יפה בשכונה". בולטים בהעדרם: רוברט דה נירו ("האירי") ואדי מרפי ("קוראים לי דולמייט") הוותיקים, אדם סנדלר שנחשב למועמד אפשרי הודות ל"Uncut Gems", וגם שניים שזכו השנה בגלובוס הזהב - טרון אג'רטון על "רוקטמן" ואקוופינה ("הפרידה").

ההפתעה בגזרה הזו היתה ג'ניפר לופז, שנחשבה מועמדת ודאית על "נוכלות בלי חשבון" אך נותרה בחוץ. אלילה מוזיקלית נוספת שלא תהיה באוסקר היא ביונסה, שנחשבה פייבוריטית בקטגוריית השיר המקורי הודות ל"מלך האריות", אך לא קיבלה מועמדות. שם גדול נוסף שנשאר בחוץ - "לשבור את הקרח 2", שאינו מועמד בקטגוריית האנימציה, והפסיד את מקומו לשני סרטים בהפקה אירופאית, "היד אבודה" ו"קלאוס", שהתקציב שלהם ביחד הוא רק שליש מזה של להיט הענק של דיסני.

"ארץ הדבש", הזוכה הגדול של פסטיבל דוקאביב האחרון, קיבל מועמדות כפולה - בקטגוריית הסרט הבינלאומי (מטעם צפון מקדוניה) ובקטגוריית הדוקו, בה מועמד גם "מפעל אמריקאי", שסידר לזוג אובמה את המועמדות הראשונה להם לאוסקר כמפיקים.

הטקס עצמו ייערך בעשרה בפברואר, וכמו בשנה שעברה, יתנהל בלי מנחה.

עוד בוואלה!

הביקורת שלנו על "ג'וקר"

לכתבה המלאה
1917. יונייטד קינג,
עשר מועמדויות. מתוך "1917"/יונייטד קינג

רשימת המועמדויות המלאה

הסרט הטוב ביותר: "היו זמנים בהוליווד", "1917", "האירי", "פרזיטים", "ג'וקר", "סיפור נישואים", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "פורד נגד פרארי"

הבמאי הטוב ביותר: סם מנדס ("1917"), מרטין סקורסזה ("האירי"), קוונטין טרנטינו ("היו זמנים בהוליווד"), בונג ג'ון-הו ("פרזיטים"), טוד פיליפס ("ג'וקר")

השחקן הראשי הטוב ביותר: ליאונרדו דיקפריו ("היו זמנים בהוליווד"), חואקין פיניקס ("ג'וקר"), אדם דרייבר ("סיפור נישואים"), ג'ונתן פרייס ("האפיפיורים"), אנתוניו בנדרס ("כאב ותהילה")

השחקנית הראשית הטובה ביותר: רנה זלווגר ("ג'ודי - מעבר לקשת"), סקרלט ג'והנסון ("סיפור נישואים"), שרליז ת'רון ("פצצה"), סירשה רונאן ("נשים קטנות"), סינתיה אריבו ("הרייט")

שחקן המשנה הטוב ביותר: בראד פיט ("היו זמנים בהוליווד"), ג'ו פשי ("האירי"), אל פצ'ינו ("האירי"), טום הנקס ("יום יפה בשכונה"), אנתוני הופקינס ("האפיפיורים")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: לורה דרן ("סיפור נישואים"), מרגו רובי ("פצצה"), פלורנס פיו ("נשים קטנות"), קתי בייטס ("ריצ'רד ג'ול"), סקרלט ג'והנסון ("ג'וגו ראביט")

התסריט המקורי הטוב ביותר: "היו זמנים בהוליווד", "סיפור נישואים", "פרזיטים", "1917", "רצח כתוב היטב"

התסריט המעובד הטוב ביותר: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "ג'וקר", "האפיפיורים"

הצילום הטוב ביותר: "1917", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "האירי", "המגדלור"

העריכה הטובה ביותר: "פורד נגד פרארי", "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "ג'וקר", "פרזיטים"

עיצוב ההפקה הטוב ביותר: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "1917", "היו זמנים בהוליווד", "פרזיטים"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: "האירי", "ג'וגו ראביט", "ג'וקר", "נשים קטנות", "היו זמנים בהוליווד"

האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: "פצצה", "ג'וקר", "ג'ודי - מעבר לקשת", "מליפיסנט: אדונית הרשע", "1917"

האפקטים הטובים ביותר: "הנוקמים: סוף המשחק", "האירי", "מלך האריות", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

עריכת הסאונד הטובה ביותר: "1917", "פורד נגד פרארי", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקיווקר"

מיקס הסאונד הטוב ביותר: "1917", "ג'וקר", "אד אסטרה", "פורד נגד פרארי", "היו זמנים בהוליווד"

סרט הדוקו הארוך: "ארץ הדבש", "מפעל אמריקאי", "למען סאמה", "המערה", "קצה הדמוקרטיה"

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: "פרזיטים" (דרום קוריאה), "עלובי החיים" (צרפת), "כאב ותהילה" (ספרד), "קורפוס קריסטי" (פולין"), "ארץ הדבש" (צפון מקדוניה)

סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר: "צעצוע של סיפור 4", "מיסטר לינק", "היד האבודה", "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר", "קלאוס"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "ג'וקר", "נשים קטנות", "סיפור נישואים", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: "אחווה", "החלון של השכנים", "מועדון הכדורגל של נפטה", "סריה", "אחות"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "בת", "קיטבול", "אחות", "Hair Love", "Memorable"

סרט הדוקו הקצר הטוב ביותר:

"In the Absence"
"Learning to Skateboard in a Warzone"
"Life Overtakes Me"
"St. Louis Superman"
"Walk Run Cha-Cha"

השיר המקורי הטוב ביותר:

"I Can't Let You Throw Yourself Away"
"צעצוע של סיפור 4"
-------
"I'm Gonna Love Me Again"
"רוקטמן"
-----
"I'm Standing With You"
"Breakthrough"
----------
"Into the Unknown 2"
"לשבור את הקרח 2"
-----
"Stand Up"
"הארייט"

סיפור נישואים. נטפליקס,
מועמדות בקטגוריית המשחק. סקרלט ג'והנסון ולורה דרן ב"סיפור נישואים"/נטפליקס
האירי. נטפליקס,
עשר מועמדויות. מתוך "האירי"/נטפליקס
פרזיטים. פסטיבל קאן,
שש מועמדויות. מתוך "פרזיטים"/פסטיבל קאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully