התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020/ראובן קסטרו

"ההנהגה עובדת על כולנו"

14.1.2020 / 0:01

"אני מרגיש פראייר. ההנהגה שכחה למה היא קיימת. הבחירות השלישיות הן בדיחה. אני עייף מהקמפיינים ברחובות שמנסים לקנות אותי עם שקרים. לא יודע למי להאמין": עמרי גליקמן, מנהיג התקווה 6, רותח על הפוליטיקאים, מספר על הקשיים כאמן ומדבר על הפחד מנטישת הקהל. ריאיון

פתאום, ברגע אחד, פניו של מנהיג הרכב "התקווה 6" עמרי גליקמן מרצינות. הוא לוקח נשימה ויורה בצרורות: "מה מפריע לי במדינה? אנחנו מדינה שבסופו של דבר לא מנוהלת. הולכים לבחירות שלישיות ואני מרגיש פראייר, אני מרגיש שעובדים עלי, אני מרגיש שההנהגה שכחה מה הסיבה שהיא קיימת, שפוליטיקאים כבר לא כאן מתוך אידיאולוגיה, הם כאן מתוך הגשמה עצמית. הם לא דואגים לנו באמת. והנה, זה מוכח".

גליקמן, מי שהקים ביחד עם אחותו שלי את הרכב הרגאיי-היפ-הופ המצליח "התקווה 6" לפני 15 שנה, לא מתבטא הרבה על נושאים פוליטיים. המשבר הפוליטי החריף, שבעטיו ניאלץ להיגרר לקלפיות בפעם השלישית תוך כשנה, מוציא ממנו הרבה מאוד אמוציות וזעם. "הבחירות השלישיות האלה בעיני זו בדיחה. וזה משהו שאסור שהוא יקרה. אני לא יודע איך הסתבכנו עם הדבר הזה. אני עייף מלראות את כל הקמפיינים האלה ברחובות, שמנסים לקנות אותי עם כל מיני שקרים כאלה ואחרים. אני כבר לא יודע למי להאמין ולמה להאמין. זה מבאס אותי ברמות".

לריאיון המלא עם גליקמן, שבו הוא מדבר על הקושי להיות אמן בישראל, על בדידות ועל העבודה עם אחותו:

הריאיון המלא עם עמרי גליקמן, מנהיג "התקווה 6":

במאי: ניתאי בארי, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, צלם: שי מכלוף, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן

ההרכב שאותו גליקמן מוביל ידוע כאחד ההרכבים השמחים ביותר בישראל, והופעותיו הפכו לשם-נרדף לחגיגת מוזיקה אמיתית. "אני חושב שהלהקה זה ההזדמנות שלנו להיות שמחים", מודה גליקמן בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "זה הבית שלנו, זה המקום שכולנו מגיעים למין התפוצצות רגש חיובית כזו, הכול יוצא החוצה, הכל בחיוך, הכל בכיף, אנחנו נהנים להופיע, שם כל החיובית. ברור שהחיים עצמם הם לא הבמה, אבל טוב שיש לנו את הבמה בשביל לברוח מהמציאות הזו".

אתם מתחילים את 2020 עם סיבוב הופעות חורפי ב-360 מעלות, הופעה גדולה במועדון התיאטרון בתל אביב ב-30 בינואר, שיר חדש "חי על הירח". מה זה בעצם הירח בשבילך? מקום בריחה?

"כן, הירח זה סוג של רעיון, זה לא מקום פיזי אף על פי שאני מאד אוהב את הירח עצמו. אני חושב שכל אחד - יש לו את הירח שלו. זה ניתוק תודעתי כזה, זאת אומרת אני עובר ממצב של ריכוז ונוכחות במציאות, בחיי היומיום, לעולם אחר, לעולם שלי, שבו אני מדמיין ויוצר וכותב, זה מקום שהוא לא שיפוטי ויש לי הרבה הרבה חופש יצירתי שם".

בעצם הלבד זה מקום שטוב לך בו או שבודד לך בו?

"אני מאד מאד מחובר ללבד שלי, מאד מאד מסתדר עם עצמי, אני לא מרגיש אף פעם לבד. להפך - אני אפילו אוהב את זה, אני זקוק לזה, אני אוהב לחשוב ולנדוד. רוב הזמן עם עצמי אני מנצל את זה לזמן כתיבה או יצירה או מציאת פתרונות, אבל בעיקר לסגור שירים לא פתורים".

איך אתה כותב שירים?

"ככה, פשוט כל הזמן. זאת אומרת, אני לא צריך להושיב את עצמי עם עט ומחברת. זה בנהיגה, זה בטיול, זה שנייה אחרי שאני ואתה נדבר, זה כל הזמן ברגע פנוי שאני לא באיזו פעולה אקטיבית".

ביצוע של התקווה 6 לשיר "הכל עוד לפניי" באולפן וואלה! NEWS:

"הכל עוד לפניי", התקווה 6

תנסה להסביר לי את סוד ההצלחה של התקווה 6 בעיקר בקרב חיילים.

"לא יודע, אנחנו מופיעים הרבה מול חיילים. אני פעם הסברתי את זה שהמוזיקה זו הברחיה שלנו מהמציאות וזה באמת ככה. אני חושב שהשמחה הזו שאנחנו פורקים על הבמה מצליחה לפרוק את עצמה גם בקרב החיילים כי זו מוזיקה מאד מרוממת, משחררת".

איך ההצלחה של הלהקה שינתה אותך?

"הלהקה קיימת כבר למעלה מ-15 שנה ומעל 15 שנה זה יוצא שאני עמרי מהתקווה 6 ואני לא יודע מי זה עמרי לא מהתקווה 6 אז אני מאמין שיש איזשהו קשר. זאת אומרת, אני תמיד מייצג את ההרכב הזה".

אתה גם לא מעריץ גדול של השקות ודברים כאלה.

"כן, אני פחות מתחבר לעולם הזה. אני חושב שכולנו. אנחנו עושים את המוזיקה ובשביל המוזיקה. אני יודע שזה חלק חשוב מהמשחק, וכשחייבים אנחנו משתפים פעולה. יש איזו סאחיות נעימה כזו שאנחנו חיים בה בשלום וגאים בה וטוב לנו ההפרדה הזו. על הבמה אנחנו ניתן לכם את הכול, אבל בבית אנחנו בבית".

ביצוע של התקווה 6 לשיר "כל יום מחדש" באולפן וואלה! NEWS:

"כל יום מחדש", התקווה 6

כמה זה קשה לעבוד עם אחות?

"זו השאלה הכי פופולרית שאנחנו מקבלים. זה נראה לי זה הדבר הכי טבעי והכי נכון לעשות. אנחנו שותפים לנצח, אם נרצה או לא נרצה, זו השותפות הכי יציבה, אנחנו משפחה".

לא חששת שזה יוביל לפיצוצים? לריבים?

"לא, ממש לא. הפער ביני לבין שלי הוא ארבע שנים וארבעה ימים, ויש לנו מעין קשר של תאומים אני חושב. יש לנו חשיבה טלפתית ואנחנו מרגישים את אותם דברים, אנחנו גם מאד מאד מסתדרים, רואים את אותם דברים, כל אחד יודע גם מה התפקיד שלו, אנחנו גם מאד סומכים אחד על השנייה. אם יש אתגרים, זה לא בפרמטר הזה של השותפות שלי עם שלי".

דיברנו על אתגרים. כמה זה קשה להיות אמן בישראל?

"ממש קשה. בואנ'ה, מוזיקאים בישראל הם גיבורי גיטרה אמיתיים. זו תעשייה קטנה, זה שוק קטן, זו מדינה קטנה, אתה יוצא לסיבוב הופעות, אתה מסיים אותו בשעה וחצי. זה מאד מאד מאתגר. אתה כל הזמן צריך להיות בפעילות וכל הזמן לעניין ולהיות רלוונטי ופופולרי, והכול בשביל להחזיק ולהתקיים".

יש את החשש התמידי אצל כל אמן שפתאום הקהל יפסיק להגיע. גם אצלך זה נמצא?

"ברור. בסוף אנחנו עושים את האמנות שלנו. אנחנו פורקים את החיים האישיים שלנו, באים לעשות שמח, ולא תמיד יהיה מי שזה בא לו. וזה מבאס ומפחיד גם".

התקווה 6 יופיעו ב-30 בינואר במועדון התיאטרון בתל אביב

השיר החדש - "חי על הירח"

seperator

קרדיטים

במאי: ניתאי בארי, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, צלם: שי מכלוף, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן

התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו
התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה 6/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully