וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומישינר ה-NBA לשעבר דייויד סטרן הלך לעולמו

הקומישינר האגדי שמצבו הרפואי התדרדר בשבועיים האחרונים נפטר בגיל 77 בבית החולים בעקבות דימום מוחי. אדם סילבר: "היה מנטור עבורי, אנו חולקים את צערנו עם כל מי שחייו של דייויד נגעו בו"

מתוך רויטרס

בשורות עצובות לעולם הספורט האמריקאי ובכלל: דייויד סטרן, הקומישינר האגדי של ה-NBA ששם את ליגת הכדורסל האמריקאית על המפה, נפטר הערב (רביעי) בבית החולים לאחר שהיה מאושפז כשבועיים בעקבות דימום מוחי. ב-12 בדצמבר דווח בארצות הברית כי סטרן, בן 77, אושפז במצב קשה בעקבות דימום חמור במוחו, ועבר ניתוח בהול על מנת להציל את חייו. מאז היה מאושפז במצב קריטי, כשבמשך כל התקופה ניסה הצוות הרפואי לייצב את מצבו, אך היום כאמור, התקבלה הבשורה המרה.

סטרן נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בתולדות ה-NBA. הוא כיהן כקומישינר החל משנת 1984 ועד שנת 2014 אז הוחלף על ידי אדם סילבר, ובמהלך הקדנציה שלו הפך את ה-NBA למותג בינלאומי והביא אותו לשיאי פופולריות גם ברחבי העולם. לזכותו נזקפת העובדה שרמת הפופולריות של הליגה הגיעה לשיאים חדשים, כשבתקופתו הגיעה הליגה למקלטי הטלוויזיה של יותר מ-200 מדינות. סטרן אף דחף להקמת ליגת הנשים ה-WNBA שהוקמה ב-1996 בעידודו.

דייויד סטרן, ערב גאלה 2019. GettyImages
מהדמויות החשובות ביותר בתולדות הכדורסל העולמי הלך לעולמו. סטרן ז"ל/GettyImages

"במשך 20 שנה זכיתי לשבת מהצד ולראות את דייויד בפעולה", כתב אדם סילבר בהודעה הרשמית ששיגרה הליגה לאחר הבשורה הקשה. "הוא היה מנטור עבורי ואחד מחבריי הקרובים ביותר. בילינו אינספור שעות ביחד במשרד, באולמות, בטיסות - בכל מקום שהמשחק לקח אותנו אליו. כמו כל אגדת NBA, לדייויד היה כישרון ייחודי ובלתי רגיל, אך יחד עם זאת לא שכח את היסודות - הכנה, תשומת לב לפרטים הקטנים ועבודה קשה. כל מי שחלק ממשפחת ה-NBA נהנה מהחזון של דייויד, מהנדיבות שלו, ומההשראה שלו. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר לאשתו של דייויד, דיאן, ילדיו, אנדרו ואריק, והמשפחה המורחבת. אנו חולקים את צערנו עם כל מי שחייו של דייויד נגעו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully