וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי וגיא ראיינו את הצעירה מפרשת המין בקפריסין: "היא בפוסט טראומה"

1.1.2020 / 16:07

אורלי וילנאי וגיא מרוז ראיינו לרשת 13 את הצעירה הבריטית שהתלוננה שנאנסה על ידי ישראלים בקפריסין והורשעה בבדיית האונס. "היא נאנסה פיזית בוודאות. היא מכרסמת לעצמה את הידיים. מתארת אונס מטורף. והכל סוגר עליה". הריאיון המלא עם אורלי וגיא - בשישי בוואלה! תרבות

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

אורלי וילנאי, גיא מרוז ורשת 13 חתומים על הישג עיתונאי נוסף: ריאיון ראשון של עיתונאים ישראלים עם הצעירה הבריטית בת ה-19, שהתלוננה ביולי כי עברה אונס קבוצתי על ידי ישראלים וחזרה בה. ביום שני הרשיע בית המשפט בקפריסין את הצעירה בעבירה של הטעיית הציבור, קבע כי בדתה את תלונתה וגזר הדין צפוי להינתן ביום שלישי. וילנאי ומרוז ליוו את הצעירה בשבועות האחרונים, ראיינו אותה במספר פגישות בקפריסין ויראיינו אותה שוב לאחר גזר הדין. הריאיון נערך כקופרודוקציה בין רשת 13 וחברת הפקות בריטית, וישודר בתקופה הקרובה בתוכנית התחקירים שלהם, "אורלי וגיא", ברשת 13, במקביל לשידור בבריטניה. היא תתראיין בפנים גלויות. הסרט שעורך אבי זילברברג יהווה המשך לסרטם של וילנאי ומרוז על פרשת איה נאפה ששודר באוגוסט בערוץ. ריאיון נרחב עם וילנאי ומרוז יפורסם מחרתיים (שישי) בוואלה! תרבות.

וילנאי ומרוז אמרו שלאחר המפגש עם הבחורה הם השתכנעו שמדובר במקרה של אונס. "היא נאנסה פיזית, חד משמעית", אומרת וילנאי. "פגשנו נערה מקסימה, בת 19, שהפוסט טראומה שלה צועקת מכמעט כל התנהלות שלה. היא מכרסמת לעצמה את הידיים, מדי פעם 'נתקעת' ככה ונכנסת לתוך עולם שצריך להעיר אותה ממנו. היא תיארה לנו באופן מאוד מדויק מה שקרה, תיאור שנאמן גם להודאה הראשונית שהיא מסרה וגם לכל שאר הדברים שאנחנו קראנו על עדות הבנים ששינו את העדות שלהם שלוש פעמים. היא מתארת מעשה אונס מטורף. זאת היתה סיטואציה כזאת שהיא אפילו לא יכלה לראות מי אונס אותה. היא מתכוונת להמשיך הלאה לבית הדין בהאג".

בית המשפט בקפריסין האריך ביממה את מעצרה של הצעירה הבריטית, 
פ', שהודתה כי שיקרה בתלונתה נגד 12 הנערים הישראלים. יואב איתיאל
"השתכענו שהיא נאנסה". הצעירה הבריטית בת ה-19 שטענה כי נאנסה על ידי קבוצת ישראלים/יואב איתיאל

בנוסף לאכילת עור אצבעות הידיים, וילנאי ומרוז אומרים כי נחרטה במוחם תמונה נוספת מהריאיון. "הנערה מנסה בבית המשפט לשדר לאמא שלה שהיא במצב רוח טוב, למרות שברור שהיא לא", אומר מרוז. וילנאי: "שאלנו אותה למה. שתיהן אמרו אותו דבר. הנערה אמרה: 'אני צריכה לשמור על אמא שלי שתרגיש שאני בסדר', והאמא אמרה 'אני שומרת על פאסון כדי שהילדה תרגיש בסדר'. הן נורא שומרות אחת על השנייה. כשהתחלנו את הריאיון האמא הייתה לידנו, ובשלב שהתחלנו לדבר על האונס היא שאלה את אמא שלה אם היא מוכנה לצאת מהחדר. ורק אחרי שאמא שלה יצאה מהחדר, היא סיפרה את כל מה שקרה שם. זאת אומרת, היא ממש מגינה עליה".

"פסיקת בית המשפט בקפריסין עכשיו היא לא אם היה או לא היה אונס. הפסיקה בקפריסין היא על טענתם שההודאה שלה שקרית. לטענתה גבו ממנה את החזרה בה מעדותה שלא כדין, כי איימו עליה", אומר מרוז. וילנאי: "כל המערכת הזאת סוגרת עליה. ישבנו שם באולם הדיונים, והשופט בכל פעם שהיא עושה איזו תזוזה, צועק עליה ורודה בה. היא קורבן באופן ברור". מרוז: "מערכת המשפט בקפריסין היא כזאת שגורמת לך להתגעגע עמוקות למערכת המשפט בישראל, שכל כך מלינים עליה כולם".

"קבענו שבשלב מסוים היא תבוא לישראל, אחרי שהכל ייגמר, נארח אותה", מוסיפה וילנאי. "היא רוצה להכיר את הארץ, עם כל מה שהן עברו".

הריאיון המלא עם אורלי וילנאי וגיא מרוז יפורסם מחרתיים (שישי) בוואלה! תרבות

ב-10 בינואר יערוך ארגון לוט"ם ערב התרמה למען הצעירה הבריטית כדי לסייע לה בהמשך מימון הייצוג המשפטי בערעור לבית הדין בהאג במקום שהיה פעם מועדון הפוסיקט בתל אביב

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: ביהמ"ש הרשיע הבריטית שהתלוננה על אונס

לכתבה המלאה
אורלי וילנאי וגיא מרוז. ראובן קסטרו
"הפוסט טראומה שלה צועקת מכמעט כל התנהלות שלה. היא מכרסמת לעצמה את הידיים, מדי פעם 'נתקעת' ככה ונכנסת לתוך עולם שצריך להעיר אותה ממנו". אורלי וילנאי וגיא מרוז/ראובן קסטרו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully