וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון סוחף לנתניהו בפריימריז: "אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות"

ראש הממשלה זכה ל-72.5% מקולות הבוחרים ובירך על תמיכת המצביעים: "תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון והאהבה". כ-49% הצבעה נרשמו בבחירות, יותר מהפריימריז הקודמים לראשות המפלגה. סער, שזכה ל-27.5% מהקולות בלבד, הודה בהפסד: "נעמוד מאחורי נתניהו"

צילום: יותם רונן

הפריימריז בליכוד - כל העדכונים

  • נתניהו ניצח ברוב גדול בפריימריז לראשות הליכוד
  • ראש הממשלה זכה ב-72.5% מהקולות, סער עם 27.5%
  • נתניהו: "ניצחון ענק"; סער הודה בהפסד: "נעמוד מאחוריו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצח הלילה (שישי) בפער גדול בפריימריז לראשות הליכוד, עם 72.5% מקולות הבוחרים, 41,792 קולות הסך הכול. זאת, לעומת יריבו, ח"כ גדעון סער, שזכה ל-27.5% מהקולות - 15,885 קולות בסך הכול. כבר לאחר ספירת הקולות הראשונית, הכריז נתניהו כי מדובר ב"ניצחון ענק".

"תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה", מסר נתניהו. "בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

מנגד, ח"כ סער הודה בהפסדו. "בכוונתי לברך את ראש הממשלה על ניצחונו בפריימריז", מסר סער. "אני אומר בצורה הברורה ביותר: חבריי ואני עומדים מאחוריך להצלחת הליכוד בבחירות במרץ". סער התקשר לנתניהו, ובירך אותו על ניצחונו. נתניהו הודה לו, וקרא לשילוב ידיים למען המפלגה במשך סבב הבחירות לכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניצחון ענק". נתניהו מצביע בפריימריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער קיבל יותר תמיכה ממשה פייגלין ודני דנון שהתמודדו מול נתניהו על ראשות הליכוד בעשור האחרון, אך לא חצה את רף ה-30%, שנחשב לרף שהיה מבסס אותו כמועמד המוביל להנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

עם סגירת הקלפיות, עמד שיעור ההצבעה על 49.45% ממתפקדי הליכוד. מדובר בשיעור הצבעה גבוה מאחוז ההצבעה בפריימריז הקודמים על ראשות הליכוד ב-2014. מתוך 106 אתרי הצבעה - נתניהו לקח 99, סער ניצח בשבעה: צפון תל אביב, שוהם, עמק חפר, זרזיר, ג'וליס, דלית אל כרמל ויפיע. נתניהו, לעומת זאת, ניצח בין היתר בעפולה, גבעתיים, קרית ארבע, אריאל, דימונה, ערד, קרית מלאכי, שדרות, טבריה, ירוחם, נתיבות, באר שבע, אשדוד, אשקלון.

דקות בודדות לאחר סגירת הקלפיות, הודה סער בטוויטר לפעיליו ותומכיו. הוא כתב: "תודה לחברים, למתנדבים, למצביעים הרבים. לכל מי שמאמין בדרך אליה יצאנו. גיליתם אמונה, אומץ-לב ונחישות. אני אוהב אתכם וגאה בכם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודה למצביעים. ח"כ סער באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליכוד בירכו את נתניהו על ניצחונו. "למרות מזג האוויר, חברות וחברי הליכוד יצאו מהבית והביעו תמיכה חד משמעית בראש הממשלה", מסר שר התיירות יריב לוין. "חברי הליכוד בחרו במנהיגות אחראית, חזקה ומנוסה אשר תוביל את הליכוד לניצחון גם בבחירות הקרובות. זו השעה להתאחד, ללכד את השורות ולפעול כאיש אחד על מנת להביא לניצחון הליכוד ולהוביל את ישראל לעתיד בטוח ומשגשג".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בירך את נתניהו על ניצחונו. "ברכות חמות לך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, על היבחרך לראשות הליכוד ומועמדו לראשות הממשלה", מסר דרעי, "כשותף לדרך, אני שמח על הבעת האמון הגדולה שקיבלת הערב מציבור גדול. נשמור על גוש הימין ונקים בעזרת ה' ממשלת ימין חזקה שתשמור על הצביון היהודי של המדינה".

אחוז ההצבעה בפריימריז של הליכוד על גבי מסך התוצאות בכפר המכבייה, ר"ג 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
אחוז ההצבעה על גבי מסך התוצאות בכפר המכבייה, הלילה/ראובן קסטרו

מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "כפי שזה נראה, את הליכוד ימשיך להוביל הנאשם נתניהו שהוביל את מדינת ישראל בדרך השחיתות. התנועה של ז'בוטינסקי ובגין, שדיברו על עליונות המשפט, בחרה במנהיג עם שלושה כתבי אישום, שמבקש למוטט את שלטון החוק ולהשיג לעצמו חסינות אישית במקום לעסוק במה שחשוב לאזרחי ישראל". גנץ הוסיף כי "הבחירות האלו מחייבות אותנו להציב תמונת מראה למפלגת נתניהו ולבחור באחדות".

בעבודה-גשר נמסר כי "התוצאות המסתמנות בליכוד מראות על ניתוק הליכוד מהעם. לראשות התנועה העממית והממלכתית שהוביל מנחם בגין נבחר אדם המואשם בשלושה כתבי אישום חמורים. הליכוד העממי והממלכתי נגמר היום סופית".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי תוצאות הפריימריז בליכוד "לא שינו דבר". בפוסט שפרסם בפייסבוק, ליברמן כתב כי "הצבעה לנתניהו או לגנץ בבחירות הקרובות תשפיע באופן ישיר וכואב על הכיס של כל אחד ואחת מכם", והוסיף: "מי שיצביע לליכוד ולכחול לבן, ייתן את קולו באופן אוטומטי למפלגות החרדיות להמשיך ולעשוק את הקופה הציבורית כשכל הנטל ייפול על כתפיהם של מי שמשרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים".

(עדכון ראשון: 00:16)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully