וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: עונש מוות נגזר על השליט הצבאי לשעבר מושארף

הרודן, שהורשע בבגידה בשל החלטתו להשעות את החוקה ב-2007 כדי להאריך את כהונתו, גולה בימים אלה בדובאי. התיק נגדו הוא יוצא דופן במדינה שבה הצבא שלט, באופן ישיר או עקיף, במרבית השנים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שליטה הצבאי לשעבר של פקיסטן, פרברז מושארף, נידון לעונש מוות היום (שלישי) אחרי שהורשע על ידי בית משפט מיוחד בגין בגידה. שלושת השופטים הרשיעו אותו בתיק שהתנהל מאז 2013, אולם הוא נידון למוות בהיעדרו. מושארף, שעלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-1999, גולה בימים אלה באיחוד האמירויות הערביות. בתור נשיא שלט עד 2008.

מושארף, שקיבל אישור לעזוב את המדינה ב-2016 לצורך טיפול רפואי, הורשע בבגידה בעקבות החלטתו להשעות את החוקה ב-2007, כשהטיל מצב חירום בצעד שנועד להאריך את שלטונו. לפי חוקת פקיסטן, כל מי שמורשע בבגידה עשוי לספוג עונש מוות.

מוקדם יותר הוחדש, פרסם מושארף הצהרה מוקלטת ממיטת בית החולים שלו, כשתיאר את המקרה נגדו כ"חסר ביסוס". הגנרל הוא השליט הצבאי הראשון אי-פעם בפקיסטן שעומד לדין על כך שהפר את החוקה. הוא התפטר מתפקידו ב-2008, בעקבות הפגנות גדולות נגדו וחששו מפני הדחה.

כשנוואז שריף, יריבו הוותיק שאותו הדיח בהפיכה ב-1999, נבחר לתפקיד ראש הממשלה ב-2013, הוא הוביל את האישום בבגידה נגד מושארף, ובמרץ 2014 הוא הואשם באופן רשמי. בתי המשפט דחו את טיעוניו כי הוא פעל בתיאום עם הממשלה ועם שריו, והוא הורשע היום ברוב של שני שופטים מול מתנגד אחד. הוא סירב להופיע לדיונים הרבים בעניינו, חרף הצווים המשפטיים.

נשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף. רויטרס
טוען לרדיפה פוליטית. מושארף/רויטרס

העמדתו לדין של מושארף הייתה רגע משמעותי במדינה, שבה לצבא יש השפעה רבה מאז שקיבלה עצמאות. רבים ממנהיגי הצבא שלטו, באופן ישיר או עקיף, במדינה אחרי הפיכות צבאיות, או החזיקו בהשפעה רבה על הממשלה האזרחית. הצבא, לפי ההערכות, עקב מקרוב אחרי המשפט התקדימי.

מושארף, שנבחר לרמטכ"ל הצבא ב-1998, נקלע לעימות עם ראש הממשלה דאז נוואז בעקבות עימות עם הודו במאי 1999, במה שנודע כמלחמת קרגיל, והוא תפס את השלטון בהפיכה. במהלך שלטונו, הוא שרד שורת ניסיונות להתנקש בחייו וכן הפיכות נוספות. הוא זכה לתהודה בינלאומית בשל חלקו במלחמה בטרור שניהלה ארצות הברית אחרי פיגועי 11 בספטמבר, למרות התנגדות מבית.

עוד בוואלה!

פקיסטן מזהירה: הודו עשויה לבצע רצח עם בקשמיר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully