וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת חריף: הגיטריסט האגדי ג'ון פרושיאנטה חוזר לרד הוט צ'ילי פפרז

15.12.2019 / 23:23

גיטריסט הרד הוט צ'ילי פפרז ג'וש קלינגהופר יעזוב את הלהקה ויוחלף על ידי הגיטריסט האגדי אותו החליף בעצמו לפני עשר שנים - ג'ון פרושיאנטה, שהקליט עם ההרכב ארבעה אלבומים ותרם רבות להצלחתו

צילום: אורי לוין, מדריך טיולים ב״איילה גיאוגרפית״

גיטריסט הרד הוט צ'ילי פפרז ג'וש קלינגהופר יעזוב את הלהקה ויוחלף על ידי הגיטריסט אותו הוא עצמו החליף לפני עשר שנים - ג'ון פרושיאנטה האגדי, שהיה חלק משמעותי בלהקה והקליט איתה ארבעה אלבומים, כך הודיעה הלהקה הערב (ראשון) באינסטגרם. "ג'וש הוא מוזיקאי נפלא שאנו מעריכים ואוהבים, ואנו אסירי תודה על הזמן איתו, ועל התרומה האינסופית שלו עבורנו", כתבה הלהקה. "אנו גם מודיעים בהתרגשות רבה ובלבבות שלמים כי ג'וש פרושיאנטה חוזר ללהקה. תודה". על פי פרסומים בתקשורת, הלהקה נמצאת במגעים להופעה בפארק הירקון בתל אביב בקיץ הקרוב - והאופציה הזו, שגם כך היתה אטרקטיבית ומלהיבה, הפכה כעת למרגשת עוד יותר.

ג'ון פרושיאנטה, מרץ 2018. Marcelo Hernandez/Getty Images, GettyImages
שובו של הקאמבק. פרושיאנטה בהופעה במרץ 2018/GettyImages, Marcelo Hernandez/Getty Images

פרושיאנטה בן ה-49 הצטרף ללהקה בנעוריו לפני שלושים שנה, לאחר מותו של הגיטריסט הישראלי הלל סלובק ממנת יתר. הוא ניגן לראשונה באלבומם "Mother`s Milk" שיצא בשנת 1989. אלבומם הבא, "Blood Sugar Sex Magik" הזניק אותם לתודעה. בשנת 1992 נטש את הלהקה והתמכר לסמים קשים, שהובילו אותו להחלפת כל שיניו. לאחר עזיבת הלהקה הוציא את אלבומי הסולו הראשונים שלו. בשנת 1998, כשנטען שהוא נקי מסמים, שב ללהקה במקום הגיטריסט דייב נבארו (המוכר גם מג'יינז אדיקשן). הלהקה הקליטה איתו בין השאר את האלבום "Californication" שהשיב את הלהקה לפסגת עולם הרוק, ולנגינתו בגיטרה היתה תרומה רבה לכך. האלבום מכר 15 וחצי מיליון עותקים. בדצמבר 2009 הודיע על נטישת הלהקה.

עוד בוואלה!

תיעוד נדיר ומרגש: שלמה ארצי במופע בצוותא לפני 43 שנים

לכתבה המלאה
רד הוט צ'ילי פפרז, יוני 1990. Gie Knaeps/Getty Images, GettyImages
פרושיאנטה עם הרד הוט צ'ילי פפרז, יוני 1990/GettyImages, Gie Knaeps/Getty Images

כבר בזמן חברותו בלהקה פעל במקביל בקריירת סולו, במסגרתה הוציא עד היום תחת שמו 12 אלבומים ושבעה מיני אלבומים, תחת הכינוי טריקפינגר עוד שני אלבומי אסיד האוס ומיני אלבום ותחת הסופרגרופ Ataxia הוציא שני אלבומים נוספים. הוא גם שימש כגיטריסט אולפן של להקת הרוק המתקדם דה מארס וולטה בין השנים 2002 ל-2008. בנוסף, שיתף פעולה עם אמנים והרכבים רבים, בהם דוראן דוראן, זיגי מארלי, ג'וני קאש וג'ורג' קלינטון. הוא זכה להערכה רבה, ובין השאר דורג במקום ה-18 ברשימת מאה הגיטריסטים הטובים ביותר בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטונס בשנת 2003, ונכנס גם לדירוג דומה של המגזין בשנת 2011, הפעם למקום ה-72. הוא גם נכלל להיכל התהילה של הרוקנרול כחבר ברד הוט צ'ילי פפרז בשנת 2012, אבל לא הגיע לטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully