וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לעג לגרטה על הזכיה באשת השנה של טיים. התגובה שלה שברה את הרשת

12.12.2019 / 18:25

נשיא ארה"ב לא התלהב מהפרס שקיבלה הנערה השבדית המובילה את המאבק במשבר האקלים. "זה כל כך מגוחך. היא חייבת לעבוד על שליטה בכעסים שלה, ואז ללכת לסרט ישן וטוב עם חברה! תירגעי". היא עדכנה את הביוגרפיה שלה בטוויטר: "צופה בסרט ישן וטוב ונרגעת"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעג היום (חמישי) שוב לפעילה הסביתית גרטה תונברג בת ה-16, יממה אחרי שהנערה השבדית נבחרה לאשת השנה של המגזין "טיים". היא זכתה בפרס היוקרתי על מבאקה, שהעניק השראה למיליוני צעירים לפעול נגד שינויי אקלים.

"זה כל כך מגוחך. גרטה חייבת לעבוד על שליטה בכעסים שלה, ואז ללכת לסרט ישן וטוב עם חברה! תירגעי, גרטה, תירגעי", כתב טראמפ בן ה-73 בטוויטר, בתגובה לציוץ של אדם אחר שבירך את הנערה.

בתגובה, עדכנה תונברג את הביוגרפיה שלה בטוויטר שבה נכתב כעת: "נערה העובדת על בעיית ניהול הכעסים שלה. כרגע נרגעת וצופה בסרט ישן וטוב עם חברה".

המריבה, שהזניקה את תונברג לפסגת ההאשטגים הפופולריים ביותר בטוויטר, התרחשה ביום השנה הרביעי לחתימה על הסכם האקלים בפריז שממנו נסוג טראמפ זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד.

גרטה תונברג צופה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכינוס אקלים של האו"ם, 23 בספטמבר 2019. רויטרס
גרטה צופה בטראמפ נכנס לבניין האו"ם בניו יורק, ספטמבר/רויטרס

זו לא הפעם הראשונה שבה הנשיא הרפובליקני תקף את תונברג.

בספטמבר, הוא שיתף מחדש את סרטון מנאומה של הנערה בפסגת האקלים של האו"ם, שבו הוקיעה את מנהיגי העולם על כך שהם נכשלים בהתמודות עם שינויי האקלים, כשזעמה: "איך אתם מעזים?.

טראמפ כתב אז בעוקצנות: "היא נראית כמו ילדה צעירה ושמחה מאוד שמצפה לה עתיד מזהיר ונפלא. כל כך נחמד לראות זאת!". גם זאת, שינתה תונברג את הביוגרפיה שלה בטוויטר, ותיארה את עצמה כ"בחורה צעירה מאוד ושמחה, המצפה לעתיד מזהיר ונפלא.

תונברג התמודדה גם על פרס נובל לשלום, שבו טראמפ חושק גם כן. נשיא ארצות הברית טראמפ קיבל בעצמו את תואר "איש השנה" של טיים, לאחר שניצח בבחירות לנשיאות ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully