וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל חלקית: אלון חסן הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים

3.12.2019 / 10:46

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה בעניינו של יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר שזוכה בבית המשפט המחוזי מעבירות שוחד ומרמה. העליון הרשיע את חסן פה אחד בעבירה לאחר שכיו"ר ועד העובדים הוציא פרוטוקולים של דירקטוריון נמל אשדוד ומסר אותם תוך ניגוד עניינים

צילום: ראובן קסטרו, שי מכלוף, עריכה: שמרית גולדשטיין ושניר דבוש

בית המשפט העליון הרשיע היום (שלישי) את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. בכך קיבל העליון חלקית את הערעור שהגישה פרקליטות המדינה, והפך את הזיכוי של חסן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

שלושת שופטי העליון ניל הנדל, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון, קיבלו פה אחד את טענת הפרקליטות לגבי חברת "דנה לוגיסטיקה", שפעלה בתחומי הנמל ובן דודו של חסן, דוד, שימש מנהל בכיר בה. הם קבעו שהעובדה שחסן הוציא מסמכים פנימיים של הנמל ומסר אותם לחברה לצורך הליך משפטי שנקטה נגד הנמל - עולים כדי מעשה של הפרת אמונים, שכן חסן היה מודע לכך שהוא בניגוד עניינים מובהק.

אלון חסן לשעבר יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד על רקע הנמל, ינואר 2017. ראובן קסטרו
"נהג בנמל כבשלו". חסן/ראובן קסטרו

השופטים נחלקו ביחס לפרשה שכונתה "יצואני הגרוטאות", ובמרכזה ישיבה שנערכה בנמל בשנת 2011, בניסיון למצוא פתרון לשביתת עובדים שנמשכה יותר מחודש והביאה להפסקת העמסת גרוטאות מתכת על אוניות. במהלך השביתה הציעה חברת "דנה" ליצואני הגרוטאות כי תפעל עבורם מול גורמי הנמל כדי להביא לחידוש העבודות. במרכז האישום עמדה פגישה שנועדה לפתור את המשבר ובה השתתף גם נציג של חברת "דנה", וגם חסן - שהיו לו קשרים חזקים ביותר לחברה.

בסיומה של הפגישה הסכימו עובדי הנמל להפסיק את העיצומים ולחדש את העבודות, וזמן קצר לאחר מכן חתמו יצואני הגרוטאות על חוזים בהיקף משמעותי עם חברת "דנה". בעוד השופט אלרון סבר שיש לזכות את חסן בפרשה זו, השופטים קרא והנדל בחרו להרשיעו בסעיף נוסף של מרמה והפרת אמונים, ובסעיף נוסף של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

עוד בוואלה!

ביקורת נגד השופט במשפט חסן: "התנהלות הזויה ולעומתית"

לכתבה המלאה
דייגים , נמל אשדוד. נמרוד סונדרס
נמל אשדוד/נמרוד סונדרס

כתב האישום המקורי היה חמור בהרבה וייחס לחסן ולבן דודו עבירות שוחד במספר רב של פרשות. במרץ 2018 זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את השניים מכל העבירות שיוחסו להם - מה שהביא את פרקליטות המדינה לערער על הזיכוי. בערעור השלימה המדינה עם זיכויו של חסן מאישומי השוחד, אך ביקשה להרשיעו במרמה והפרת אמונים בארבע פרשות שונות. היום הורשע בשתיים מהן.

השופט הנדל ציין בהכרעה כי "האיסור הפלילי על מרמה או הפרת אמונים הוא כלי חשוב במלחמה בשחיתות ובשמירה על ערכיו של השירות הציבורי והאיזון מול עמימות העבירה מתבטא בתפקידו של בית המשפט לשרטט את גבולות המותר והאסור". עוד הדגיש הנדל כי דווקא חוסר הבהירות של העבירה מחייב קביעת גבולות אלו במדויק עד כמה שניתן על מנת להימנע מהכרעת גורלו של נאשם על פי אינטואיציה או תחושת בטן של השופט היושב לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully