וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנות שלטון שמאל: מועמד הימין ניצח בבחירות לנשיאות אורוגוואי

30.11.2019 / 11:15

לואיס לאקאז'ה פו, בנו של נשיא לשעבר, ניצח בתום קרב צמוד את מועמד מפלגת השלטון. הוא מבטיח לפרוס שוטרים נוספים ברחובות ולבטל חלק מהמדיניות הסוציאלית של הממשלים הקודמים. המהפך במדינה מגיעה בזמן של טלטלות פוליטיות וחברתיות בכל רחבי היבשת

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מפלגת האופוזיציה השמרנית של אורוגוואי ניצחה בבחירות לנשיאות, ולקחה את המדינה ימינה בתקופה שבה חווה היבשת כולה מחאות חברתיות ותהפוכות פוליטיות. שכנתה הגדולה, ארגנטינה, חזרה בחודש שעבר לשטון שמאל אחרי משבר כלכלי עמוק.

"לאורוגוואי יש כעת נשיא חדש", הכריזה המפלגה הלאומית ביום חמישי, אחרי שהתוצאות הראו כי המועמד שלה, לואיס לאקאז'ה פו גבר על מועמד מפלגת "החזית הרחבה" השלטת, דניאל מרטינס. האחרון הודו בהפסדו. "אנחנו מברכים את הנשיא הנבחר לואיס לקאייה פו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לפי תוצאות לא רשמיות, לאקאז'ה קיבל 48.7% מהקולות, בעוד שיריבו בסיבוב המכריע שנערך ביום ראשון סיים עם 47.5%. פער הקולות בין השניים היה 28,666 בלבד.

הניצחון מסמל שינוי במדינה הדרום-אמריקנית המבוססת על חקלאות, וידועה בחוות הבקר שלה ובמדיניות הליברלית שלה ביחס לעישון מריחואנה ואישור הפלות.

תחת שלטונה של "החזית הרחבה" ב-15 השנים האחרונות, נהנתה אורוגוואי מיציבות ומצמיחה כלכלית. עם זאת, לאחרונה החלה האטה כלכלית, שנגרמה בחלקה בשל משברי סחר גלובליים ויבול מועט שפגע במגזר חקלאי.

הנשיא הנבחר של אורוגוואי לאקאז'ה, 25 בנובמבר 2019. רויטרס
הפסיד בבחירות ב-2014. הנשיא הנבחר לאקאז'ה/רויטרס

לאקאז'ה, בן 46, שאביו היה נשיא בעצמו, ייכנס לתפקידו ב-1 במרץ. הוא נבחר לראשונה לקונגרס בגיל 26 בלבד, והתמודד ללא הצלחה בבחירות הקודמות ב-2014, כשהפסיד למועמד מפלגת השלטון והנשיא הנוכחי והיוצא, טברה ואסקס.

הוא תואר כנער "מרדני" שאהב לגלוש, ולא היה נלהב מגינוני הטקס בזמן שאביו, לואיס אלברטו, שימש בתפקיד בין 1990 ל-1995. מאז שהפסיד בבחירות הקודמות, הוא נבחר לסנאטור ונערך להתמודדות נוספות על התפקיד.

לאקאז'ה הוא שמרן ומדיניותו הכלכלית מיטיבה עם המגזר העסקי. הוא הבטיח לנהוג באחריות פיסקלית ולהתניע מחדש את הכלכלה, תוך שהוא מותח ביקורת על "ההוצאות הפזיזות" של ממשלות השמאל קודמות. הוא רוצה לפרוס שוטרים נוספים ברחובות, ולטפל ביוקר המחיה תוך נקיטת אמצעי צנע. מנגד, מבקריו טוענים כי התוכניות שלו עלולות לסכן את התכניות החברתיות המועילות כיום לאזרחים רבים.

עוד בוואלה!

ספיריטס: קומנדנטה חוסה

לכתבה המלאה
תומכי מפלגת השלטון של אורוגוואי ממתינים לפרסום התוצאות בבחירות לנשיאות, 24 בנובמבר 2019. רויטרס
הכלכלה חוותה האטה בתקופה האחרונה. תומכי מפלגת השלטון ממתינים לתוצאות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully