וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב זה מתחיל: קווי התחבורה הציבורית שפועלים בשבת בגוש דן

עם כניסת השבת החלו לפעול 6 קווים בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. בכל חצי שעה יעברו האוטובוסים במאות תחנות שמוקמו בנקודות מרכזיות בערים המשתתפות במיזם. רבים כבר החלו לעשות שימוש בשירות. "מקווים שלא יבוטל" כיצד נראית מפת הקווים? כל הפרטים

עריכה: עמית שמחה

מיזם התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן החל את פעילותו הערב (שישי). במהלך סוף השבוע יצאו לדרכם לראשונה חמישה קווי אוטובוס שייסעו בערים מרכזיות באזור, בהן תל אביב-יפו, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. האוטובוסים יעברו על פני מאות תחנות שמוקמו בנקודות מרכזיות בערים השונות, ויחלפו על פניהן בכל חצי שעה.

הקווים שהחלו לפעול הערב יסיימו את נסיעתם ב-01:00 או 03:00 בלילה, וישובו לפעילות מחר החל מ-09:00 בבוקר ועד לצאת השבת. בשלב זה יינתן השירות בחינם, ובהמשך ייקבע המחיר וכיצד ייגבה.

כבר בשעות המוקדמות שלאחר כניסת השבת נראו נוסעים העושים שימוש לראשונה בשירות. בתחנה ברחוב כצנלסון בגבעתיים נצפו כמה צעירים שהחליטו לנצל את האוטובוסים החדש ולהימנע מהוויכוח על הנהג התורן. "אני נוסע הערב בתוך גבעתיים ", סיפר ניב מסיקה, בן 27. "אני הולך עם חבר שלי לפאב. השירות הזה נשמע נחמד והחלטתי לנסות. הייתי בטוח שזה יעלה כסף במסגרת 'חופשי חודשי', קצת מוזר שזה בחינם. אני רק מפחד שעכשיו החרדים ימחו".

קווי אוטובוס שפועלים בשבת בגוש דן, 22 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
תחבורה ציבורית גם בשבת. גבעתיים, הערב/דנה ירקצי

עמרי קמחי, בן 26 מרמת גן, המתין לקו 705 בדרכו לנחלת בנימין בתל אביב. "שמעתי על כך בפייסבוק, אני מאוד בעד, זה חשוב", אמר. על התחנה נתלו שלטי מחאה נגד המהלך. "זה מיותר", אמר. "אם יהיה לזה הרבה ביקוש אז ימשיכו עם זה. נראה לי שהאוטובוסים יהיו מלאים בהמשך". אוריאל פליישמן, בן 33 נוסע גם הוא לתל אביב: "אני מנצל את ההזדמנות סוף סוף שהשירות הזה קיים כדי לצאת לתל אביב".

"ראיתי מלא כתבות על זה ואני חושבת שזה מדהים", סיפרה מאיה בת ה-17, שנוסעת גם היא מגבעתיים לשוק הפשפשים ביפו. "זה במקום שאני אשלם על מוניות. זה משהו בסיסי שצריך להיות כמו בכל מדינה אחרת. אני לא מאמינה בכפייה דתית, אני חושבת שימשיכו עם זה".

פוסטר שהודבק על תחנת אוטובוס במחאה על הפעלת קווי אוטובוס בשבת בגוש דן, 22 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
שלטי מחאה בתחנות ההסעה, הערב/דנה ירקצי
עריכה: טל רזניק

מספרי הקווים שיפעלו באזור המרכז יהיו 705, 706, 707, 708, 709 ו-710. לפי המסלולים שפורסמו באפליקציה "אוטובוס קרוב", קו 705 יפעל בין גבעתיים לחולון, קווים 706 ו-707 יפעלו בין רמת השרון ליפו, קו 708 ינוע בין צפון תל אביב לחולון, 709 מרמת השרון למזרח תל אביב וקו 710 ינוע בין קריית אונו לצפון תל אביב.

קו 705 יתחיל את נסיעתו בתחנת המאבק/עמישב בגבעתיים. הוא יעבור ברחובות ויצמן וכצנלסון, דרך יגאל אלון, מנחם בגין, ארלוזורוב, אבן גבירול, בן יהודה ויפת בתל אביב, ובחולון ייסע בשדרות ירושלים עד שיגיע לתחנה הסופית במסוף וולפסון.

קו 706 יתחיל את נסיעתו במסוף קדמה ברמת השרון, ימשיך ברחובות שבטי ישראל, טרומפלדור ואוסישקין ויחלוף על פני צומת הכפר הירוק. בתל אביב ייסע ברחוב משה סנה, שדרות קק"ל, קניון רמת אביב, סמינר הקיבוצים, רחוב יהודה המכבי וכיכר המדינה. הוא יחלוף דרך רחובות מרכזיים במרכז העיר עד שיגיע לתחנתו הסופית בנמל יפו.

ניב מסיקה ליד מיניבוס הפועל בשבת - 22 נובמבר 19. אתר רשמי
"בדרך לפאב". ניב מסיקה בתחנת ההסעה/אתר רשמי
קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 705. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 705/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"
קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 706. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 706/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"

קו 707 ייצא מתחנת סוקולוב/יבנה ברמת השרון, ימשיך דרך הכפר הירוק, יעבור דרך רחוב בני אפרים לשדרות רוקח, יעבור דרך תחנת הרכבת באוניברסיטת תל אביב וימשיך דרך מרכז תל אביב לדרומה ברחובות אלנבי, העליה, דרך שלמה - עד לנמל יפו.

קו 708 יתחיל את מסלולו במסוף עתידים בצפון תל אביב. הוא יחלוף על פני איצטדיון הדר יוסף, תחנת הרכבת באוניברסיטת תל אביב, רחובות דיזנגוף, קינג ג'ורג', אלנבי ולוינסקי בתל אביב ויסיים את נסיעתו במסוף וולפסון שבפאתי חולון.

קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 707. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 707/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"
קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 708. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 708/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"

קו 709 ייצא מהסינמה סיטי ברמת השרון, יעבור לאורך שדרות לוי אשכול בתל אביב, ברחובות ש"י עגנון, אבן גבירול ודיזנגוף בתל אביב, ויחלוף על פני תיאטרון הבימה. הוא ימשיך דרך רחוב החשמונאים לדרום העיר ויעבור ברחובות המסגר יצחק שדה. משם ימשיך דרך לה גוורדיה למשה דיין ודרך בר לב עד למסוף הטייסים במזרח העיר.

קו 710 יתחיל את מסלולו באקספו תל אביב (גני התערוכה), ימשיך דרך תחנת הרכבת באוניברסיטת תל אביב, יעבור דרך הרחובות בן יהודה, בן גוריון, אבן גבירול ושאול המלך בתל אביב וימשיך לדרך השלום. משם ימשיך לדרך אלוף שדה - עד לקריית אונו. בעיר הוא יעבור בסמוך לקניון ויסיים את נסיעתו בתחנת דרך רפאל איתן/יצחק רבין.



(עדכון ראשון: 13:25)

קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 709. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 709/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"
קווי התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע: קו 710. אפליקציית "אוטובוס קרוב", צילום מסך
מסלול קו 710/צילום מסך, אפליקציית "אוטובוס קרוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully