וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד לסיום הכנסת ה-25: הוארכה כהונתו של לפיד כיו"ר יש עתיד

21.11.2019 / 12:22

לטענת המפלגה ביטול הפריימריז נעשה בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות ומדובר ב"הליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות". לפיכך כהונתו של היו"ר תוארך בשלוש קדנציות נוספות. החלטתו של לפיד לשריין את עצמו לתקופה נוספת מגיעה ברקע ההיערכות לבחירות נוספות

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת כחול לבן, הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות.

לפי תקנון יש עתיד, שהוקמה ב-2012, לפיד שוריין תחילה כיור המפלגה לשתי קדנציות. ב-2016 חוקת המפלגה האריכה לו את כהונתו עד הבחירות לכנסת ה-22, וכעת הוארכה כהונתו בשלוש קדנציות נוספות - עד סוף הכנסת ה-25. ההחלטה של לפיד לשריין את עצמו לתקופה נוספת מגיעה ברקע ההיערכות לבחירות נוספות. לדברי גורמים בכחול לבן המפלגה צפויה לרוץ בדיוק באותו הרכב, ללא שינויים בצמרת או ברשימה.

יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
כהונתו הוארכה בשלוש קדנציות נוספות. לפיד/ראובן קסטרו

ההודעה של יש עתיד על הארכת הכהונה של לפיד מגיעה במקביל למאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הפריימריז בליכוד. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו מתכנן לבטל את הפריימריז בליכוד - גם לרשימה וגם לראשות, אם יהיו בחירות.

בשלב ראשון נתניהו הודיע כבר כי סיכם עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ על הקפאת הרשימה לכנסת ה-23 וההצעה צפויה להגיע להצבעה בתחילת דצמבר, אך אין ביניהם עדיין הסכמה על ביטול הפריימריז לראשות. נתניהו מעוניין לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה אך ח"כ גדעון סער הודיע כי הוא מתנגד לכך. ח"כ יואב קיש אמר היום (חמישי) בריאיון בגל"צ כי "אין מצב שלא יהיו פריימריז על ראשות הליכוד, אנחנו מפלגה דמוקרטית".

עוד בוואלה!

שק האחדות ומרצע החסינות: התכסיס השקוף של נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
החל במאמצים לבטל את הפריימריז בליכוד. נתניהו/ראובן קסטרו

לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת. נתניהו כבר העביר מסרים לח"כים במפלגה שהוא מתכוון להקפיא את הרשימה ולא לקיים פריימריז נוספים של המועמדים לכנסת, כחלק מהניסיון לשמור על איחוד השורות בליכוד ולמנוע מרד של ח"כים מהספסלים האחוריים שחוששים לאבד את כיסאם במקרה של בחירות נוספות.

לדברי הבכירים, אם יהיו בחירות, נתניהו מתכוון לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה ולכרוך את המהלכים יחדיו, בהסתמך על הסעיף בחוקת הליכוד שבו הבחירות לרשימה ולהנהגה כרוכות יחדיו. "הח"כים החדשים ברשימה שעוד לא השלימו שנת כהונה אחת יעשו הכול כדי לא ללכת לפריימריז שבהם הם יכולים לאבד את מקומם, ולכן האינטרס של כולם לשמור על המצב הקיים יהיה חזק יותר", אמר אחד הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully