וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 ק"מ בשעתיים: בקדימה-צורן דורשים פתרון לכביש הפקוק שמשמש את שכניהם

20.11.2019 / 23:05

התושבים הפגינו וחסמו את הכניסה ליישוב בשרון, עקב עומסי התנועה שנגרמו מנהגים המגיעים משכונות חדשות בכפר יונה או מכביש 6. ראשת המועצה שפנתה למשרד התחבורה עם הצעות לפתרון אמרה כי "היישוב נחשב היום לפריפריה בגלל הפקקים". משרד התחבורה: "מנסים לקדם פתרונות"

עריכה: עמית שמחה

לתושבי קדימה-צורן נמאס לחכות למשרד התחבורה והם ירדו הבוקר (רביעי) לכביש, דרכו מדי יום חוצות אלפי מכוניות את היישוב וחסמו אותו. המשטרה בחרה לפזר את ההפגנה בכוח, ובמהלך האירוע דחף שוטר של תחנת שדות את ראשת המועצה המקומית, קרן גרין, שנפלה לקרקע. "אני בעיקר המומה, כואבת את החבלות, אבל לא ירפו את ידיי", היא אומרת לוואלה! NEWS, "אמשיך להוביל את המאבק". מארגן ההפגנה עוכב לחקירה ונלקח בניידת לתחנה.

ביישוב שבו מתגוררים כ-23 אלף איש, הפגינו התושבים נגד אדישות משרד התחבורה נוכח עומס התנועה הבלתי נסבל על כביש 562 החוצה את היישוב. הם דורשים לסגור אותו מצפון, לפחות בשעות הבוקר, כיוון שאלפי נהגים המגיעים משכונות חדשות של כפר יונה או מכביש 6 הפכו אותו לנתיב הנסיעה שלהם לכיוון הרצליה ותל אביב כחלופה לכביש 4.

בעקבות עומסי התנועה הכבדים בקדימה-צורן
וחוסר המענה מצד משרד התחבורה
התושבים הפגינו וחסמו את הכניסה ליישוב. אתר רשמי
"80% מהתושבים מתפרנסים מחוץ ליישוב". מחאת התושבים, הבוקר/אתר רשמי

ראשת המועצה סיפרה שממשרד התחבורה נמסר לה כי הכביש נפתח ועל כן אין אפשרות לסגור אותו. "ידיי כבולות. מצד אחד הכביש מנוהל על ידי נתיבי ישראל אז אני לא יכולה לטפל בו, או לאסור כניסת משאיות", אמרה. "מצד שני גם בקשות אחרות שלנו, למעבר חצייה או להצבת רמזור כדי להסדיר את התנועה, נענו שהתכנית שאושרה בעבר נעצרה בשל היעדר תקציב".

התוצאה היא שמשך הנסיעה בבוקר מקדימה-צורן לתל אביב, 30 קילומטרים, מוערך בכשעתיים. "תחשוב על אבדן הפריון. 80% מהתושבים מתפרנסים מחוץ ליישוב שנחשב היום לפריפריה בגלל נושא התחבורה", טוענת ראש המועצה, גרין הלינה גם על היעדר תחבורה ציבורית אפקטיבית. "שעתיים גם למי שבוחר בנסיעה ברכבת, כי גם מאוטובוס לא נחסך הפקק בדרך לתחנת הרכבת בבית יהושע".

לטענת גרין גם בתוך היישוב יש בעיה, "לפני חצי שנה לקחתי אוטובוס מצורן שם אני מתגוררת, אל הלשכה שלי בקדימה, מרחק של חמישה קילומטרים. לקחו לי שעה ועשרים דקות".

עוד בוואלה!

המאבק הצליח: הח"כים אישרו את מתווה הפיצויים למסעדנים בדרום

לכתבה המלאה
תושבי קדימה-צורן הפגינו וחסמו את הכניסה ליישוב בעקבות עומסי התנועה בכביש שחוצה את היישוב. 20 בנובמבר 2019. באדיבות המצולמים
התושבים הפגינו נוכח עומס התנועה הבלתי נסבל ביישוב. מחאת התושבים, הבוקר/באדיבות המצולמים

לגרין נקבעה פגישה עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בעוד כשבועיים. בתחילת החודש היא שטחה בפניו במכתב את דרישותיה. בנוסף לסגירת הכביש לתנועה עוברת, היא מבקשת קידום מיידי של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) על הכביש שתוכנן ככביש דו נתיבי, דו-מסלולי, אך נפתח עוד טרם הושלם, עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון.

גרין ביקשה את הוספת מחלף אילנות וכביש 561 מזרח (מכביש 4 לכביש 562) לתכנית החומש של משרד התחבורה. לדבריה, המחלף מהווה חלק מתכנת תשתית לאומית (מספר 43) ואמור לקדם פתרון תחבורתי משני עברי כביש 4, יאפשר תנועה ממזרח למערב, יקל על העומס וגם יאפשר לקדימה-צורן לפתח את אזור המסחר והתעשייה שלה שממערב לכביש 4.

"פיתוח המחלף למעשה ייתר פתרונות ביניים שיעלו כספים רבים", היא אומרת, "כביש 561 הינו דרך סטטוטורית ברוב התוואי ומדובר ברצועה שמיועדת לתכנון. סלילת כביש זה תיתן מענה לבאים מכביש 6 וכביש 57, שכיום מתחבר לכביש 562".

עד אז, נאלצת ראש המועצה לפעול להקפאת בניית שכונות חדשות. כך, כמו בישובים נוספים בארץ, תשתית התחבורה המפגרת אחר האכלוס הפכה לצוואר הבקבוק לקידום האינטרס הלאומי להגדלת ההיצע בשוק הדיור.

עומס התנועה על כביש 562 החוצה את היישוב קדימה-צורן. 20 בנובמבר 2019. באדיבות המצולמים
תשתית התחבורה מפגרת אחר האכלוס. היישוב קדימה-צורן/באדיבות המצולמים

בקדימה-צורן דורשת ראשת המועצה משר התחבורה חיבור של מתחם ובו 1,381 יחידות דיור ("מתחם A") דרומה, ישירות לכביש 553. "התושבים עובדים איתי בשיתוף פעולה ושיתוף הפעולה שלי איתם ועם ראשי הרשויות באזור הוא שיביא לפתרון כי הבנייה קורית בכל היישובים הסובבים", היא מתארת. "כשנכנסתי לתפקיד הייתה לנו תכנית מתאר על השולחן שמכפילה את היישוב ועצרתי אותה".

גרין מקווה שיינתן מענה משר התחבורה ושיגלה נכונות לפתרונה. "זה נשמע לא אפשרי אבל אני מבחינתי לא אחתום על הסכם לפני שנושא התחבורה יוסדר". היא מבטיחה ודורשת שלפגישה המתוכננת יזומן גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. "בעיות מסוג זה אינן רק בעיה שלנו, הן ברמה ארצית. מצב התחבורה במדינת ישראל הוא מצב חירום לאומי וכל גוף זורק את זה על גוף אחר". גרין הוסיפה כי "אני קוראת לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר האוצר ולמינהל התכנון להקים מטה תחבורה ארצי - מחר בבוקר".

עומס התנועה על כביש 562 החוצה את היישוב קדימה-צורן. 20 בנובמבר 2019. באדיבות המצולמים
"מצב התחבורה במדינה הוא מצב חירום לאומי". עומס תנועה ביישוב קדימה-צורן/באדיבות המצולמים

ממשרד התחבורה נמסר כי "בימים אלו מקדמים פרוייקטים בהיקף מילארדי שקלים, על מנת לייצר שורת פתרונות לנפחי התנועה שזינקו, בעקבות תנופת הבנייה באזור. בין המיזמים - הקמת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) על כביש 57 וכביש 4, הקמת עוקף כפר יונה (כמתן מענה לעשרות אלפי יחידות דיור נוספות) והקמת 'מחלף' השרון.

לטענתם, חשוב לציין כי הארכת כביש 562, בחיבורו אל כביש 57, היה תנאי של מוסדות התכנון במתן אישור לאיכלוס 'שכונת שרונה' המונה 7,000 יחידות דיור, העשויים להוות תוספת של לפחות 14 אלף כלי רכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully