וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מינוי בנט: שר החקלאות אורי אריאל הודיע על התפטרותו

10.11.2019 / 9:48

אריאל הודיע לראש הממשלה נתניהו על הצעד - ברקע ההכרזה על מינויו של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון. הוא המשיך לכהן כשר החקלאות גם לאחר סבב הבחירות באפריל, אף שלא התמודד לכנסת. "מודה לך על האמון והעבודה המשותפת תחת הנהגתך"

צילום: חדשות 12, עריכה: אסף דרורי

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל הודיע הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה. "מודה לך על האמון והעבודה המשותפת תחת הנהגתך", כתב אריאל לנתניהו. "מקווה ומתפלל ששר החקלאות הבא יחד איתך ימשיכו לקדם את החקלאים והחקלאות לתפארת מדינת ישראל", הוסיף אריאל. התפטרותו מגיעה ברקע המינוי של נפתלי בנט לשר הביטחון, שיובא הבוקר לאישור הממשלה.

אריאל כיהן כשר החקלאות בכנסת ה-20 כשהיה יו"ר האיחוד הלאומי, והמשיך לכהן בתפקיד שר בממשלת המעבר גם אחרי בחירות אפריל, למרות שלא התמודד ברשימת האיחוד הלאומי לכנסת בשתי מערכות הבחירות האחרונות. אחרי סבב הבחירות באפריל, כשנתניהו פיטר את ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד מתיקי החינוך והמשפטים, הוא בחר שלא לפטר את אריאל מתפקידו.

אורי אריאל בהצבעות ליו"ר האיחוד הלאומי ולרשימת המפלגה לכנסת, קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מתפטר ברקע מינויו של בנט/ראובן קסטרו

בתוך כך, שרי הממשלה יתכנסו הבוקר לראשונה מאז היוודע דבר החלטתו של נתניהו למנות את נפתלי בנט (הימין החדש) לתפקיד שר הביטחון ולאחד את סיעת הליכוד עם סיעת הימין החדש. המינוי יובא לאישור במהלך ישיבת הממשלה.

עם מינויו של בנט לתיק הביטחון נוצר מצב שבו הבית היהודי והימין החדש מחזיקים בארבעה תיקים בממשלה - פרץ, סמוטריץ', בנט ואריאל - בעוד כוחם בכנסת הנוכחית הוא שבעה ח"כים בלבד. ההתפטרות של אריאל נעשתה לבקשת ראש הממשלה, ונועדה להרגיע את הכעס בליכוד על מינויו של בנט לשר ותיקון של המפתח הסיעתי המועדף שנוצר. לפי ההערכה בליכוד, נתניהו עשוי למנות במקומו של אריאל את אחד מהח"כים בסיעה שממתינים למינוי שר, כמו ח"כ דוד ביטן וסגנית השר ציפי חוטובלי.

עוד בוואלה!

בין כניסת השבת לצאתה, נתניהו וליברמן הכתיבו לגנץ מציאות חדשה

לכתבה המלאה
שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אורי אריאל בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "מודה לך  על האימון והעבודה המשותפת תחת הנהגתך".. צילום מסך
מכתב ההתפטרות שהגיש אורי אריאל לנתניהו/צילום מסך

בנט ונתניהו סיכמו ביום שישי כי בנוסף למינויו לתיק הביטחון, הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת, שתפעל יחד במהלך כל הכנסת הנוכחית; אך הם לא סיכמו על המשך החיבור במידה ויהיו בחירות.

שקד הבהירה הערב "לכל חברי בימין החדש, בבית היהודי ובליכוד ששואלים על שיתוף הפעולה בין הסיעות, אין מיזוג מפלגות. כל מפלגה נשארת עצמאית ואין השלכות על העתיד, שכמו שאתם רואים, בפוליטיקה הוא לא ברור והכל אפשרי". היא הוסיפה: "אני חוזרת על עמדתי העקבית, הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה".

בנט קיבל כעת הצעה מנתניהו לתפקיד שר הביטחון בדיוק שנה אחרי שנתניהו סירב לאולטימטום שהציב אחרי התפטרות שר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן. בנובמבר 2018 נתניהו סירב לדרישתו של בנט להתמנות לתיק הביטחון, אך הנסיבות הפוליטיות והחשש שבנט ושקד יחברו לכחול לבן להקמת ממשלת מיעוט שינו את עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully