וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את בנט לשר הביטחון; הליכוד והימין החדש יתאחדו

חבר הכנסת קיבל את הצעתו של ראש הממשלה, והמינוי יגיע לאישור הממשלה בישיבה הקרובה. בנוסף לכך, השניים סיכמו כי שתי המפלגות יקימו יחד סיעה משותפת שתקפה לכנסת ה-22. נתניהו הציע לבנט ושקד לקבל שני תיקים קטנים או לחילופין את תיק הביטחון, אך האחרונה הסכימה לוותר

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שישי) את ח"כ נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון. במהלך פגישה בין השניים הציע ראש הממשלה לחבר הכנסת למנותו שר ביטחון, והוא קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. בנוסף לכך, הימין החדש והליכוד יתאחדו לסיעה אחת. האיחוד לסיעה משותפת תקף לכנסת ה-22 בלבד, אך הוא יהפוך את הליכוד לסיעה הגדולה בכנסת - עם 35 כיסאות לעומת 33 של כחול לבן.

במהלך השיחות עם בנט, נתניהו הציע לו ולח"כ איילת שקד לקבל שני תיקים קטנים בממשלה או לחלופין את תיק הביטחון. שקד הסכימה יחד עם בנט לקבל את תיק הביטחון ולוותר על תיק זוטר עבורה לשם כך.

שקד צייצה בטוויטר כי "נתניהו הציע לנו שני תיקים מהתיקים הפנויים: חקלאות ,תפוצות ורווחה או רק ביטחון. בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

בליכוד מסרו כי "בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. השניים גם סיכמו שמפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה-19) ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית".

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
יחסים קרובים. בנט ונתניהו/ראובן קסטרו

מדובר בהישג משמעותי מאד לבנט, והמהלך נועד לסכל אפשרות שבנט ושקד יחד עם הנציג השלישי בסיעה, ח"כ מתן כהנא, יחברו לממשלה יחד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ וישראל ביתנו.

המינוי של בנט מגיע לאחר שנתניהו הציע לו בתחילת השבוע להתמנות לתפקיד שר התפוצות או הרווחה בנוסף לחברותו בקבינט המדיני-ביטחוני. בוואלה! NEWS נחשף כי נתניהו הציע לו גם שריון בודד בליכוד, אך בנט סרב להצעות אלה. בנט דחה גם את הצעת השיריון משתי סיבות: ההצעה כללה שיריון שלו בלבד, ללא שקד או מי מאנשי המפלגה ובנוסף כי השיריון הוא לא מיידי אלא עתידי, בתנאי שיתקיימו בחירות.

דחיית הצעת השיריון על ידי בנט אינה מעידה על יחסיו עם נתניהו, שנחשבים קרובים מאד מאז הבחירות האחרונות. בנט נפגש לעתים תכופות עם ראש הממשלה, ואף פרסם עליו פוסטים חיוביים ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

גנץ: "נתניהו לא מעוניין באמת להקים ממשלה, אנו בוחנים חלופות"

לכתבה המלאה
אילת שקד וניצן הורוביץ בועידת ישראל ללכידות חברתית, אווניו שדה"ת, 5 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל". שקד/ראובן קסטרו

בנט קיבל כעת הצעה מנתניהו לתפקיד שר הביטחון בדיוק שנה אחרי שנתניהו סירב לאולטימטום שהציב אחרי התפטרות שר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן. בנובמבר 2018 נתניהו סירב לדרישתו של בנט להתמנות לתיק הביטחון, אך הנסיבות הפוליטיות והחשש שבנט ושקד יחברו לכחול לבן להקמת ממשלת מיעוט שינו את עמדתו. יצוין כי נתניהו גם פיטר את בנט ושקד רק לפני חצי שנה אחרי בחירות אפריל, ומינה במקומם את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' כשרים.

"נאמנות לחסינות"

בכחול לבן מסרו בתגובה כי "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו". לדבריהם, "מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט".

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) תקף בתגובה את ראש הממשלה. "נתניהו ממשיך לשעבד כל תפקיד וכל שיקול לתעלולי החסינות שלו‬", מסר. "‫הוא פוחד שבנט יברח? אז עכשיו בנט יהיה שר ביטחון לשבועיים, אולי לחודשיים, על תנאי ועל פארש. ‬‫וזה האיש שמנסה לשכנע אותנו שצרה ביטחונית גדולה בפתח‬".

מהמחנה הדמוקרטי נמסר כי "נתניהו אינו בוחל בשום קומבינה ובשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכיסאו ולחמוק ממשפט. מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול ובלתי-דמוקרטי. זו עוד חוליה בשורה של צעדים מושחתים במסעו של נתניהו להרס הדמוקרטיה הישראלית. מינוי בנט לתפקיד שר הביטחון אינו ראוי ומוכיח כי לנתניהו אין קווים אדומים. הוא אינו מתחשב בדבר - בוודאי לא בטובת המדינה - בשלטונו המופקר. לנוכח מהלכיו המופקרים של נתניהו והתקפותיו על שלטון החוק, על בני גנץ לפעול ביתר שאת להקמת ממשלת מרכז-שמאל שתסיים את כהונת נתניהו ותעלה את ישראל על דרך הישר".

ח"כ אילן גילאון (המחנה הדמוקרטי) אמר בתגובה כי "מפרסונה נון גרטה לחייל הנאמן ביותר, ועכשיו מגיע הפרס, על חשבוננו כמובן. בלי מחשבה על התאמה לתפקיד, על מה נכון לממלכה, על ההשלכות של מינוי הנציג של נוער הגבעות למשרה הבכירה. נאמנות לחסינות, זה התנאי היחיד לקבלה לעבודה במשטר נתניהו. כנראה שבכל זאת למד משהו בסדנת הטרור".

(עדכון ראשון: 16:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully