וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לבחירות הכלליות: הישגים לדמוקרטים בבחירות בוירג'יניה ובקנטאקי

הישגים בולטים למפלגה הדמוקרטית בבחירות בוירג'יניה וקנטאקי, שנחשבו למעוזים של הרפובליקנים - שנה לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. אנדי באשיר הדיח את המושל הנוכחי מאט בווין, לאחר קרב צמוד. הרפובליקנים שמרו על כוחם במיסיסיפי. עם זאת, עדיין לא מדובר בתוצאות הסופיות

צילום: רויטרס

המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית רשמה הלילה (רביעי) הישגים עם ניצחונות בבחירות שהתקיימו בכמה מדינות, במה שמהווה מדד משמעותי להלך הרוח הפוליטי לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

בקנטאקי, המועמד הדמוקרטי אנדי בשיר הכריז על ניצחונו בבחירות לתפקיד המושל בתום מרוץ צמוד. הוא ניצח ברוב קטן של 0.4% את המושל הקודם, מאט בווין. מדובר בניצחון חריג למפלגה הדמוקרטית במדינה שנחשבת למעוז רפובליקני. מלבד זאת, ההפסד של בווין בקנטאקי נחשב גם למכה אישית לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהביע תמיכה פומבית במושל הרפובליקני במהלך הקמפיין.

בנוסף לניצחון בקנטאקי, הדמוקרטים הצליחו להשיג שליטה מלאה בבית המחוקקים בווירג'יניה, לראשונה זה יותר מ-20 שנה. עם זאת, הרפובליקנים הצליחו להחזיק מעמד בשלטון בבחירות לתפקיד מושל מיסיסיפי, במרוץ שהיה צמוד אף הוא. עם זאת, לא מדובר בתוצאות סופיות בבחירות באף אחת מהמדינות.

מושל קנטאקי הנבחר, אנדי באשיר, 6 בנובמבר 2019. רויטרס
הישג בתוך המעוז הרפובליקני. אנדי בשיר בחגיגות הניצחון בקנטאקי/רויטרס
טראמפ נואם בעצרת בחירות במיסיסיפי, 5 בנובמבר 2019. רויטרס
טראמפ נואם בעצרת בחירות במיסיסיפי, שם הרפובליקנים הצליחו לשמור על כוחם/רויטרס

המועמד הדמוקרטי בקנטאקי אמר במהלך חגיגות הניצחון כי "המצביעים בקנטאקי שלחו הערב מסר חד וברור, שכולם יכולים לשמוע. הבחירות שלנו לא חייבות להיות ימין נגד שמאל, הן עדיין יכולות להיות על נכון נגד לא נכון". עם זאת, הוא הודה כי החגיגות מעט מוקדמות, והביע תקווה כי מי שינצח בסופו של דבר, "יהפוך את קנטאקי לגרסה טובה יותר של עצמה".

אם אכן ינצח, זאת תהיה מכה קשה לטראמפ. בנאום שנשא הנשיא במהלך קמפיין הבחירות בקנטאקי בפני אלפי תומכים אמר כי הפסד עבור המושל בווין ייתפס כ"תבוסה הגדולה ביותר בעולם" על ידי הדמוקרטים. הוא הוסיף כי בשיר "קיצוני ומסוכן מדי" כדי לשלוט במדינה.

פעילים דמוקרטים חוגגים בווירג'יניה, 6 בנובמבר 2019. AP
פעילים דמוקרטים חוגגים ניצחון בוירג'יניה/AP

וירג'יניה - שהייתה בעבר למדינה רפובליקנית הפכה במערכות הבחירות האחרונות ל"מדינה מתנדנדת". לאחר שהפכו לרוב, הדמוקרטים יוכלו כעת להעביר במדינה מגבלות על מכירת נשק וחוקי שכר מינימום חדשים.

על אף שהבחירות לנשיאות יתקיימו רק בעוד שנה, התוצאות היום נתפסות כמי שמשקפות את הפופולריות של טראמפ הנתון לחקירת הדחה בקונגרס. הנשיא שיבח את התוצאות של הרפובליקנים במיסיסיפי ובקנטאקי, שבה ניצחו תומכיו בחמש הצבעות אחרות שאינן היו על תפקיד המושל.

חגיגות ניצחונו של אנדי באשיר בבחירות למושל קנטאקי, 6 בנובמבר 2019. רויטרס
חגיגות ניצחונו של אנדי באשיר בקנטאקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully