וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הקברים: בית עלמין תת קרקעי הושק בירושלים

מתחם "מנהרות עולם" נחנך בהר המנוחות בבירה על מנת לספק פתרון למחסור במקומות קבורה. עלותו של הפרויקט, הנבחן בארץ וברחבי הבעולם, נאמדת במאות מיליוני שקלים, וכ-8,000 קברים יהיו מוכנים כבר בסוף השנה. "מחויבותנו היא לפיתוח בר קיימא וחשיבה על הדורות הבאים"

עיר הקברים התת-קרקעית, הר המנוחות, ירושלים 30 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"הקבורה במנהרות - שיטה יהודית קדומה". עיר הקברים התת-קרקעית בהר המנוחות/אתר רשמי

אחרי עשרות שנים שהמתים נקברו על פני הר המנוחות, כעת ניתן יהיה להיקבר מתחת להר. היום (רביעי) נחנך בית העלמין התת-קרקעי במתחם, שיכלול 24 אלף קברים במעמקי האדמה. במסגרת הפרויקט נחפרה מערכת מנהרות קבורה באורך כולל של 1.6 ק"מ, וברוחב וגובה של כ-16 מטרים.

מדי שנה נקברים בירושלים כ-3,500 איש, וישנה מצוקה של שטחי קבורה. בעקבות זאת, החלה לפני כארבע שנים חברה קדישא "קהילת ירושלים" בשיתוף עם חברת מנהרות "רולצור" בקידום הפרויקט המכונה "מנהרות עולם". מטרתו לספק פתרון למחסור הקשה מבלי להתפשט על קרקעות נוספות.

הפרויקט, שעלותו כ-300 מיליון שקלים, יכלול במרכז מערכת המנהרות המסתעפת פיר ובו שלוש מעליות וכן 3,000 קברים שנחצבים בדפנותיו, וזאת בנוסף ל-21 הקברים בקרקע ובדפנות המנהרות. בשלב הראשון כ- 8,000 קברים יהיו מוכנים לקבורה לקראת סוף שנת 2019, ובמקביל יימשכו העבודות להכשרת יתר השטחים לקבורה, שצפויים להיות מוכנים בתוך כשלוש שנים.

עיר הקברים התת-קרקעית, הר המנוחות, ירושלים 30 באוקטובר 2019. אתר רשמי
שמירה על הקברים באופן מיטבי. פרויקט מנהרות הקבורה התת קרקעי בירושלים/אתר רשמי

"אנו מחזירים עטרה ליושנה", אמר מנכ"ל חברה קדישא "קהילת ירושלים", חנניה שחור. "שיטת הקבורה במנהרות היא שיטה יהודית קדומה אשר שומרת על הקברים באופן המיטבי, עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן יהיה להמשיך לחצוב בעומק האדמה ולבנות עוד עשרות אלפי קברים חדשים, וזאת במסגרת מחויבותנו לפיתוח בר קיימא וחשיבה על הדורות הבאים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר כי "מציון תצא תורה! פרויקט 'מנהרות עולם' הוא ייחודי ומהווה חדשנות בתחום הקבורה בארץ ובעולם. הפרויקט נעשה תוך הקפדה על שמירת הסביבה והשטחים הירוקים וניצול משאב הקרקע באופן מקסימלי". מנכ"ל חברת מנהרות "רולצור", אריק גלזר ציין כי זה פתרון סביבתי המשלב מסורת, והוסיף כי בימים אלה נבחן הפרויקט במקומות נוספים בארץ ובעולם.

עוד בוואלה!

המשטרה בדיון לבדיקת הטלפונים של בכירי מטה הליכוד: "הטרדה בנסיבות מחמירות"

לכתבה המלאה
עיר הקברים התת-קרקעית, הר המנוחות, ירושלים 30 באוקטובר 2019. אתר רשמי
מערכת המנהרות באורך כולל של 1.6 ק"מ, וברוחב וגובה של כ-16 מטרים. "מנהרות עולם" בהר המנוחות/אתר רשמי
עיר הקברים התת-קרקעית, הר המנוחות, ירושלים 30 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"להחזיר עטרה ליושנה". מנהרות הקבורה בהר המנוחות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully