וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה תקף את הפרקליטות; היועמ"ש ופרקליט המדינה: "לא נירתע"

שר המשפטים כינס מסיבת עיתונאים שבה תקף בחריפות את הפרקליטות, שלדבריו "עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה" נגדה. מנדלבליט ופרקליט המדינה ניצן השיבו: "דוחים את הניסיון להטיל דופי ללא ביסוס". במערכת הפוליטית תקפו: "דף מסרים שהכתיב לו הנאשם מבלפור"

צילום:רוני כנפו, עריכה:שאול אדם

אוחנה נגד הפרקליטות - עדכונים אחרונים:

  • שר המשפטים תקף בחריפות את הפרקליטות: מדליפה חומרי חקירה בניגוד לחוק
  • היועמ"ש ופרקליט המדינה: דוחים את הניסיון להטיל בה דופי
  • מנדלבליט וניצן במכתב לתובעים בתיקי נתניהו: צר לנו על המתקפה, העיתוי לא מקרי
  • במערכת הפוליטית תקפו: "מתקיף את המערכת שעליה הוא מופקד"
  • מאות מפגינים סמוך לביתו של היועמ"ש לתמיכה בנתניהו

שר המשפטים אמיר אוחנה מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על הפרקליטות, שלדבריו "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי". אוחנה כינס מסיבת עיתונאים במשרדו שבה טען כי הפרקליטות קובעת סדר היום בהתאם ללו"ז הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה לעיתונאים בניגוד לחוק. "לרגעים יש תחושה שהפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה", אמר אוחנה.

בתגובה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן פרסמו הודעה משותפת שבה הודיעו כי הם דוחים את ניסיונו להטיל דופי בגורמי אכיפת החוק. במקביל כאלף מפגינים התייצבו בכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לביתו של היועמ"ש לחידוש הפגנות התמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר הפסקה של שבוע.

בנאומו, שר המשפטים תקף את מה שהגדיר כ"פרקליטות שבתוך הפרקליטות" ואמר כי היא נמצאת בחופשה. "איך אמר אחד מעמיתיכם - 'בנפש חפצה'? בנופש חפצה". על רקע חקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, אמר: "לפי הנורמות החדשות שהפרקליטות יוצרת, גם המפגינים מול ביתו של מנדלבליט יואשמו בשיבושי חקירה".

שר המשפטים, אמיר אוחנה במהלך נאומו במשרד המשפטים בירושלים 29 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"הפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה". אוחנה/אתר רשמי

אוחנה האשים את הפרקליטות ב"סירוב מוחלט לבדוק את האמת", לאחר שלטענתו הציע לפתוח בחקירה לאיתור המדליפים מתוך המערכת - וסורב. "בחודשים האחרונים קיימתי מספר שיחות עם בכירי המערכת, וכמותם נבדקים אלפים מבין עובדי השב"כ, צה"ל ואפילו המשטרה. למה לא הפרקליטות? הצעתי לפתוח בחקרה שתאתר את העבריינים ונאמר לי שאין זה בסמכותי להורות על פתיחת חקירה, אלא רק ביכולתי לבקש".

לטענת שר המשפטים, נמסר לו מבכירי המערכת המשפטית כי אין ביכולתו לפעול נגד ההדלפות באמצעות חקיקה בממשלת מעבר. הוא אמר כי "לא הייתה כאן הדלפה אחת, אלא עשרות ואולי מאות הדלפות. כל עבירה כזאת נושאת עבירה של שלוש שנות מאסר".

עוד בוואלה!

ארדן על הטרדת פילבר: "מחאה שולית נחקרת באמצעים פולשניים"

לכתבה המלאה
היועמ"ש אביחי מנדלבליטבטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה". מנדלבליט/ראובן קסטרו

לדבריו, "הציבור רואה ומתקשה להאמין שכך מתנהלת אכיפת החוק בישראל. אינני מבקש זאת בשם אזרח אחד אלא בשם אזרחים רבים אזרחים טובים ושומרי חוק שמבקשים מהמערכות להיות כאלה". הוא פנה בנאומו ליועץ המשפטי לממשלה ואמר כי הוא "מצפה ומקווה שהוא ייעתר לבקשתי, כדי שיהיה אפשר לאתר את הגורמים השליליים שנמצאים בתוך המערכת ולהרחיק אותם מתוכה, וזאת למען אמון הציבור".

אוחנה נשאל האם נשלח על ידי ראש הממשלה, והשיב בשלילה. "הדברים בוערים בלבי", טען. בנוגע לתזמון של מסיבת עיתונאים ערב קבלת ההחלטות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוסיף אוחנה: "בכל הדברים הללו, וגם בכל שיחותיי עם ראשי המערכת, לא דיברנו על תיקי ראש הממשלה וגם לא דרשתי דרישה של העמדה לדין או אי העמדה לדין. אנחנו מדברים פה על התנהלות פושעת ועבריינית, שאיננה נחקרת, דווקא מצד המערכת שאמונה על טוהר המידות ושלטון החוק".

פרקליט המדינה שי ניצן בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הצר על דבריו של אוחנה יחד עם מנדלבליט. ניצן/ראובן קסטרו

בתגובה למסיבת העיתונאים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו הודעה משותפת, שבה הודיעו כי הם "מצרים על דבריו" של אוחנה. "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי", מסרו מנדלבליט וניצן.

עוד הם מסרו כי "מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

עו"ד ליאת בן ארי. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"עוגמת נפש עצומה". ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה את תיקי נתניהו/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מנדלבליט וניצן אף שלחו מכתב לפרקליטה המלווה את תיקי נתניהו, ליאת בן ארי, וכן לפרקליטים במחוז, ואמרו כי הם "מבקשים להביע את צערנו העמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם מזה זמן רב, ובראש ובראשונה כלפייך ליאת, אשר לצערנו הן הולכות ומתגברות בימים אלה, בעיתוי שאינו מקרי כמובן".

היועמ"ש ופרקליט המדינה הוסיפו במכתבם: "יש לשנינו אמון מלא בכם ואנו מודים לכם מעומק הלב על עבודתכם המסורה יומם ולילה לטובת האינטרס הציבורי, שאנו יודעים בוודאות מלאה שהוא האינטרס היחיד העומד נגד עיניכם. יש להתעלם מההתקפות, ההשמצות וההכפשות ולהמשיך ולדבוק בעבודתכם לטובת המדינה".

מתקפה במערכת הפוליטית: "הופעת בלהות מבעיתה"

גם במערכת הפוליטית תקפו בחריפות את אוחנה על נאומו. ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר כי "שר המשפטים אוחנה מסמל את ימי הדמדומים של נתניהו. מאז שנכנס לתפקיד הוא עוסק בעיקר בהתקפות על המערכות עליהן הוא מופקד, בשליחותם הגלויה של יושבי המעון בבלפור. כהונתו מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל".

ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר) כינתה את מסיבת העיתונאים "הופעת בלהות מבעיתה של הג'וקר התורן של נתניהו". לדבריה, "עומד שר משפטים זמני בממשלת מעבר שלא נגמרת ומקריא את דף המסרים וההסתה שהכתיב לו הנאשם מס' 1 מבלפור. מנדלבליט, אתה חייב להכריע בתיקי נתניהו - אי אפשר לתת לקרקס הזה להמשיך להרוס כאן כל חלקה טובה".

הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
ההפגנה סמוך לבית היועמ"ש, הערב/אתר רשמי, לירן לוי

במקביל, כאלף פעילי ימין הגיעו הערב לכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לביתו של היועמ"ש להפגנת תמיכה בראש הממשלה. הנוכחים אחזו בשלטים ועליהם הכיתוב: "העם דורש צדק משפטי". וקראו קריאות בין השאר נגד פרקליט המדינה ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה במחוז מרכז, ליאת בן ארי. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות המובילים אל הכיכר.

גלית דיסטל-אטבריאן, פובליציסטית וסופרת, עלתה לבמה כדי להנחות את ההפגנה וטענה כי היא והנוכחים בעצם הגעתם למחאה שומרים על הדמוקרטיה. "שמעתי שקוראים לכם אספסוף. אני גאה להיות חלק ממנו. אם אתם עדר עיוור אז אתם העיוורים שרואים הכי טוב מכולם כי אתם רואים איך גונבים לכם הדמוקרטיה", אמרה לקול תשואות המפגינים. דיסטל-אטבריאן תקפה מעל הבמה את חדשות 12 וטענה כי היא והנוכחים: "לא מסוכנים. אנחנו רק רוצים להחזיר את הדמוקרטיה לעם".

הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
ההפגנה סמוך לבית היועמ"ש, הערב/אתר רשמי, לירן לוי

אחת מהתומכות של נתניהו, הידועה בטוויטר כרונית הביביסטית, עלתה על הבמה וטענה כי להוריה הימנים סתמו בער את הפה וכי כיום משתיקים אותה. "להורים שלנו סתמו את הפה עם הפנקס האדום - לנו סותמים את הפה עם תפירת תיקים".

גם חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) הגיע להפגנה ואמר כי "הגעתי להפגנה הערב בפתח תקווה כדי לתמוך באזרחים הנפלאים שהגיעו לתמוך בשלטון החוק ובמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לטענתו, "דמוקרטיה אמיתית ולא כזו הנשלטת על ידי פקידים שרודפים נבחרי ציבור בעזרת ברית מושחתת עם התקשורת ומנסים להפיל ראש ממשלה מכהן".

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully