וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קיבל את המנדט מריבלין: "אעשה כל מאמץ להקים ממשלת פיוס לאומי"

יו"ר כחול לבן קיבל לרשותו 28 ימים להקמת ממשלה, בפעם הראשונה זה עשור שבה המנדט ניתן למועמד שאינו נתניהו: "מי שינסה לגרור את ישראל לבחירות נוספות - סופו להיעלם ולהיכחד". ריבלין: "לא תקום ממשלה כל עוד לא ייפסקו החרמות". גנץ וליברמן שוחחו וסיכמו להיפגש בהקדם

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אסף דרורי

גנץ קיבל את המנדט - עדכונים אחרונים:

  • ריבלין העניק את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן: "להפסיק עם החרמות"
  • גנץ קרא להקמת ממשלת פיוס לאומי: "יהיה מקום לכל מי שפטריוט"
  • גנץ: "מי שינסה לגרור את ישראל לבחירות נוספות - סופו להיעלם ולהיכחד"
  • הליכוד: "מתווה הנשיא - הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות"
  • גנץ וליברמן סיכמו להיפגש בהקדם; ישראל ביתנו: "נעשה הכול להקים ממשלת אחדות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק הערב (רביעי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה, והעביר לו רשמית את כתב המינוי שיטיל עליו את התפקיד. "החלטתי לתת בידיך, חבר הכנסת בני גנץ, את האפשרות להרכיב ממשלה. החוק נותן בידיך אדוני, עשרים ושמונה ימים, החל ממחר, להרכבת ממשלה", אמר הנשיא.

ריבלין הסביר כי הרכבת הממשלה תוטל כעת על גנץ, "על רקע תוצאות הבחירות, והעובדה שאף אחד מחברי הכנסת לא זכה ל 61 ממליצים". הנשיא הדגיש בעת הענקת כתב המינוי כי "זהו זמן קצר, ואלו ימים הרי גורל. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל".

ריבלין קרא בנאומו לנבחרי הציבור להפסיק עם החרמות ולהגיע להסכמות בטענה כי רק כך תוקם ממשלה בישראל. "חובה עלינו לזכור כי כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות או הקטנות, כל עוד לא יהיה רצון אמיתי להגיע להסכמות, להתפשר - לא תקום ממשלה", הדגיש הנשיא.

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ. TPS, אתר רשמי
"אלו ימים הרי גורל". ריבילין וגנץ בבית הנשיא, הערב/אתר רשמי, TPS

יו"ר כחול לבן בירך על קבלת המנדט ואמר כי הוא מקבל את הזכות להרכבת ממשלה בחרדת קודש. "אני מביט לאחור בגאווה על שורת המנהיגים הגדולים שזכו למעמד זה ומקבל בצניעות והרכנת ראש. הבטחתי שאקים ממשלת אחדות ליברלית וכך יש בכוונתי לעשות", אמר גנץ. "אפעל כדי להקים ממשלה מתפקדת שישראל כך כך זקוקה לה. ממשלה שתחזק את ישראל ותכין את צה"ל לכל אתגר. ממשלה שתחתור לשלום ותדע להכריע כל אויב. ממשלה שתקרב את בפריפריה למרכז".

בנאום שנשא לאחר קבלת כתב המינוי הצהיר גנץ כי יפעל למען הקמת ממשלת אחדות. "בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים, יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו. יהיה בה מקום לכל מי שהוא פטריוט ישראלי, למי שקיומה של המדינה עומד תמיד לנגד עיניו", אמר.

עוד בוואלה!

ראשי סיעות הימין סיכמו: המו"מ מול כחול לבן יתנהל בשם כל הגוש

לכתבה המלאה
המסמך מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אשק מטיל על יו"ר כחול לבן, בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה. אתר רשמי
כתב המינוי שריבלין העניק לגנץ/אתר רשמי

גנץ המשיך ופירט כי "יהיה בה מקום רק למי שלא רואה בגזענות את מורשתו, ולמי שהאלימות היא חלק מדרכו פעולתו. איני מתכוון לבזבז זמן על שיקולי אגו. אני לא מחפש רק שותפים פוליטיים. אלא שותפים לדרך של אמת, לעבודת צוות, למנהיגות אמיצה ואפס ספינים ריקים וחלולים".

יו"ר כחול לבן איים בנאומו כי מי שיונע מאינטרסים אישיים, שיובילו לבחירות נוספות, ייפלט מהמערכת הפוליטית. "ראוי להזהיר את מי שרואה לנגד עיניו רק את טובתו האישית, מי שינסה לגרור את ישראל לבחירות נוספות - יוקע מהמערכת הפוליטית וסופו להיעלם ולהיכחד. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיעדיף את ענייניו האישיים על פני האינטרס הלאומי".

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
קיבל את כתב המנדט. גנץ, הערב/אתר רשמי, TPS

בליכוד מסרו אחרי הענקת המנדט לגנץ: "מברכים על קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות".

מיד אחרי קבלת המנדט, גנץ שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וסיכם להיפגש עמו בהקדם. על פי הודעת כחול לבן, גנץ הדגיש בשיחה "את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה". מפלגתו של ליברמן מסרה כי "לישראל ביתנו אין ברית או מחוייבות לא לכחול לבן ולא לליכוד. המחוייבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".

ראשון - פגישת מו"מ בין לוין ואלקין לכחול לבן

ריבלין העביר את המנדט לגנץ לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מוקדם יותר השבוע כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה והחזיר את המנדט לנשיא. כעת, זו תהיה הפעם הראשונה זה יותר מעשור בה מועמד שאינו נתניהו יקבל הזדמנות להרכיב ממשלה.

עם קבלת המנדט עומדות לרשות גנץ 28 יום להרכבת ממשלה, במהלכן ינסה להשיג פריצת דרך במגעים להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד או להקים ממשלה חלופית שתזכה לאמון של רוב בכנסת. היום בצהריים, לפני ההגעה לנשיא, נפגש גנץ עם צמרת כחול לבן לתיאום עמדות ואסטרטגיה במשא ומתן. בסוף הפגישה, מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "נחושים להקים ממשלה חדשה שתעבוד בשביל אזרחי ישראל".

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ. TPS, אתר רשמי
"יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו". גנץ וריבלין, הערב/אתר רשמי, TPS

מוקדם יותר הגיעו חברי צוות המשא ומתן של סיעת כחול לבן, בראשות יורם טורבוביץ, לשיחה מקדימה קצרה עם נשיא ריבלין. במקביל, ראש הממשלה נפגש בלשכתו בירושלים עם ראשי סיעות גוש הימין-חרדים, בפגישה בה סוכם כי אף אחד מראשי המפלגות לא יערוך פגישות עם כחול לבן באופן פרטני, אלא המו"מ יתנהל כגוש בהובלת שר התיירות יריב לוין והשר זאב אלקין. "בפגישה סוכם שהשרים לוין אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן", מסרו בליכוד.

במהלך הישיבה, השר לוין שנכח בפגישה עדכן כי צוות המו"מ של כחול לבן הזמין את צוות המו"מ של הליכוד לפגישה ביום ראשון הקרוב, שבה ייצג את כל גוש הימין. ראש הממשלה נתניהו נענה בחיוב להזמנת צוות המו"מ של כחול לבן.

גנץ מעדכן בדרך לבית הנשיא:

במידה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה בארבעת השבועות הקרובים, עליו להחזיר את המנדט לנשיא. אז תיפתח תקופה של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס 61 חתימות של חברי כנסת אחרים לבקשה מנשיא המדינה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. אם אותו ח"כ יקבל את המנדט, יעמדו לרשותו 14 יום לנסות להרכיב ממשלה, ואם לא יצליח - הכנסת תתפזר אוטומטית והבחירות ייקבעו תוך 90 יום. כך שבמידה וייכשלו כל המאמצים להרכבת הממשלה, הבחירות ייערכו בתחילת מרץ.

(עדכון ראשון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully