וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - בעשיריה הפותחת באלימות בבתי ספר במערב

12.12.2000 / 8:44

50 אחוזים מהתלמידים בישראל סבלו מאלימות; כ-18 אחוזים הפעילו כוח; 15 אחוזים מהתלמידים מגיעים לבית הספר עם כלי נשק; המובילות – ליטא ואוסטריה, אחרונות – צרפת ואנגליה

לשלוח את הילדים לבית הספר אינה משימה קלה, במיוחד לאחר שנמצא כי מוסדות החינוך בישראל נמצאים בעשיריה הפותחת במעשי האלימות במדינות המערב.

מחקר בינלאומי רחב היקף, שנערך בחסות ארגון הבריאות העולמי, בדק את רמת האלימות בבתי ספר ב-28 מדינות באירופה וצפון אמריקה. "ידיעות אחרונות" מדווח כי בארץ בוצע המחקר בקרב 8,000 תלמידי כיתות ו' עד י' בכל המגזרים. התלמידים נשאלו אם לקחו חלק במעשי אלימות או שמא היו בצד הנפגע.

ד"ר יוסי הראל, מהמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן, הסביר כי "מדובר בהצקות חוזרות ונשנות, המביאות לכך שתלמידים מגיעים בבוקר לבית הספר בתחושה של חוסר ביטחון ופחד".

מהמחקר עולה כי 50 אחוזים מהתלמידים נפלו קורבן למעשי בריונות, 18.8 אחוזים לקחו חלק במעשים אלו ו-45 אחוזים מאמינים כי בית הספר שלהם אינו מקום בטוח. ממצא מדאיג ביותר הוא כי 15 אחוזים מהתלמידים מגיעים לבית הספר כשבאמתחתם כלי נשק כמו סכינים ואלות, "להגנה עצמית".

ישראל תפסה "מקום של כבוד" ברשימת המדינות המובילות באלימות בבתי הספר. היא התברגה במקום השמיני בין המדינות שתלמידיהן הודו כי נפלו קורבן למעשי אלימות במתחם בית הספר ובמקום ה-11 בין המדינות שתלמידיהם הודו כי לקחו חלק במעשי האלימות. מובילה את הרשימה המפוקפקת ליטא, אחריה אוסטריה ובמקומות האחרונים אנגליה וצרפת.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת אמר אתמול בדיון בוועדה כי יש לפעול מהר ולהחיל חובה מפורשת על בתי הספר בארץ, להפעיל תוכנית חינוכית לצימצום האלימות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully