וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלייז'ה קאמינגס, אחד ממובילי החקירות נגד טראמפ בקונגרס, מת בגיל 68

17.10.2019 / 15:12

יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, האחראית בין היתר להליך ההדחה נגד נשיא ארה"ב, סבל מבעיות בריאותיות רבות בעת האחרונה. הוא ייצג את מדינת מרילנד ולאחרונה התעמת עם טראמפ, שאמר כי עיר מגוריו "שורצת עכברושים"

חבר הקונגרס האמריקני אלייז'ה קאמינגס, שעמד בראש ועדה בבית הנבחרים שחקרה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מת בגיל 68 - כך הודיע היום (חמישי) משרדו של המחוקק הוותיק, שעמד בראש ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, שיחד עם שתי ועדות נוספות בשליטת הדמוקרטים מנהלת את הליך ההדחה נגד טראמפ.

לפי לשכתו, הוא הלך לעולמו בשעה 2:45 בבית החולים ג'ון הופקינס, בשל סיבוכים רפואיים. בהצהרה נאמר כי פרטים נוספים על מותו יימסרו בהמשך היום. ברשת CBS דווח כי קאמינגס, שנעדר לאחרונה מדיוני הקונגרס בשל מצבו, טופל בעבר בשל בעיות בלבו ובברכו.

קאמינגס נבחר לראשונה לתפקיד ב-1996, בתור אחד מנציגיה של מדינת מרילנד, שימש יו"ר ועדת הפיקוח מאז שהדמוקרטים זכו ברוב בבית הנבחרים אחרי הבחירות בנובמבר האחרון. הוא בוגר אוניברסיטת הארוורד, שם הוא השלים תואר במדעי המדינה, ובית הספר למשפטים באוניברסיטת מרילנד.

חבר הקונגרס אלייז'ה קאמינגס, 12 ביוני 2019. רויטרס
למד משפטים ומדעי המדינה. קאמינגס/רויטרס

בקיץ האחרון, טראמפ וקאמינגס היו מעורבים בריב בטוויטר, אחרי שהנשיא אמר כי העיר בולטימור "שורצת עכברושים ומכרסמים". זאת אחרי שקאמינגס קרא לטראמפ גזען ותקף את מדיניות ההגירה שלו בגבול עם מקסיקו, אחרי סיור של חברי קונגרס דמוקרטים במרכזי מעצר.

קאמינגס, בנם של אריסים, היה עורך דין לדין לפני שנבחר לקונגרס כדי לייצג את בולטימור וחלקים אחרים ממרכז מרילנד, ופעל למען זכויות אזרח.

לצד ההליך ההדחה נגד טראמפ שנפתח בשל יחסו לאוקראינה, הוועדה בראשות קאמינגס דרשה גם מסמכים הקשורים לכספיו של הנשיא וכן לעבירות שבוצעו על ידי סוכנויות פדרליות בממשל טראמפ. הוועדה הייתה גם מעורבת במאבק עם ממשל טראמפ על זימונים שאליהם התנגד הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully