וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה במקרר וטיפול לקוי בטונה: ממצאי השימוע לארומה ת"א

16.10.2019 / 16:43

בשימוע שערך משרד הבריאות הוצגו הממצאים שעלו בביקורת התברואתית, בהם אי-עמידה בנהלים ובהנחיות היצרן. עובדת באחד מסניפי הרשת בעיר סיפרה כי הופתעה למשמע התקרית: "אנשים התעניינו אם אפשר לקנות. אמרנו להם שההנחיות אומרות שאסור טונה - חיסלנו את המלאי שהיה לנו"

בווידאו: נציגי "ארומה" הגיעו לבירור במשרד הבריאות בעקבות הרעלת הטונה, 16.10.16/עריכה: אסף דרורי

הרעלת הטונה בארומה - כל העדכונים

  • משרד הבריאות קיים שימוע לנציגי ארומה ת"א בעקבות הרעלת המזון
  • בין הממצאים שעלו: תקלה במקרר הסניף וטיפול לקוי בטונה הגולמית
  • "הנציגים הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש"
  • הסועדים שאושפזו לאחר שאכלו בסניף בגין בעיר שוחררו לבתיהם

משרד הבריאות קיים היום (רביעי) שימוע לנציגי "ארומה תל אביב", זאת על רקע אשפוזם של שני לקוחות שאכלו אתמול סלט וכריך טונה באחד מסניפי הרשת בדרך בגין בעיר. במסגרת השימוע, שנערך לסניף בגין בלבד, עלה כי המקרר היה תקול והטיפול בטונה הגולמית היה לקוי. כמו כן, במשרד הבריאות ממתינים לתוצאות מעבדה נוספות. בתום הערכת מצב הוחלט על סגירת הסניף עד להודעה חדשה.

פקחי משרד הבריאות לקחו דגימות מהדג (טונה) שהיה בשימוש עבור בדיקת המעבדה, והשמידו את שאר התצרוכת. בנוסף לכך, המשרד אסר שימוש של משלוח דג חדש עד לקבלת תוצאות המעבדה.

ממשרד הבריאות מסרו כי במהלך השימוע הוצגו לנציגים הממצאים שעלו בביקורת התברואתית ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. "נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור", אמרו במשרד. "ממשיכים לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית, וממתינים לתוצאות המעבדה המדויקות שיגיעו מחר בבוקר".

נציג ארומה בעת הגעתו לדיון במשרד הבריאות, עקב אשפוזם של שניים לאחר שאכלו סלט וכריך טונה בסניף של הרשת ברחוב מנחם בגין בתל אביב 16 באוקטובר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
נציגי ארומה תל אביב נכנסים לדיון במשרד הבריאות, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

"אנחנו סגרנו לגמרי את העניין של הטונה. סגרנו את זה גם במחשב", אמרה אחת מעובדות הרשת. "אין לי אפשרות בכלל להוציא את זה (את הטונה). העובדים קיבלו תדריך לא להוציא טונה בכלל. חיסלנו את המלאי שהיה לנו. גם היום בדקו אותנו, כמו בכל פעם. מבחינת ניקיון מקפידים מאה אחוז".

העובדת הוסיפה כי כששמעה על התקרית בסניף המדובר, "לא הבנו למה זה קרה. אצלנו זה לא קרה. היינו מופתעים". כשנשאלה לתגובת הלקוחות שהגיעו במהלך היום לסניף בו היא עובדת, אמרה כי "אנשים התעניינו האם אפשר לקנות. אמרנו להם שההנחיות אומרות שאסור טונה".

עוד בוואלה!

נפל במהלך אשפוזו: רמב"ם יפצה במיליון שקלים משפחת חולה שנהרג

לכתבה המלאה
נציגת ארומה יוצאת מדיון במשרד הבריאות, עקב אשפוזם של שניים לאחר שאכלו סלט וכריך טונה בסניף של הרשת ברחוב מנחם בגין בתל אביב 16 באוקטובר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
נציגה של ארומה תל אביב בסיום השימוע במשרד הבריאות, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

הסועדים שפונו לבית החולים איכילוב, אישה בת 41 וגבר בן 34, שוחררו מוקדם יותר לבתיהם, לאחר שהשתפר מצבם. האישה הגיעה לבית החולים במצב קשה לאחר שאיבדה את הכרתה והייתה במצב של שוק עמוק, והגבר פונה לבית החולים במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות.

ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי איכילוב, הסביר אתמול כי "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם 'הרעלת מזון סקרומבואידית'. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמיד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".

סניף ארומה, מנחם בגין 48, תל אביב. יותם רונן
סניף ארומה בדרך מנחם בגין בתל אביב, בו אכלו הלקוחות שהורעלו/יותם רונן

מהרשת נמסר כי: "כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו".

עוד נאמר כי לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה תפרסם אותם החברה "בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים - לא ייפתח מחדש". הרשת שלחה איחולי החלמה ללקוחות שאושפזו, והבהירה כי תסייע להן ככל שניתן. בנוסף, ביקשו לעדכן את הציבור על החלטתם לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת, "לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה".

(עדכון ראשון: 14:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully