וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשעה מחזורים בלבד: ליון פיטרה את המאמן סילביניו

הברזילאי נשלח הביתה בעקבות ההפסד בדרבי ורצף של שבעה משחקי ליגה ללא ניצחון. ז'ראלד באטיק ישמש כמאמן זמני. גם אספניול פיטרה את מאמנה ומינתה את פאבלו מאצ'ין, סמפדוריה נפרדה מאוזביו די פרנצ'סקו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות לאחר הפסדה של מנצ'סטר יונייטד לניוקאסל

פחות מ-24 שעות לאחר ההפסד הדרמטי 1:0 בדרבי לסנט אטיין, הודיעה הערב (שני) ליון על פיטוריו של המאמן סילביניו. כבר בשבוע שעבר הבהיר נשיא המועדון ז'אן מישל אולאס כי לברזילאי יש שני משחקים להציל את משרתו. בראשון הוא ניצח, עם 0:2 בלייפציג בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל ההפסד בדקה ה-90 בדרבי והירידה למקום ה-14 בליגה הצרפתית חרצו את גורלו.

סילביניו מאמן ליון. רויטרס
קדנציה קצרה במיוחד. סילביניו/רויטרס

סילביניו בן ה-45, מגן העבר של ארסנל, ברצלונה והסלסאו, הובא מהצוות המקצועי של נבחרת ברזיל על ידי חברו ז'וניניו, שחקן ליון בעבר שקיבל את תפקיד המנהל הספורטיבי. העידן הברזילאי התחיל בצורה נהדרת עם 0:3 במונאקו ו-0:6 מוחץ על אנז'ה, אבל המאזן המושלם משני מחזורי הפתיחה נשכח לחלוטין בעקבות שבעה משחקים רצופים ללא ניצחון, ביניהם ארבעה הפסדים (כולם בתוצאה 1:0).

ז'ראלד באטיק בן ה-50, ששיחק כחלוץ במדי אוקזר, שטרסבורג, מץ ולה האבר, ונמצא במועדון כעוזר מאמן מאז 2011, קיבל את תפקיד המאמן באופן זמני.

דויד גאייגו הפך למפוטר הראשון בליגה הספרדית, כשסיים את תפקידו באספניול אחרי שמונה מחזורים בלבד. גאייגו בן ה-47, שהגיע מקבוצת המילואים של המועדון, הצעיד את הקבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל בליגה רשם ניצחון בודד בשמונה משחקים וירד למקום ה-19 והלפני אחרון בעקבות ההפסד החמישי העונה - 2:0 במאיורקה. פאבלו מאצ'ין בן ה-44, שהיה חתום על סיפור ההצלחה של ג'ירונה, עזב אותה אחרי ארבע שנים ופחות הצליח בסביליה בעונה שעברה, מונה במקומו.

פיטורים צפויים למדי גם בליגה האיטלקית. אוזביו די פרנצ'סקו, שהשיג רק שלוש נקודות מתוך 21 כמאמן סמפדוריה, סיים את תפקידו. מאמן רומא לשעבר הגיע בקיץ למראסי, אבל הפסיד בשישה משבעת המחזורים ולפחות יכול להתנחם בפיצוי בסך 1.8 מיליון יורו, השווה לשנה אחת מתוך השלוש שהיו בחוזהו. ג'וזפה יאקיני, המאמן בן ה-50 שהעלה את סמפדוריה בחזרה לסרייה A ב-2012, הוא המועמד המוביל להחליפו.

אוזביו די פרנצ'סקו מאמן סמפדוריה. GettyImages
ההפסד בוורונה חרץ את גורלו. אוזביו די פרנצ'סקו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully