וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם היום האחרון לשימוע: סנגורי נתניהו ישלימו את טיעוניהם בכתב

7.10.2019 / 20:38

סנגורי ראש הממשלה התמודדו עם תיק 1000, במסגרתו חשוד נתניהו שקיבל מאנשי העסקים מילצ'ן ופאקר טובות הנאה בעת שכיהן כראש ממשלה. עם תום השימוע, הם ביקשו להגיש השלמות לטיעוניהם בכתב, עד סוף סוכות. בצאתם מהשימוע אמרו: "עברנו על כל הטענות, התיקים ייסגרו"

צילום: עמי שמיר, "ישראל היום" , עריכה: עמית שמחה

במשרד המשפטים הסתיים היום (שני) יומו הרביעי והאחרון של השימוע בתיקי ראש הממשלה. השימוע היום עסק בתיק 1000 - פרשת המתנות - וזאת לאחר שאתמול החליט סנגורי נתניהו לפרוש את טיעוניהם דווקא לגבי תיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). פרקליטת מיסוי וכלכלה שליוותה את חקירת התיקים, ליאת בן ארי, לא הייתה בשימוע גם היום.

פרקליטי נתניהו ביקשו להגיש השלמות לטיעוניהם בכתב, ויוכלו להגישם עד סוף סוכות. עם צאתם ממשרד המשפטים, עו"ד יוסי אשכנזי אמר כי הטיעונים יוגשו בכתב "לפי לוח הזמנים שסיכמנו עם היועמ"ש ועם פרקליט המדינה". הוא הוסיף כי הוא חושב ש"היה לנו טוב מאוד", במהלכו הובאה בין היתר חוות דעתו של מומחה אמריקני על התייחסות לסיקור חיובי כשוחד במסגרת תיק 4000.

עו"ד עמית חדד אמר לאחר סיום השימוע: "היום הצגנו את הטיעונים בתיק 1000. התמודדנו עם כל אחת ואחת מהטענות והראנו שמה שכתוב בכתב החשדות נפל במבחן העובדתי. אנחנו מקווים ומצפים אחרי ארבעה ימים ארוכים, שהתיקים כולם יסגרו. אנחנו מאמינים שכך צריך להיות. הטענות שלנו נכונות. כעת נחכה להחלטה של היועמ"ש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במסגרת תיק 1000, נתניהו חשוד כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת", לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי מנדלבליט, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו, בצורה שמגבשת עבירה של מרמה והפרת אמונים.

לפי ההערכה סנגוריו של ראש הממשלה טענו, כפי שהכריז בעצמו, כי מותר לקבל מתנות מחברים. כדי שנקודה זו תהיה בעלת משמעות, היה על הסנגורים להוכיח כי בין נתניהו לאנשי העסקים התקיימה חברות אמיתית. בנוסף, עשויים הסנגורים לערער על סכומי המתנות שנכללים בכתב החשדות, וכן לטעון כי נתניהו לא פעל לטובתו של מילצ'ן.

הפרקליטה המלווה, ליאת בן ארי, טסה אתמול לחופשה משפחתית שעל פי משרד המשפטים נקבעה כחצי שנה מראש, בעוד השימוע לנתניהו הוארך בעוד יומיים רק לאחרונה. גורמים בפרקליטות ששוחחו אתמול עם וואלה! NEWS מתחו ביקורת על היעדרותה של בן ארי, ובייחוד על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאפשר את המצב הזה. מנגד, במשרד המשפטים טענו כי השימוע לא ייפגע, שכן ממילא רק מנדלבליט עצמו הוא שמוסמך לקבל את ההחלטה לאחריו, ובדיונים נוכחת קבוצה גדולה של פרקליטים הבקיאים בכל פרטי התיק וטיפלו בו - אולם טענה זו לא שכנעה גורמים בפרקליטות.

(עדכון ראשון: 8:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully