וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בפרקליטות: היעדרות בן ארי מהשימוע "לא מקצועית". משרד המשפטים: "ההליך לא ייפגע"

6.10.2019 / 19:30

היעדרותה של התובעת בתיקי נתניהו משני ימי שימוע, בעקבות חופשה משפחתית שתוכננה לפני זמן רב, גררה ביקורת מצד גורמים בפרקליטות. לטענתם, "היה הגיוני לדחות בכמה ימים בשביל לאפשר את נוכחותה". במשרד המשפטים דחו את הטענות: "הגורם המוסמך להחליט הוא היועמ"ש"

חדשות 12, עורך:שאול אדם

גורמים בפרקליטות מתחו היום (ראשון) ביקורת על היעדרותה של ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, משני ימי השימוע האחרונים בענייניו. מנגד, במשרד המשפטים הדגישו כי הגורם המוסמך לקבל החלטה לאחר השימוע הוא אך ורק היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכי היעדרותה של בן ארי לא תפגע בשימוע.

היום נערך היום השלישי מתוך ארבעת ימי השימוע בתיקי נתניהו. לאחר שביום רביעי וחמישי שטחו סנגוריו את טיעוניהם בעניין תיק 4000 (פרשת בזק-יס), היום טענו לגבי תיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס), ומחר יעברו לעסוק בתיק 1000 (פרשת המתנות). השימוע אמור היה להימשך יומיים במקור, אולם לפני שבוע הודיע מנדלבליט כי החליט להיעתר לבקשת הסנגורים, ולהאריך את השימוע לארבעה ימים. היום התברר כי בן ארי, שנכחה בשני ימי השימוע הראשונים, יצאה לחופשה משפחתית שתוכננה זמן רב מראש, ולכן לא תהיה בישיבות היום ומחר.

עו"ד ליאת בן ארי. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"היא ומשפחתה שילמו מחירים גדולים". בן ארי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בישיבות השימוע טוענים סנגורי נתניהו בפני צוות נרחב שכולל כ-20 פרקליטים בכירים. בצוות חברים - מלבד מנדלבליט עצמו ופרקליט המדינה שי ניצן - גם משנים ליועמ"ש ולפרקליט המדינה, וכן פרקליטים נוספים, לרבות כאלו מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שליוו את התיקים. למרות זאת, גורמים בפרקליטות ששוחחו עם וואלה!NEWS טענו כי היעדרה של בן ארי הוא משמעותי.

"היא הפרקליטה שאחראית על התיק", אמר אחד מהם. "היה הגיוני לדחות את השימוע בכמה ימים בשביל לאפשר את נוכחותה, או שהיא תבטל את החופשה. עם כל הכבוד, זה שימוע לראש ממשלה, וההמלצה שלה היא משמעותית. לוותר על כמה ימים מהשימוע זה לא מקצועי ולא רציני. תחשוב שלדיון על מבצע של סיירת מטכ"ל לפני תקיפה באיראן מפקד היחידה לא יגיע".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
הגורם המוסמך לקבל החלטה בתיקים. מנדלבליט/AP

מנגד, גורם אחר ששוחח עם וואלה!NEWS בחר מפורשות להפנות את הביקורת אך ורק כלפי מנדלבליט. "היועץ רצה לגמור הכל מהר ולא עמד מול הסנגורים של ראש הממשלה, שביקשו ארבעה ימי שימוע", אמר אותו גורם. "הוא היה צריך לעמוד מולם ולהגיד שאם הם רוצים עוד יומיים, זה יהיה רק מתי שליאת יכולה. עכשיו מאשימים אותה כאילו היא מזלזלת בשימוע - וזה ממש לא מתאים. היא והמשפחה שלה שילמו מחירים גדולים בשביל העבודה שלה על התיקים האלה".

במשרד המשפטים דחו את הביקורת ומסרו כי "השימוע נערך בפני היועמ"ש, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של גברת בן ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע. השימוע נקבע מלכתחילה לימים רביעי וחמישי וגברת בן ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע, ביקשו הסניגורים להוסיף ימים נוספים לשימוע. לפנים משורת הדין הבקשה נענתה ונוספו יומיים לשימוע (היום ומחר). בן ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה - ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
מנדלבליט נעתר לבקשת סנגוריו להאריך את השימוע. נתניהו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully