וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסערה: אשתו של חולדאי התערבה - ורוני פיטרסון ייקבר ביפו

1.10.2019 / 8:53

בת זוגו של המוזיקאי שהלך אמש לעולמו טענה: "בגלל שרוני אינו יהודי, בילינו שעות אתמול לחפש מקום קבורה הולם שאינו עולה עשרות אלפי שקלים". בשל התערבותה של יעל חולדאי, אשת ראש עיריית תל אביב, נמצא פתרון ורוני ייקבר בבית העלמין ביפו

צילום: דייב שחר, עריכה: אביעד בללי

(עדכון: 11:30) לאחר שעות ארוכות שבמהלכן לא הצליחה נילי, רעייתו של המוזיקאי רוני פיטרסון, למצוא מקום קבורה הולם וזול לבן זוגה מאחר שהוא אינו יהודי - נמצא הפתרון. נילי כתבה בפייסבוק שיעל חולדאי, רעייתו של ראש עיריית תל אביב, נמצא פתרון: "בשל היותו של רוני קתולי נמצא פתרון בבית העלמין ביפו". טרם נמסר מועד מדויק להלוויתו של המוזיקאי.

מוקדם יותר כתבה נילי פיטרסון פוסט שעורר סערה, ובו טענה כי היא אינה מצליחה למצוא מקום קבורה עבור בן זוגה מאחר והוא אינו יהודי. "מדינה במערומיה", כתבה בפייסבוק. "אמן משכמו ומעלה שהעשיר במו ידיו את תרבות המוזיקה פה, שייצג את המדינה בכבוד כל כך גדול כשליח של משרד החוץ, שהביא לפה אמנים בעלי שם שחסרו לארצותיהם ורק שיבחו את מדינתנו, שליח הסברה ציוני בנשמתו, אוהב ישראל - ובגלל שאינו יהודי בילינו שעות אתמול לחפש מקום קבורה הולם שאינו עולה עשרות אלפי שקלים. נתינה ואזרחות טובה לא נמדדת על פי דת, רק על פי הלב. לא ייאמן. לצערי עדיין אין לי מועד ומקום ללוויה, מחכה לנס".

מחברת קדישא נמסר כי החברה עוסקת רק בקבורה יהודית ולכן יש לפנות אל משרד הדתות שקובע את הנהלים. ממשרד הדתות טרם נמסרה תגובה.

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" מסרה בתגובה: "רוני פיטרסון כרך את גורלו עם גורלנו, תרם לתרבות הישראלית, ייצג את המדינה והיה לחלק ממנה, אבל מסתבר שזה לא מספיק. מסתבר שהזכות של כל ישראלי לקבורה בחינם, אינה כוללת אותו. מסתבר שלא משנה כמה היית לחלק מהמדינה ומתרבותה, זה לעולם לא יספיק, אם אתה לא יהודי. הזכות לשוויון, בחיים וגם במוות, מחייבת שמישהו שם למעלה ייתעשת ויפעל לתיקון העוול. לפיטרסון ולמשפחתו ולכל מי שעלולים למצוא את עצמם בבעיה דומה".

רוני פיטרסון. יואב איתיאל
טרם נמצא מועד להלוויה. רוני פיטרסון/יואב איתיאל

אמש הלך פיטרסון לעולמו והוא בן 62 בלבד. פיטרסון נפטר בשנתו כתוצאה מדום לב נשימתי. הוא היה אמור לערוך עוד שבוע וחצי מופע מחווה במלאת 50 שנה לוודסטוק ביחד עם מיי פינגולד וירמי קפלן. פיטרסון נולד בגרמניה ומגיל צעיר התעניין במוזיקה שחורה, ברוקנרול ובבלוז. ב-1974, כאשר היה בן 17 בלבד, ניגן בלהקתו של זמר הבלוז בני לאטימור והשתתף בהקלטות אלבומיו. לאחר מכן, הוא ניגן עם אמני בלוז נוספים. בשנת 1987 חיפש שלום חנוך נגנים זרים למופע "רק בן אדם" ולהקלטת אלבומו באותו השם. פיטרסון נבחר לנגן איתו באלבום ובהופעה, ומאז הפך לגיטריסט הקבוע של חנוך בהופעות ובהקלטות מרבית מאלבומיו.

לאורך השנים הוציא פיטרסון מספר אלבומים באנגלית, ביניהם "Pass It On" ו"רוני פיטרסון וחברים" (אלבום שבו אירח את מיטב הזמרים הישראלים). פיטרסון ניגן והקליט עם שלל אמנים, ונחשב למי שטיפח את סצנת הבלוז המקומית. בשנים האחרונות ערך מופעי מחווה לבוב דילן ולענקי הבלוז, כמו בי.בי. קינג. בנוסף ערך מופעי מחווה לציון 50 שנה לפסטיבל וודסטוק. פיטרסון נחשב לאחד הגיטריסטים החשובים שפעלו בישראל.

עוד בוואלה!

המוזיקאי והגיטריסט האגדי רוני פיטרסון הלך לעולמו בגיל 62

לכתבה המלאה
רוני פיטרסון. יואב איתיאל
מענקי המוזיקאים הישראליים. רוני פיטרסון/יואב איתיאל

"רוני נפטר מתוך שינה בדום נשימתי", אמרה לוואלה! תרבות בת זוגו, נילי פיטרסון. "הוא היה אמן בנשמתו, פנומן מוזיקלי. בי.בי קינג הכתיר אותו ככוכב שבשמיים, ועכשיו הוא נח עם ג'ימי הנדריקס ועוד כאלה שמחזיקים גיטרה. אני מקווה שיש לו גיטרה ושהוא ממשיך לנגן. אני חושבת שהצלילים שלו יישארו איתנו הרבה זמן. הצלילים שהוא הוציא מהגיטרה שלו היו נדירים. המוזיקה שלו ייחצנה את עצמה, הוא לא היה צריך איש יחסי ציבור. הנגינה הסודית שלו היתה שם דבר".

"אני בשוק ומתקשה לעכל", אמר לוואלה! תרבות המוזיקאי משה לוי. "אני מנגן עם רוני שלושים שנה. בחנתי אותו עם שלום ב-1986 לאלבום 'רק בנאדם', ומאז רוני עם שלום ואיתי. הרצון של שלום ושלי היה להביא מוזיקאים שלא יודעים לנגן משהו אחר מלבד רוק, שזה הסגנון שלהם. רוני פיטרסון היה הגיטריסט הראשון שבו שמענו את הצליל והגישה החריפה הטבעית הזאת, ומאז אנחנו איתו.למעשה, הצורך שלנו היה להיות איתו רק שנתיים-שלוש, אבל זה נמשך עד היום - וזה אומר הכל. רוני היה אדם מאוד עז ונועז, ממש כמו הצליל של הגיטרה שלו. הוא היה חריף ומרתק ואדג'י במוזיקה וגם במציאות. הוא היה האש שלנו. עצוב מאוד".

רוני פיטרסון. יואב איתיאל
"נתינה ואזרחות טובה לא נמדדת על פי דת, רק על פי הלב". רוני פיטרסון/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully