וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי והגיטריסט האגדי רוני פיטרסון הלך לעולמו בגיל 62

30.9.2019 / 17:37

המוזיקאי והגיטריסט האגדי רוני פיטרסון, שהתפרסם לאחר שהפך לגיטריסט הקבוע של שלום חנוך, הלך היום לעולמו והוא בן 62 בלבד. פיטרסון מת בשנתו כתוצאה מדום לב נשימתי. שלום חנוך הגיב בתדהמה: "אני עדיין מעכל". "הוא היה האש שלנו", ספד לו משה לוי

צילום: דייב שחר, עריכה: אביעד בללי

מלך הבלוז הישראלי נפטר: המוזיקאי, הזמר והגיטריסט האגדי רוני פיטרסון הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 62 בלבד. רעייתו נילי כתבה בדף הפייסבוק שלה הודעה בדבר מותו שהותירה רבים מחבריו וממעריציו בהלם: "בצער רב משתפת שרוני פיטרסון בעלי ואביהם של ביתנו ניקול, אביו של אריק, עזב אותנו היום". פיטרסון נפטר בשנתו כתוצאה מדום לב נשימתי. הוא היה אמור לערוך עוד שבוע וחצי מופע מחווה במלאת 50 שנה לוודסטוק ביחד עם מיי פינגולד וירמי קפלן.

פיטרסון נולד בגרמניה ומגיל צעיר התעניין במוזיקה שחורה, ברוקנרול ובבלוז. ב-1974, כאשר היה בן 17 בלבד, ניגן בלהקתו של זמר הבלוז בני לאטימור והשתתף בהקלטות אלבומיו. לאחר מכן, הוא ניגן עם אמני בלוז נוספים. בשנת 1987 חיפש שלום חנוך נגנים זרים למופע "רק בן אדם" ולהקלטת אלבומו באותו השם. פיטרסון נבחר לנגן איתו באלבום ובהופעה, ומאז הפך לגיטריסט הקבוע של חנוך בהופעות ובהקלטות מרבית מאלבומיו.

לאורך השנים הוציא פיטרסון מספר אלבומים באנגלית, ביניהם "Pass It On" ו"רוני פיטרסון וחברים" (אלבום שבו אירח את מיטב הזמרים הישראלים). פיטרסון ניגן והקליט עם שלל אמנים, ונחשב למי שטיפח את סצנת הבלוז המקומית. בשנים האחרונות ערך מופעי מחווה לבוב דילן ולענקי הבלוז, כמו בי.בי. קינג. בנוסף ערך מופעי מחווה לציון 50 שנה לפסטיבל וודסטוק. פיטרסון נחשב לאחד הגיטריסטים החשובים שפעלו בישראל.

רוני פיטרסון עם משה לוי שר שיר חדש שכתב שלום חנוך. צילום מסך
אגדה. רוני פיטרסון/צילום מסך

"רוני נפטר מתוך שינה בדום נשימתי", אמרה לוואלה! תרבות בת זוגו, נילי פיטרסון. "הוא היה אמן בנשמתו, פנומן מוזיקלי. בי.בי קינג הכתיר אותו ככוכב שבשמיים, ועכשיו הוא נח עם ג'ימי הנדריקס ועוד כאלה שמחזיקים גיטרה. אני מקווה שיש לו גיטרה ושהוא ממשיך לנגן. אני חושבת שהצלילים שלו יישארו איתנו הרבה זמן. הצלילים שהוא הוציא מהגיטרה שלו היו נדירים. המוזיקה שלו ייחצנה את עצמה, הוא לא היה צריך איש יחסי ציבור. הנגינה הסודית שלו היתה שם דבר".

"אני בשוק ומתקשה לעכל", אמר לוואלה! תרבות המוזיקאי משה לוי. "אני מנגן עם רוני שלושים שנה. בחנתי אותו עם שלום ב-1986 לאלבום 'רק בנאדם', ומאז רוני עם שלום ואיתי. הרצון של שלום ושלי היה להביא מוזיקאים שלא יודעים לנגן משהו אחר מלבד רוק, שזה הסגנון שלהם. רוני פיטרסון היה הגיטריסט הראשון שבו שמענו את הצליל והגישה החריפה הטבעית הזאת, ומאז אנחנו איתו.

"למעשה, הצורך שלנו היה להיות איתו רק שנתיים-שלוש, אבל זה נמשך עד היום - וזה אומר הכל. רוני היה אדם מאוד עז ונועז, ממש כמו הצליל של הגיטרה שלו. הוא היה חריף ומרתק ואדג'י במוזיקה וגם במציאות. הוא היה האש שלנו. עצוב מאוד".

שלום חנוך עצמו מסר בתדהמה - "אני עדיין מעכל".

עוד בוואלה!

חשיפה ראשונה: שיר חדש שכתב והלחין שלום חנוך לרוני פיטרסון

לכתבה המלאה
רוני פיטרסון ריי פיטרסון גיטרה.
"נותן לגיטרה לבד". רוני פיטרסון

הזמרת מיי פיינגולד עבדה בחודשים האחרונים עם פיטרסון ופגשה אותו אמש לחזרה לקראת מופע מחווה שתוכנן במלאת חמישים שנה לוודסטוק, ובמהלכה חש פיטרסון ברע. "רוני היה רוקר אמיתי", אמרה לוואלה! תרבות. "התחלנו להופיע ביחד לפני שנה בערך. היה לנו חיבור מדהים. מהרגע הראשון שנפגשנו היה וייב של הבנה. לא היו רגעים דרמטיים. איש של עבודה ושל מוזיקה, ולא מעבר. היתה אמורה להיות לנו הופעה בשבוע הבא. אתמול נפגשנו לחזרה והוא לא הרגיש טוב. אמרנו לו שנפזר את החזרה ונלך לנוח. והדבר הבא ששמעתי זה על מותו היום. זה בלתי נתפס. הוא לא הרגיש טוב פיזית אבל התעקש על החזרה. אמרנו לו שיילך לנוח. עד השנייה האחרונה הוא לא היה מוכן לעזוב את הגיטרה. הייתי הראשונה לצאת משם כי הייתי עם הבת הקטנה שלי".

"רוני היה תמיד נינוח, תמיד קר רוח ותמיד איש של השורה התחתונה. לא מדבר יותר מדי אלא מדי נותן לגיטרה לדבר. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר. אני אוהבת אותו. הוא אחד האנשים הכי מדהימים".

המוזיקאי רע מוכיח ספד גם כן לפיטרסון, בפוסט שכתב באנגלית בחשבון הפייסבוק שלו: "חברי היקר עזב אותנו היום", כתב. "רוני היה חכם, שנון ומוזיקאי מעולה. דיברנו רק לפני כמה ימים, ואני המום. מילותיו האחרונות היו שהוא אוהב אותי, ואני השבתי לו שזה הדדי. אני יכול רק לתהות אם ידע מה עומד לבוא. רוחו תמשיך לחיות. אני כבר מתגעגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully