וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חברי החולייה שרצחה את רנה שנרב

כוחות הביטחון עצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע שבו נרצחה שנרב בת ה-17 ממטען חבלה במעין סמוך להתנחלות דולב. המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הפעילים בחזית העממית לשחרור פלסטין, חשודים שתכננו פיגועים נוספים. משפחת שנרב: "קוראים לממשלה להעניק ביטחון"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

כוחות הביטחון עצרו שלושה מחבלים החשודים במעורבות בפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב בת ה-17 במעין סמוך להתנחלות דולב - כך הותר הערב (שבת) לפרסום. המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הפעילים בחזית העממית לשחרור פלסטין, נעצרו בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. על פי החשד, הם תכננו וביצעו את הפיגוע שאירע בחודש שעבר וכן בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

אחד הפעילים שנעצרו הוא סאמר מינא סלים ערביד, בן 44 מרמאללה, מבכירי הארגון בגזרה שבעבר נעצר כמה פעמים על מעורבות בפעילות טרור צבאית. בכלל זה, הוא פעל תחת ראש החזית ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים, ואף היה מבוקש כמה שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעין.

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
נרצחה ממטען חבלה שהוטמן במעין הסמוך לדולב. שנרב/באדיבות המצולמים

‏הפעיל השני שנעצר הוא קסאם עא כרים ראגח שבלי, בן 25 ופעיל בחזית העממית, תושב כובר, שהיה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. הפעיל השלישי הוא יזן חסין חסני מג'מס, בן 25 אף הוא מרמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל.

השלושה, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ופוצץ בשטח על ידי כוחות הביטחון. כוחות הביטחון הודיעו על מעצרו של חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, בן 21 ותושב ביר זית, הפעיל ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.

עוד בוואלה!

"יום ההולדת הכי שמח ועצוב": חבריה של רנה שנרב חגגו לה 17 - בלעדיה

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל מעצר המחבלים החשודים בפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב. צילום: דוברות המשטרה, אתר רשמי
פעילות כוחות הביטחון למעצר המחבלים/אתר רשמי, צילום: דוברות המשטרה

מתחקיר הפיגוע עולה כי חוליית המחבלים הגיעה אל המעין, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החולייה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם. בעקבות הפיצוץ נרצחה רנה ונפצעו אביה ואחיה.

זמן קצר לאחר הפיגוע הקים צה"ל מחסומים בפאתי רמאללה ופתח בחיפוש בכלי רכב במסגרת המצוד. כוחות הביטחון הקימו צוותי משימה ייעודיים במסגרת המצוד אחר תשתית הטרור של הפיגוע במעין, ומאז הפיגוע ביצע צה"ל סריקות בכפרים שעוטפים את צפון ומערב רמאללה.

פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
"אופן ביצוע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח", פעילות מעצר המחבלים/דובר צה"ל

טרם תפיסת החשודים, גורמים ביהודה ושומרון העריכו כי מדובר בחוליית טרור ממוסדת, שקיבלה סיוע והכוונה להוצאת הפיגוע לפועל, ולא ביוזמה מקומית. הגורמים הדגישו כי אופן ביצוע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח, וכמו כן על תזמון שלא הסתמך על מזל, אלא על העובדה שהכירו את צירי התנועה במרחב ואת רמת האבטחה סביב המעין. כתוצאה מכך, הצליחו לחמוק מהאזור ללא פגע.

שניים מהמחבלים שנתפסו נעצרו זמן קצר לאחר הפיגוע, בטרם הותר לפרסום דבר מעצרם הערב. בחודש שעבר בירכו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר ימינה איילת שקד על תפיסת המחבלים, אך לאחר מכן שב"כ פרסם הודעה שבה נטען כי "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה". לאחר מכן דוברת של ח"כ ליברמן מסרה כי "לצערי, רק לאחר פרסום הציוץ גיליתי שהפרסום אינו מאושר והוא מיד הוסר", והציוץ של שקד בטוויטר הוסר.

משפחת שנרב: "מודים על המאמצים"

משפחת שנרב מסרה אחרי תפיסת המחבלים כי "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל - להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בירך את כוחות הביטחון על מעצר המחבלים ואמר כי הוא "קורא לכל תושבי בנימין בפרט ולכל תושבי ישראל בכלל לתת דרך הרגליים תשובה ניצחת לטרור ולנצל את תקופת החגים הבאים עלינו לטובה כדי לבקר (כמובן על פי הנחיות גורמי הביטחון) במעיין דני ובכל אתרי הטיול בחבל הארץ היפה ביותר בישראל, בארץ התנ"ך, בבנימין".

(עדכון ראשון: 21:10)

פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
מבצע מעצר המחבלים/דובר צה"ל
פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
"חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה"/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully