וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים לאחר מותה בנפאל: משרד הביטחון הכיר בתמר אריאל כחלל צה"ל

משפחתה של נווטת הקרב תקבל הכרה כמשפחה שכולה, לאחר שנהרגה במפולת שלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה. במשרד נימקו כי ההחלטה התקבלה לאור ראיות חדשות שהעידו כי נספתה במהלך ניסיון להצלת חיים. אמה של תמר בירכה: "אנחנו שמחים, סוף סוף יש לנו קצת שקט"

צילום מסך

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי הכיר בסרן תמר אריאל שמתה באסון בנפאל כחלל צה"ל שנספה במערכה. משפחתה של אריאל, נווטת הקרב שנהרגה בסופת השלגים בנפאל באוקטובר 2014, תקבל הכרה כמשפחה שכולה. מהמשרד נמסר כי ההחלטה התקבלה "בתום בחינה מעמיקה של גורמי המקצוע במשרד הביטחון ולאחר שהוצגו בפני המשרד ראיות חדשות המעידות כי תמר נספתה במהלך ניסיון להציל חיים של אחרים. זאת מכוח חוק תגמול לחייל הנפגע בהצלת חיי הזולת (תשכ"ה 1965)".

אמה של תמר, ענת אריאלי, בירכה על ההחלטה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אחרי זמן רב שבאמת עסקנו בנושא, קראו לנו השבוע להגיד לנו שהחליטו להכיר בנו כמשפחה שכולה", סיפרה. "אנחנו מאוד שמחים, סוף סוף יש לנו קצת שקט. חמש שנים עברו מאז שתמר נהרגה. היו צריכים לדון, היו צריכים לבדוק, אחרי שבדקו עדויות החליטו שהחוקנותן להם את האפשרות להכיר בנו. זאת הקלה גדולה, הם הבינו שההתנהגות שלה להצלת אחרים היא התנהגות ראויה להכרה מצד משרד הביטחון והמדינה, אנחנו מאוד שמחים על כך למרות הקושי שתמר איננה. הגענו לשקט נפשי".

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
הוכרה כחלל צה"ל. סרן תמר אריאל/באדיבות המשפחה

אריאל, בת 24 מהמושב משואות יצחק שליד אשקלון, נהרגה במהלך טיול ברכס האנאפורנה בהרי ההימלאיה. היא נחשבת לקצינה פורצת דרך בצה"ל, וזאת בשל העובדה כי היא נווטת הקרב הדתייה הראשונה בתולדות הצבא. יחד עמה נהרגו שלושה מטיילים נוספים, נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון, אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל ותמר גילי צ'רקסקי בת 36 מגבעתיים.

(עדכון ראשון: 14:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully