וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי חיון תובע חצי מיליון מגוגל: "גרמו לי לנזקים בריאותיים ונפשיים"

12.9.2019 / 13:11

פרסום ראשון: הבלוגר עומרי חיון תובע חצי מיליון שקלים מגוגל לאחר שלטענתו מנעה ממנו שימוש ברשת הפרסום שבבעלותה ובכך, לדבריו, גרמה לו לפגיעה בפרנסה ולנזקים בריאותיים ונפשיים קשים "עד כדי אובדן איכות חייו במובנו העמוק והטראגי של המושג", לרבות אישפוז

עומרי חיון. יח"צ,
"חיון מצא עצמו שבר כלי - נכה נפשית בשיעור של מאה אחוזים, ואובדן כושר עבודה, תוצר ישיר של התנהלות גוגל בשרירות ואדנות", נטען בכתב התביעה של עומרי חיון כנגד גוגל/יח"צ

פרסום ראשון: הבלוגר עומרי חיון, בעל אתר חדשות ורכילות בידור, תובע חצי מיליון שקלים מגוגל, באמצעות גוגל ישראל, בתביעה שהגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב. חיון טוען כי גוגל נקטה במדיניות שרירותית שפגעה בפרנסתו, תוך שהיא מונעת ממנו שימוש ברשת הפרסום שבבעלותה, גוגל אדסנס (Google AdSense), המאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט למכור שטחי פרסום. בכך, לטענתו, גרמה לו לנזקים בריאותיים ונפשיים קשים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואופירה סמבל ממשרד שוורץ-נרקיס ושות', מצוין כי גוגל טענה שחיון הפר את מדיניות גוגל אדסנס ולכן החליטה להשבית באופן חד צדדי את החשבון שלו. לטענת חיון, ההודעה התקבלה באמצעות בוט אשר אינו מפנה לטענה ספציפית באשר להתנהלותו אלא הצביעה על הפרה באופן כללי. לטענתו, גוגל לא סיפקה הסברים מדוע החליטו לסגור את חשבונו.

עומרי חיון. יח"צ,
תובע מגוגל חצי מיליון שקלים כפיצוי על הנזק הכלכלי המשוער שגרמה לו לטענתו. עומרי חיון במשרדי גוגל/יח"צ

חיון טוען כי הכנסותיו באמצעות חשבון גוגל אדסנס באתרו הניבו כ-70 אלף שקלים לחודש. הבלוגר טוען כי המדיניות של גוגל והמניעה מהשימוש בכלי הפרסום שלה כרתה את מטה לחמו, וגרמה לו ל"נזקים בריאותיים ונפשיים קשים מנשוא, עד כדי אובדן איכות חייו במובנו העמוק והטראגי של המושג. חיון מצא עצמו שבר כלי - נכה נפשית בשיעור של מאה אחוזים, ואובדן כושר עבודה, ונאבק היום לשם פרנסתו בנכות זו. כך, למשל, שבועות אחדים לאחר השבתת פעילות הפרסום של התובע, מצא עצמו התובע במערכת לחצים נפשיים בלתי אפשרית והתאשפז בבתי חולים תחת הוראות אשפוז וצווי אשפוז, ותוך שהוא עדיין מצוי בהליכי שיקום מתמידים. אלה כולם, כאמור, תוצר ישיר של התנהלות גוגל בשרירות ואדנות", לשון התביעה.

חיון תובע מגוגל חצי מיליון שקלים כפיצוי על הנזק הכלכלי המשוער שגרמה לו לטענתו, וכן מבקש שבית משפט יורה לגוגל לאפשר לחיון להשתמש שוב בשירותיה.

טרם התקבלה תגובת גוגל ישראל

תביעה זו נוספה לתביעה של 100 אלף שקלים שהגיש חיון ביולי כנגד פייסבוק, בה ביקש מבית משפט להורות לרשת החברתית להשיב לו את נתוני החשיפה של האתר שלו. הבלוגר טען כי בגלל התנהלות פייסבוק ירדה החשיפה של דף הפייסבוק שלו "עומרי חיון פורטל חדשות הטלוויזיה והאינטרנט" מכ-2 מיליון לכמה עשרות אלפים. הוא טען כי נתוני החשיפה נפגעו בגלל אבחון חלק מהפוסטים כשקריים, אבל האלגוריתם לטענתו לא בהכרח דייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully