וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MG תהייה הראשונה לשווק רכב חשמלי סיני

9.9.2019 / 15:20

חברת דוד לובינסקי, יבואנית MG לישראל הודיעה היום על תחילת שיווק ה-ZS החשמלי. 263 ק"מ של טווח ואבזור בטיחות מלא. מלבד הרכב לתקינה, כמה עשרות יחידות כבר נמצאות בנמל וממתינות לתחילת השיווק

MG תשווק את ה-ZS בגרסה החשמלית. יח"צ,
לובינסקי תהייה הראשונה לשווק חשמלית סינית בישראל/יח"צ

ל-MG ZS EV יש אולי את אחד השמות המצחיקים יותר בשוק הרכב הישראלי, אבל שלוש זוגות האותיות האלו עשויות עוד להיזכר כאבן דרך משמעותית בשוק המקומי.

מדובר בכלי הרכב החשמלי הסיני הראשון להגיע לישראל ולהיכנס לשיווק מלא עוד לפני סוף השנה, במידה ומחירו יהיה אטרקטיבי לפחות כמו של אחיו מונע הבנזין ביחס לקבוצה שלו - אנחנו למעשה מסתכלים על אחת המכוניות היותר מסקרנות פה - אולי זו שתשבור את מחסום החשש מהחשמל והמחיר הגבוה המבוקש עבור מכוניות חשמליות אחרות כמו רנו זואי, יונדאי איוניק וניסאן ליף.

MG תשווק את ה-ZS בגרסה החשמלית. יח"צ,
MG תשווק את ה-ZS בגרסה החשמלית/יח"צ

ה-MG ZS החשמלי מתבסס על אחיו מונע הבנזין, אבל מחליף את מנוע ה-1.0 ליטר במנוע חשמלי בהספק 105 קילוואט (מקביל ל-143 כ"ס) ומומנט של 35.7 קג"מ. הסוללה בקיבולת 45.6 קוט"ש מספקת לו טווח מוצהר של 263 ק"מ על פי תקן ה-WLTP האירופי החדש והמחמיר. הביצועים, כמקובל במנועים חשמליים מרשימים עם 8.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-3.1 שניות מעמידה ל-50 קמ"ש.

זמן הטעינה משקע רגיל (AC) ממצב ריק לסוללה מלאה יעמוד על 7 שעות, ואילו מטען מהיר (DC) יטען 80 אחוזים מהסוללה בתוך 30 דקות בלבד.


העמידה של ה-MG ZS EV בתקינה אירופית משחררת אותו ממגבלת כמות הייבוא לישראל של כלי רכב מסין שעמדה עד מרץ על 200 כלי רכב והועלתה ל-400. היבואנית, לובינסקי, שלה קשרים בני מעל לעשור עם חברת האם של MG - סאיק היא מהראשונות לקבל את המכונית בשוק האירופי.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: MG ZS

לכתבה המלאה
MG תשווק את ה-ZS בגרסה החשמלית. יח"צ,
מפרט בטיחותי עשיר/יח"צ

ההתבססות על ה-ZS הרגיל מותירה את הגרסה החשמלית במימדים דומים מאוד לאלו של הגרסה הרגילה. 431 ס"מ לאורך, רוחב של 181 ס"מ, הגובה הוא 164 ס"מ (לעומת 161 בגרסה הרגילה) ובסיס הגלגלים עומד על 258 ס"מ. מפתיע לגלות כי תא המטען לא נפגע כלל מהמעבר לחשמל ונותר על 448 ליטרים. מי שכן השתנה משמעותית הוא המשקל שקפץ ל-1,538 ק"ג לעומת 1,231 של הגרסה הרגילה.

מערכות הבטיחות, מציגות רשימה ארוכה מאוד של סייעני נהיגה - אלו נעדרים לחלוטין מגרסת הבנזין, אבל כאמור פה הם בהרכב מלא. תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי הולכי רגל, מצלמת רווס, זיהוי תמרורי תנועה ועוד.

MG תשווק את ה-ZS בגרסה החשמלית. יח"צ,
יביא מהפך?/יח"צ

למרות שהוא מוגדר כרכב בתהליכי תקינה, ל"וואלה!רכב" נוגע כי כמה עשרות כלים כבר הגיעו לנמל וממתינים לתחילת השיווק הרשמית של המכונית. זו צפויה להתחיל לקראת סוף השנה בעוד ביצוע הזמנות מוקדמות תתאפשר בעוד שבועות אחדים.

נכון להיום, שלוש מכוניות מציעות אלטרנטיבה חשמלית מלאה בסגמנט העממי. אלו הן רנו זואי (130 אלף שקלים), יונדאי איוניק E החשמלית (160 אלף שקלים) וניסאן ליף (165 אלף שקלים). טווחי הנסיעה שלהן דומים לשל ה-ZS EV, חלקן גדולות ממנו, חלקן מאובזרות בטיחותית כמותו, אבל אף אחת מהן אינה "ג'יפון". אם תצליח היבואנית להצמיד לו תג מחיר אטרקטיבי, כזה שיצדיק את החיסכון בדלק והפשרות הנדרשות ממכונית חשמלית, יכול להיות שדווקא הוא יתחיל להזרים את החשמל גם בכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully