וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריונות והזנחה: סין כופה טיפולי המרה על נערים טרנסג'נדרים

9.9.2019 / 8:30

מחקר חדש חושף לראשונה את שיעורי ההתעללות שעמה מתמודדים צעירים טרנסג'נדרים במדינה. כמעט כל הנערים חוו התעללות מצד הוריהם, 77% מהם התמודדו עם בריונות בבית הספר וחצי מהם היו בסיכון לדיכאון קליני או אובדנות. "בתי חולים מבצעים טיפולי המרה - יש לאסור זאת"

צילום: רויטרס

(בווידיאו: הפרלמנט בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים)

אחד מתוך חמישה נערים טרנסג'נדרים בסין נשלח לטיפולי המרה - כך עולה ממחקר חדש החושף את שיעורי ההתעללות שאליה הם חשופים במדינה. החוקרים קראו להפסיק את הטיפולים השנויים במחלוקת, הכוללים לפעמים היפנוזה או מכות חשמל, ומתארים את הסביבה ה"עוינת", כלשונם, שעמה מתמודדים נערים ונערות סיניים מהקהילה הטרנסית.

המחקר מצא ש-17% מהמשיבים הסרנסג'נדרים או הג'נדרקווירים נאלצו או הוכרחו ללכת לטיפולי המרה, 45% היו בסיכון לדיכאון קליני ו-51% חוו מחשבות אובדניות. "עדיין יש בתי החולים ומרפאות שמבצעים טיפולי המרה במיעוטים בסין. יש לאסור זאת בעתיד", אמר רונסן צ'ן, שהוביל את המחקר.

בסין, שבה אין חוקים מפורשים נגד יחסים חד-מיניים, הסצנה הגאה פורחת בכמה ערים מרכזיות ובמקביל גוברת המודעות לנושאים הקשורים ללהט"ב. אחרי שנים של מדיניות נוקשה מצד המפלגה הקומוניסטית בכל הנוגע למין מכל הסוגים, הקהילה הגאה מאתגרת בגלוי בשנים האחרונות את הביורוקרטיה, חוסר הוודאות החוקית והנורמות החברתיות כדי לבסס את מקומם בחברה.

אחות בבית חולים בשנחאי שבסין. 07 בספטמבר 2019. AP
יש לאסור את טיפולי ההמרה בעתיד. אחות בבית חולים בשחנאי/AP

עד שנת 2001 נחשבה ההומוסקסואליות למחלה נפשית בסין. אין נתונים רשמיים על ממדי אוכלוסיית הטרנסג'נדרים במדינה, אך ההערכה היא שהקהילה מונה 25 מיליון בני אדם מכל העולם, כלומר הם מהווים 0.3%-0.5% מהאוכלוסייה.

במחקר נמצא כי מבין 319 בני נוער שאמרו שהוריהם יודעים על זהותם המגדרית, 93% חוו התעללות או הזנחה מצד ההורים, ובקרב כלל הצעירים, 77% דיווחו על בריונות בבית הספר מצד חברים לכיתה או מורים. "מתבגרים טרנסג'נדרים או א-בינאריים בסין מתמודדים עם אתגרים משמעותיים", הסביר צ'ן.

הסקר האינטרנטי תשאל 385 בני אדם בני הגילאים 12 עד 18, שהם טרנסג'נדרים או שאינם מזהים את עצמם כזכר או כנקבה. הוא בוצע על ידי "מרכז הלהט"ב של בייג'ינג" בין החודשים ינואר לספטמבר של שנת 2017. אף שלא צוינו הסוגים הספציפיים של טיפולי ההמרה שנעשים בסין, הם נחשבים לטיפולים לא אמינים על ידי הקהילה הרפואית העולמית, ואף נאסרו במדינות כמו מלטה, אקוודור וברזיל.

עוד בוואלה!

הרגעים הדרמטיים שמנעו מלחמה בלבנון

לכתבה המלאה

לספק הכשרה טובה יותר לפסיכיאטרים העובדים עם טרנסג'נדרים

הסקר הוא המחקר הארצי המקיף הראשון שבדק את שיעורי ההתעללות, ההזנחה והבריונות מצד בני משפחה, חברים לכיתה או מורים שעמה מתמודדים טרנסג'נדרים בסין. עם זאת, צ'ן הדגיש כי היקפו היה מוגבל, מאחר שכל המשתתפים בו היו בעלי גישה לאינטרנט, מה שאומר שרובם מתגוררים באזורים עירוניים.

הוא קרא לממשלה לספק הכשרה טובה יותר לפסיכיאטרים העובדים עם טרנסג'נדרים הסובלים מהתעללות כה נרחבת. כמו כן, הוא הוסיף כי על בתי הספר לפתח תכניות להגנה על תלמידים אלה, להכשיר את המורים ולהראות להורים כיצד לתמוך בילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully