נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן באשורה שבדרום ביירות בירת לבנון ב-31 באוגוסט 2019. רויטרס
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן באשורה שבדרום ביירות בירת לבנון ב-31 באוגוסט 2019/רויטרס

הרגעים הדרמטיים שמנעו מלחמה בלבנון

7.9.2019 / 17:06

הכוננות לתגובה אחרי תקיפת הרחפנים בסוריה, הרכב הצבאי שחשף את עצמו לכוחות חיזבאללה וירי הנ"ט שהיה עלול להוביל להסלמה: "אין לנו ספק שניתנה הנחייה להרוג חיילים". הצצה לעבודת קציני חטיבת המחקר שמכירים מקרוב את נסראללה. "כל הזמן צריכים להיכנס לנעליים שלו"

החומר שנערם על שולחנו של ראש חטיבת המחקר, תת-אלוף דרור שלום, בנושא כוח קודס האיראני - שמממן, מכווין ומפעיל טרור במקומות רבים במזרח התיכון - חייב אותו לחשוב מחוץ לקופסה, ובעיקר לא לחשוש להאציל סמכויות על קצינים וחיילים בדרגים נמוכים יותר. כך הוקם לפני יותר משנה מדור התרעה קודס, שבראשו נבחרה לעמוד סרן א', בת 24 וילידת בת שמש, שבקרוב תעבור לתפקיד שטח באוגדת איו"ש. בתפקידה היא הייתה אחראית על ניפוק התרעות על אודות הפעילות של הכוח בפיקודו של קאסם סולימאני נגד ישראל.

נקודת המפנה התרחשה אי שם בחודש מאי 2018, במהלך עימות ישיר וחזיתי בין איראן לבין ישראל על אדמת סוריה. לפי פרסומים זרים, צה"ל תקף משגרי טילים איראניים בסוריה לפני ביצוע שיגורים לעבר ישראל. בתגובה לכך, כוח קודס שיגר רקטות וטילים מסוריה לעבר עורף ישראל. המהלך החריג הביא את צה"ל לצאת למבצע "בית הקלפים" נגד יעדי כוח קודס במדינה תוך כדי השמדת סוללות נ"מ סוריות.

מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
"מבין שנסראללה חושש מהסלמה". מנהיג כוח קודס סולימאני/AP
"סולימאני בכיר יותר, אבל נסראללה מכיר את ישראל טוב ממנו. אפשר להגיד שדעתו מאוד נחשבת"

"כוח קודס עבר מהתבססות בשטח להתבססות של יכולות ושל אמצעי לחימה. קאסם סולימאני גם מבין שנסראללה חושש מהסלמה ומכך שישלם מחיר, ולכן הוא מתחיל לשלוח אנשים שלו לשטח", אומרת סרן א', מי שקמה בבוקר והולכת לישון עם מידע על ההתנהלות של כוח קודס במזרח התיכון.

עוד דווח בפרסומים זרים כי נרשם חיכוך ישיר נוסף בין צה"ל לבין כוח קודס בחודשים ינואר ויוני השנה. לפני כמה שבועות הגיע המידע על אודות התארגנות של כוח קודס תחת גיס סוריה לבצע פיגוע נגד ישראל. חטיבת המחקר הצליחה לנתח היטב את תמונת המצב, אך עדיין נותרו חלקים לא ברורים על מיקום הכוח, על אופן פעולתו המדויק ועל מועד הפעולה.

חלפו שבועיים והתמונה התבהרה. מדור התרעה קודס מיקד את צה"ל סביב וילה מפוארת עם בריכה בכפר עקרבה שבפאתי דמשק. צה"ל נערך לתקיפה דקות לפני שכוח קודס האיראני, ובו משולבים פעילי חיזבאללה, שילח רחפני חבלה לעבר ישראל. מסיבות מסוימות, בהן חשש לפגיעה בבלתי מעורבים ודיוק התקיפה, הוחלט רק לשבש את הפעלת הרחפנים ולא לתקוף.

סרן א' לכתבת מגזין אמיר בוחבוט. דובר צה"ל
"היה לנו חלק מהסיפור, אבל לא את כולו". סרן א'/דובר צה"ל

יומיים חלפו והפעם ההתרעה הייתה ממוקדת יותר. אחרי שהמודיעין הציג תמונה חדה בהרבה, בוצעה התקיפה נגד הפעילים והרחפנים. סרן א' מסבירה כי "התפקיד שלנו הוא רק להביא התרעה על קודס. לא רק איזה מבנה, מי פועל, מה היכולות שלהם, מתי הם אמורים לפעול. תמיד להביא מידע שני קליקים קדימה. לכן, בין היתר, לא היה נכון לפעול ביום חמישי. היה לנו חלק מהסיפור, אבל לא את כולו".

לעומת זאת, סרן א' מוסיפה כי בתקיפה במוצאי שבת, "היה לנו מידע שהביא לפגיעה 'בול בפוני' - המבנה, האנשים. אחר כך הערכנו שתהיה תגובה אם יהיו הרוגים, אבל לא באופן מידי". קציני אמ"ן (אגף המודיעין) יספרו כי לאחר מכן כי הם הופתעו מאוד מכך שישראל לקחה אחריות תוך 20 דקות על הסוד הכמוס סביב סיכול פיגוע הרחפנים בסוריה.

"נסראללה וסולימאני חברים טובים"

באותה התקיפה חוסלו בין היתר שני פעילי חיזבאללה. מעורבותם מעלה שאלות בנוגע למערכת היחסים בין מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, לבין מפקד כוח קודס.

קאסם סולימאני סופר את נסראללה - או לא? הרי ככל הידוע, סולימאני השתמש מתחת לאפו וללא ידיעתו של נסראללה בפעילי חיזבאללה לצרכי פיגוע הרחפנים.

"זאת שאלה מעניינת", משיבה סרן א'. "הם חברים טובים מאוד, מעבר למקצוע. סולימאני בכיר יותר, אבל נסראללה מכיר את ישראל טוב ממנו. בגלל הניסיון, החיכוך לאורך השנים, נסראללה מכיר את ה-DNA הישראלי. לעומתו, הפרסים פחות מכירים את התרבות הישראלית הם רחוקים ממנה, גם מבחינת הגיאוגרפיה והניסיון. ולכן, מעבר להיררכיה, סולימאני שומר על מערכת היחסים עם נסראללה ומתייעץ איתו בכל מה שקשור לישראל. אפשר להגיד שדעתו של נסראללה מאוד נחשבת".

כוח שמירת השלום של האו"ם בלבנון ליד כרזה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ב-26 באוגוסט 2019. רויטרס
מלימודי דת לקשרים עם משטר האייתללות. כוח שמירת השלום של האו"ם ליד כרזה של נסראללה/רויטרס

עבור המודיעין הישראלי, נסראללה הוא כבר מזמן לא חידה. הוא נכנס לתפקיד מזכ"ל חיזבאללה בשנת 1992, אחרי חיסול עבאס מוסאווי, בעודו בן 38. מנעוריו ועד אמצע שנות ה-30 לחייו הוא קיבל את החינוך השיעי הדתי בכרבלא, העיר הקדושה לשיעים בעיראק. למרות הזיקה של המרחב הגיאוגרפי לאיראן, בכרבלא הוא לא היה פעיל יתר על המידה ולא היה ידוע כדמות ראדיקלית. הוא אף העדיף להתמקד בלימודי הדת, אך הכניסה לתפקיד חייבה אותו לחשב מסלול מחדש ולהתחבר לצמרת משטר האייתוללות.

נסראללה ראה את עצמו כמנהיג פאן-ערבי ולשם כך חידד שלושה צירי פעולה. אחד מהם הוא הדאגה לשיעים המקופחים והסדרת מעמדם בלבנון. ביניהם לבין הסונים, הנוצרים והשאר מפרידה חומה וירטואלית, אך גם פיזית - כמו קורניס אל-מזרעה, הכביש הראשי המפריד בין השכונות של השיעים והסונים במערב ביירות. כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר, נסראללה עסק רבות גם בפיתוח שנאה יוקדת ותמידית לישראל, ולאחר מכן בחידוד המסר כי הוא מגנה של לבנון. הוא זה שידאג לאינטרסים הביטחוניים של אזרחי המדינה.

לשם כך, קירב אליו נסראללה עם השנים את עימאד מורנייה, מי שקיבל את התואר "רמטכ"ל חיזבאללה". נסראללה סמך על חושיו ונשען על קשריו במזרח התיכון, זאת עד שנת 2008, שבה חוסל לפי פרסומים זרים על ידי ישראל בדמשק. חיסולו של מורנייה היה מכה לחיזבאללה לאור החלל שנוצר עם חיסולו, אך יש גורמים שטוענים כי לכתו חיזקה את מעמדו נסראללה ולא כל הדמעות שהזיל המנהיג השיעי בהלוויה היו טבעיות. נראה שנסראללה לא תמיד אהב את הקשר ההדוק בין מורנייה לבין סולימאני מעל לראשו.

עימאד מורנייה. Wikimedia Commons, אתר רשמי
נסראללה לא אהב את הקשר בינו לבין סולימאני. מורנייה/אתר רשמי, Wikimedia Commons

אל נעליו של מורנייה נכנס מוסטפא באדר א-דין, שחוסל על ידי חיזבאללה ואיראן, על פי הדיווחים בהסכמה של לא פחות מאשר נסראללה. הקו שבחר באדר א-דין - המנוגד לאינטרס האיראני, ובמידה מסוימת גם לקו שרצה נסראללה - הביא עליו את מותו.

בשנת 2000 התחזק נסראללה בעולם הערבי על רקע נסיגת צה"ל מלבנון, והעצים את המהלך בנאומיו באמצעות יכולת רטוריות יוצאת דופן. עם זאת, הוא לא תמיד קרא היטב את המפה. במבצע "חומת מגן" הוא לא הצליח לגרור את ראש הממשלה אריק שרון לפתוח בעימות נגדו בגבול לבנון. יאמר לזכותו שהוא גם מצא לנכון באותו הנאום לשבח את שרון על כך. בשנת 2006 הוא הודה שלו היה יודע מה תהיה תגובת צה"ל לחטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, הוא לא היה מאשר את החטיפה. את הצלקת שהותיר צה"ל, לא רק בדאחיה אלא גם בפרברים הדרומיים של בביירות בחארת אל-חריכ, של-שויאח, בורג' אל בורג'נה וספייר, נסראללה לא ישכח עד יום מותו.

על לא מעט מהפערים שיש לנסראללה הוא מחפה באמצעות יכולת רטורית גבוהה, עיסוק מתמיד במראהו - עיצוב הזקן וצביעתו, סגנון הלבוש והתלתל המבצבץ - וחוש ההומור המאפיין את השיעים מדרום לבנון. לכך מצטרפת ההתכתבות הקבועה שלו עם אזרחי ישראל, כולל ניסיון לזרוע מלח על הפצעים החברתיים ועל המתחים שמנהלת ממשלת ישראל.

לוחמי חיזבאללה בלבנון, 18 במרץ 2019. AP
לוחמי חיזבאללה בלבנון/AP
יש מי שטוענים שמדובר בנרקיסיסט שעסוק בתדמיתו ובמעמדו האזורי. אחרים סבורים כי הוא מוכן להילחם וליטול סיכונים למען השיעים ולאחר מכן למען לבנון כולה

באותה מידה, קל לראות גם מתי נסראללה לחוץ, כועס, מוטרד או מאבד שיווי משקל. כך למשל, עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה וההבנה שמשטר אסד עשוי לקרוס, החליט מזכ"ל חיזבאללה בדחיפה איראנית להיכנס מתחת לאלונקה ולהילחם נגד המורדים. המחיר היה כבד: כאלפיים הרוגים, שאת מרביתם ניסה תחילה להסתיר ולקבור בחשאי, לצד אלפי פצועים נוספים.

הדעות באמ"ן על נסראללה מגוונות. יש מי שטוענים שמדובר בנרקיסיסט שעסוק בתדמיתו ובמעמדו האזורי. אחרים סבורים כי הוא מוכן להילחם וליטול סיכונים למען השיעים ולאחר מכן למען לבנון כולה, כולל בניהול מתחים מול איראן. הנוסחה הפכה להיות פשוטה: גם אם הוא ייגרר למימוש שאיפות איראניות הכוללות סיכון, הוא יחפש את הצידוק הלבנוני לכך. מנגד, מי שינסה להפריע לו בדרכו - יחוסל. כך, הוא לא היסס לאשר את חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, המיליארדר רפיק אל-חרירי, ולאחר מכן ללכת לנחם את בני משפחתו.

במסגרת אותם מתחים שמנהל נסראללה עם כוח קודס בפיקודו של סולימאני, הוא הסכים בתחילה להבריח טילים מדויקים ורקטות שעברו הסברה לנשק מדויק. בהמשך הגיע אור ירוק מבחינתו להקים מפעל לטילים מדויקים.

חיילים בגבול לבנון, 25.08.2019. AP
היה ברור שנסראללה יגיב על חיסול פעילי חיזבאללה בגולן. חיילים בגבול לבנון/AP

נסראללה מבין היטב כי המלחמה הבאה עם ישראל תיראה אחרת: אגרסיבית יותר, עוצמתית יותר וזאת בפחות זמן מאשר מלחמת לבנון השנייה. לשם כך, הוא נדרש לדייק את כוחו מאחר שהוא לא יוכל באמת למצות את כל ארסנל הרקטות שיש ברשותו, שהפכו אותו לארגון הטרור החמוש ביותר בעולם.

אלה הם האינטרס האיראני והצידוק הלבנוני שמצא נסראללה. בישראל ניסו לעצור את רעיון מפעלי הדיוק במישור המדיני. במסגרת זו התבצעה מערכה של איסוף מודיעין מורכב ורגיש, לצד הסברה ופגישות עבודה ברחבי העולם שנועדו להראות מה מתפתח בארץ הארזים מתחת לאפם של ארגוני הביון המערביים. נסראללה אמנם מורתע ממלחמה נגד ישראל, אך הוא החליט ליטול סיכון ולהמשיך ולפתח את בניין כוחו של הארגון השיעי.

היי-טק מול יוני דואר

זמן קצר אחרי סיכול פיגוע הרחפנים ברמת הגולן הסורית, נשמע פיצוץ עז ברובע הדאחייה בביירות. אנשי ביטחון של חיזבאללה הגיעו למקום ומצאו שני רחפני חמושים. אחד מהם לא פעל והשני פגע ברכיב קריטי של מפעל דיוק הטילים. באגף המודיעין היה ברור שנסראללה יגיב על חיסול פעילי חיזבאללה ברמת הגולן ועל הפיצוץ המסתורי בביירות, שאותו הגדירו כלי תקשורת זרים כפעולה ישראלית, ושאם יהסס - קאסם סולימאני ידרבן אותו.

על משימת מתן ההתרעה, כלומר מה יעשה חיזבאללה וכיצד יגיב, הופקדה סגן ע', בת 23 וילידת שוהם. היא התגייסה כלוחמת לחיל התותחנים אחרי שסייעה במשך שנה במעון סביון לקשישים בפרדס חנה במהלך שנת שירות. אולם, פציעה שחוותה במהלך האימונים חייבה אותה לפרוש ואחרי מיונים קפדניים היא התקבלה כחוקרת בזירת הטרור של חטיבת המחקר באמ"ן.

ייעודה היה לחקור את עולם הפיקוד והשליטה של חיזבאללה בשגרה וחירום. זהו עולם שכולו סודות, חומות מידור גבוהות ובעיקר מלחמת "לואו-טק" שיעי ב"היי-טק" הישראלי. האגדות מספרות על מאמץ של חיזבאללה למנוע את גישת ישראל לסודותיה באמצעות פתקים, לחישות באוזן, שליחים על אופנועים ואף יונים להעברת מסרים. היא הצטיינה והתקדמה לתפקיד בכיר נוסף ועקבה אחר פעילות חיזבאללה בסוריה. גולת הכותרת שלה הייתה חשיפת "תיק הגולן": כוונות חיזבאללה להקים תשתיות טרור ברמת הגולן ולבצע ממנה פיגועים נגד ישראל. "יש על חיזבאללה המון ריסונים והם נמנעים מפעולות פשוטות בשגרה", היא אומרת.

סגן ע', לכתבת מגזין אמיר בוחבוט. דובר צה"ל
"בחיזבאללה היו בהלם מהחשיפות שלנו". סגן ע'/דובר צה"ל

לדבריה, "הם היו מופתעים מהחשיפות שלנו. בחיזבאללה היו הלם. כל חשיפה גורמת לשינוי שיטות", סיפרה ע', שבשבוע האחרון עברה למשמרת של 12 שעות עבודה ו-12 שעות מנוחה. על כך היא צוחקת: "אני רוצה לדייק. 20 שעות משמרת וארבע שעות מנוחה".

היא מתייחסת לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה ואומרת כי "נסראללה אמר בצורה ברורה שהוא יגיב. המשימה שלנו הייתה להביא התרעה. איפה זה יקרה? מה הם יעשו? כל דקה חשובה. כל פעולה חייבת להיות מדויקת. זו משימה למי שעומד בלחץ, למי שיש לו עצבים מברזל. יש למשימה כזו המון אחריות".

בשלב מוקדם מאוד הצליחה סגן ע' להעמיד התרעה על אזור שממנו אמור הארגון לפעול בגבול לבנון. ראשי אמ"ן ובכירי צה"ל הגדירו את ביצוע המשימה כהישג גדול. היא מפרטת כי "מדובר בניתוח שטח. יש לדייק מאיזה מרחב הוא יפעל".

לדבריה, הם העלו את המידע בפני אוגדה 91, בפיקודו של תת-אלוף שלומי בינדר, ובה דיברו על שני מרחבים שונים. היא מודה כי "לא הכול היה מושלם. בהתחלה היא מרחב אחד. היה פער וטיפלנו בו. עובדה שבאוגדה החלו בנוהל קרב".

עשן מתימר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. רויטרס
"לא חושבת שהצוות ששיגר את הנ"ט היה לא מקצועי". התקרית בגבול לבנון, בתחילת החודש/רויטרס

נסראללה התחייב בנאומו לא להגיב באזור חוות שבעא, כמו בעבר, אלא במקום אחר, מה שהעצים את רמת המתח במודיעין ובשטח מפעולה במקום מפתיע. בצה"ל היו ערוכים למספר רב של מודי פעולה, אך ההתרעה התגלתה כמדויקת. "חוליות (חיזבאללה, א"ב) שוחררו לשטח והוציאו את הפיגוע די מהר, מה שמצביע על מוכנות גבוהה מאוד של הכוחות שלהם", מסבירה סגן ע'.

היא מוסיפה שלא הופתעה מטעות נהג רכב הזאב-בולנס שנסע על כביש הצפון וחשף את עצמו ואת שאר החיילים לירי הנ"ט. את המחשבות על הנהג ושאר החיילים היא מעדיפה לשמור לעצמה, אך מדגישה כי "אין לנו ספק שנסראללה נתן הנחייה להרוג חיילים. אני לא חושבת שהצוות ששיגר את טילי הנ"ט היה לא מקצועי. הם חשבו בשטח באותו הרגע שזה יותר מדי".

הניתוח מעלה את השאלה מה היה קורה אם חוליית הנ"ט של חיזבאללה הייתה חורגת חמישה חיילים: צה"ל היה מחויב להגיב באופן לא פרופורציונאלי, ומשם לא ברור האם השתלשלות האירועים הייתה מקרבת את חיזבאללה למלחמה עם ישראל.

בנעליים של נסראללה

מעל משימות ההתרעה התמידית מפיגועים ואירועים רגישים מתקיימת שכבת מחקר מרתקת לא פחות סביב תהליך קבלת ההחלטות של נסראללה. על שכבה זו מופקד בין היתר סגן ג', בן 22 ויליד זכרון יעקב. הוא החל במסלול חבצלות, ביצע שורת תפקידי מחקר במהלך לימודיו לתואר הראשון ובשנת 2018 נכנס לתפקיד רשמי כשצה"ל חשף את המנהרות ההתקפיות של בגבול לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני". סגן ג' ושאר חבריו בענף, האחראי על חקר מודיעין אסטרטגי וקבלת החלטות, היה צריך להציג תמונת מצב על נסראללה והנהגת הארגון - האם וכיצד יגיבו לחשיפת המנהרות ונטרולן.

"אנחנו בעיקר מתמקדים באסטרטגיה, להעריך את עמדת הצד השני", מספר סגן ג'. "אנחנו מסתכלים על האיומים, על דרכי הפעולה ועל האירועים השונים ומעריכים כיצד יגיב בכל מיני מקרים, מה ההיגיון שמלווה אותו, מה משפיע עליו ומה גורם לו לשנות מחשבה. במקרה של מבצע מגן צפוני, הערכנו שהוא ייקח צעד אחורה ויטיל את האחריות על צבא לבנון בטיפול בזה. תקופה ארוכה, עד 24 בינואר, נסראללה שתק. צדקנו".

לדבריו, הוא גאה בעיקר בעבודה שלו ושל חבריו לענף במחקר מעמיק סביב תהליך קבלת ההחלטות של נסראללה. דרישה שהגיעה מראש הזירה בחטיבת המחקר חייבה את כולם ללמוד את דמותו של נסראללה - הלחצים, ההשפעות, הדינאמיקה עם שחקני מפתח ועוד.

תיעוד תקיפת הרכב הצבאי באביבים על ידי חיזבאללה:

עריכה: אביעד בללי
"נסראללה נוטל סיכונים, אבל הוא בהחלט נחשב בלבנון כגורם מרסן. הוא מונע מדאגה לזרם השיעי ואינטרסים, כמו של איראן, אבל הוא נמנע מלסכן את לבנון"

"קיימנו דיוני חשיבה בנושא, דיברנו עם הרבה גורמים וראינו הרבה חומרים. הצגנו את זה לראש הזירה. ואחרי שקיבלנו את אישורו הצגה לראש חטיבת המחקר תא"ל דרור שלום". את הפגישה הוא מסכם בכך ש"חידשנו לו. הוא החליט לחתום על זה והם נכנסו למערכת כמסמך משפיע".

"יש במסמך כל מיני תובנות על האופן שבו מקבל נסראללה את ההחלטות שלו. יש לו כל מיני בעיות לכאן ולכאן: מתחים שהוא מנהל, אבל יש גם תתי-שאלות: האם פרויקט הדיוק הוא בראש סדר העדיפויות שלו או שיש משהו אחר?" מרחיב סגן ג'. "אני כמובן לא אשיב על דעתנו בנושא. נסראללה נוטל סיכונים, אבל הוא בהחלט נחשב בלבנון כגורם מרסן. הוא מונע מדאגה לזרם השיעי ואינטרסים, כמו של איראן, אבל הוא נמנע מלסכן את לבנון. הוא נמצא במתח הזה של כמה עולמות. מצד אחד האינטרס של הארגון ולבנון ומנגד האינטרס האיראני. הוא במתח תמידי. כרגע? הוא מתמרן".

המשימה של סגן ג' וחבריו היא לדייק בפרטים בפני ראש חטיבת המחקר לפני דיונים אצל ראש אמ"ן, הרמטכ"ל והקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה. המשמעות היא לא רק כיצד יקבל נסראללה את ההחלטות, אלא גם מה ישאיר את הפעילות הישראלית החשאית מתחת לסף הרעש ולא יחייב את נסראללה להגיב על כל דבר.

סגן ג', לכתבת מגזין אמיר בוחבוט. דובר צה"ל
"אנחנו גם לא רוצים לדחוק את נסראללה למבוכה". סגן ג'/דובר צה"ל

"אנחנו גם לא רוצים לדחוק את נסראללה למבוכה. זה לא דבר טוב בכלל", אומר סגן ג'. "לצורך ביצוע משימת המחקר שלנו אנחנו חוקרים את כל המערכת שעובדת סביב נסראללה. נסראללה מאוד חכם ומתוחכם, במיוחד בדרך שבה הוא מנסה להשפיע על התודעה הישראלית. הוא מתפרסם כמנהיג הערבי שפיצח את ה-DNA הישראלי".

הוא מוסיף כי "אנחנו צריכים כל הזמן להיכנס לנעלי נסראללה ולהבין כיצד הוא פועל בשגרה וחירום, מה המתח שהוא מנהל מול סולימאני. נסראללה בסוף גר בלבנון, סולימאני לא. האינטרסים שלהם שונים בתחומים מסוימים. תהיה בטוח שבלבנון משקשקים ממלחמת לבנון שלישית עם ישראל".

רח"ט מחקר, תא"ל דרור שלום 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
המשימה - לאתר את ההתרעה הבאה. רח"ט מחקר, תא"ל דרור שלום/דובר צה"ל

באמ"ן מדגישים כי אחרי ההצלחות הם לא נחים על זרי הדפנה. בדקות שאחרי שיגור טילי הנ"ט על הבסיס הנטוש באביבים ורכב הזאב-בולנס הם מילאו מצברים למשימות הבאות ונותרו במצב חירום. כעת, עליהם לאתר את ההתרעה הבאה. "נסראללה התחייב להפיל לנו מל"ט בתגובה", אומר סגן ג' בחיוך. "יש לנו הרבה מה לעשות עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully