ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
ברנינג מן 2019/אתר רשמי, יגאל רביד

ואמוס א-לה פלאייה

יגאל רביד

2.9.2019 / 8:55

ברגעים אלו ממש הסתיים ה-אירוע של הקיץ בעולם - הברנינג מן. יגאל רביד, שעוד נישא על ענני אושר, הספיק למצוא מקום בין גלי האבק כדי לכתוב קצת על עולם בלתי אפשרי של אורגיות וסמים לצד אמנות ואם שמניקה את תינוקה. וכן, גם מלא ישראלים שהיו שם

לארי הארווי מייסד הברנינג מן, אירוע הקיץ המדובר ביותר בארה"ב ואולי בעולם כולו, לא ידע ששנה לאחר מותו ינציחו את זכרו בשריפה הגדולה של המונומנט הראשי שם: "האיש".

כל באי האירוע, 80 אלף איש על פי דיווחי המארגנים, הגיעו לכיכר המרכזית, ה"פלאייה", כולם לבושים בתלבושות הכי מושקעות ומוזרות שראיתם ותאורה מטורפת על עצמם ועל עשרות אלפי זוגות האופניים שמשמשים אותם, מעל ומעבר לצורך שיבחינו בהם בעלטת הלילה המדברי שאין בו כלום ושום דבר חוץ מהאירוע השנתי. מאות משאיות וכלי רכב מעוצבים מחדש כיצירות אומנות מחוץ למעגל האנושי המשולהב, שהוסבו למסיבות ענק קולניות, כשכל די.ג'יי בראש כל משאית ועדת מעריציו שמנסה להתגבר על המוזיקה של האחרים סביבו. אקסטזה של אורות בכל הצבעים בוהקים בלב המדבר, עד שסדרת פצצות תבערה מדליקות את שלוש קומותיו של האיש.

ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
80 אלף איש הגיעו השנה ל"פלאייה". משתתפי הברנינג מן, השבוע/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
אקסטזה של אורות בכל הצבעים בוהקים בלב המדבר/אתר רשמי, יגאל רביד

חיבור בין אנשים מכל העולם

24 שעות לאחר מכן, בשעות אלה של בוקר יום שני בישראל, עדיין בוערת האש שאיכלה את "המקדש", השני בחשיבותו מ-40 מיצגים שמוקרבים עולה, קורבן זבח לחופש וליצירה הרדיקלית, ומועלים באש. מיצגי אומנות שלעולם לא נדע כמה מאמץ ויצירה הושקעו בהם. שריפת המקדש היא אירוע שקט ושונה לחלוטין כמו כל הווייתו של ה"טמפל" העשוי קורות ושלבי עץ, ועל קירותיו הוזמן מי שרצה להנציח יקרים לו שהלכו לעולמם.

בכלל, לא להגיד אחר כך - לחוות עכשיו. כי אהבנו מאד לשכב בתוך מתחם קטן ולהביט במניפה ממוחשבת שמסתובבת ומעבירה ישר לתוך הנשמה יצירות קלאסיות. למחרת כבר נעלמה. שמונה ימים התקיימה זו השנה ה-28 במקום הזה, עיר אוהלים וקרוואנים. כן, כל הסמים כאן, אבל משהו בחיבור בין אנשים מכל העולם ובכל גיל מבטל כל טאבו. מתי ראיתם בצ'יל אאוט של הבוקר אמא מניקה את תינוקה?

ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
40 מיצגים מוקרבים עולה/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
מבטלים כל טאבו אפשרי/אתר רשמי, יגאל רביד

המון ישראלים, בעיקר בליינים תל אביבים

ברוכים הבאים ל"בלק רוק סיטי", העיר הזמנית. תוך יום כולם כוסו אבק מדבר דק. פשוט אוכלים חול. הצינים מדברים על אווירת טיול שנתי וחום כבד בסוף העולם. אבל זה כל כך מטורף ומסעיר, מעביר הרבה תחושות מכל הסוגים, מושגים וערכים שהובילו מהפכות חברתיות ותרבותיות כמו אחווה, שלום, שיתופיות, חיבור ונתינה וגם קבלה והכלה. יש הכל והכל, ואפילו מחלקים משרוקיות כדי להצטרף לתזמורת הפילהרמונית של הברנינג מן.

הרבה על קיום מכבד סביבה, המון גייז, והמון ישראלים, בעיקר בליינים תל אביבים וכאלו שגרים בארה"ב. אומנות מיצגית מוזיקלית וחושית, סדנאות ושיעורים מכל סוג, פה ושם דיבורי קיטש אמריקני, אבל כולם בעניין. כל הברנרים (Burners) במשטח ענק שמשתרע על עשרות קמ"ר יש אינספור מסיבות רעשניות וצבעוניות שמקשטות את המדבר. היפים מבוגרים מדור הפרחים שהספיקו להיות בוודסטוק לפני 50 שנה, לצד דוגמנים ואנשי עולם הבידור. קראתי שראו את אילון מאסק מסתובב, ליידי גאגא רקדה במסיבת ה"רובוט הארט",ומארק צוקרברג עמד והגיש גבינה בגריל לחוגגים. אנשים יפים. לבוש יצירתי ומינימלי (אם בכלל). הרבה בולבולים וציצים בתור לפנקייק.

סדנאות שעשו רעש רב: Breathwork שמציעה את נשמת אפנו פשוטה כמשמעה כדרך להילחם בצללים שלנו, סדנאות יוגה, מדיטציה, וה-Orgy Dome, אוהל ענק שמגיעים אליו לשכב-רב באווירה בטוחה, אם סקס המוני באבק נחשב בטוח. כמה קסם אחר, רק תבואו בנפש חפצה ותביאו מה שבא לכם, את השאר הפלאייה תספק.

ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
ויש גם מי שמנצל את האירוע לחתונה/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
משטח ענק שמשתרע על עשרות קמ"ר/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
עשרות מסיבות ואירועי מוזיקה במהלך שמונת הימים/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
רק תבואו בנפש חפצה/אתר רשמי, יגאל רביד
ברנינג מן 2019. יגאל רביד, אתר רשמי
התאוששות קלה שתהיה. יגאל רביד וחברים בברנינג מן/אתר רשמי, יגאל רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully