וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנדחתה בקשתו למנוע פרסום תמלילי חקירות, נתניהו קורא לציבור להחרים את קשת

30.8.2019 / 18:54

לאחר דחיית בקשת נתניהו למנוע פרסום תמלילים מחקירתו בחדשות 12, הוא כינה את הסדרה "הנערים" של קשת, שעוסקת ברצח שלושת הנערים וברצח מוחמד אבו ח'דיר, "אנטישמית", טען שהיא "מוציאה שם רע ושקרי לישראל" והמליץ להפסיק לצפות בערוץ 12: "זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה"

הסדרה "הנערים" של HBO וקשת, ג'וני ערביד. רן מנדלסון,
"להחרים". הסדרה 'הנערים'/רן מנדלסון

במקביל לדחיית בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע פרסום התמלילים מחקירתו בחדשות 12, הוא יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד כלי תקשורת ותוקף את קשת ואת הסדרה "הנערים" שהיא הפיקה בשיתוף עם HBO. הוא כינה את הסדרה "אנטישמית", טען כי היא "מוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל" וממליץ להפסיק לצפות בערוץ קשת 12. הסדרה, שעלתה לשידור החודש, מבוססת על סיפור חטיפתם ורציחתם של שלושה נערים ישראלים בגוש עציון בידי מחבלים פלסטינים מהחמאס ביוני 2014, ועל רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו ח'דיר שהיה בעקבות זאת. יוצריה הם חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבי ואיל.

"ערוץ התעמולה קשת 12 הפיקו סדרה אנטישמית בשם "הנערים" (Our Boys), שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל", כתב. "אני לא מופתע מכך ש"קשת" משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך ש"קשת" משחירה אותי מדי יום. הסדרה "הנערים" מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מייד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו.

"כ-120 משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה (...). מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו ב"קשת" או בתכנים של "קשת". "קשת" וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג. הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר "פיפל מיטר". אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב"קשת" ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל. זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות".

טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כינה השבוע את הסדרה הישראלית-אמריקאית "ביזיון ופיגוע הסברתי". הביקורת הזאת נוספה לפניית משפחות שכולות במכתב לרשת HBO, בטענה כי בסדרה הטרור היהודי מוצג כשווה ערך לטרור הפלסטיני. המשפחות דרשו כי תוצג כתובית שמבהירה כי מבחינת מספרית הטרור הפלסטיני משמעותי בהרבה מזה היהודי, אך נענו בשלילה. בימים האחרונים פורסמו ברשתות החברתיות תגובות אלימות ומסיתות כנגד יוצרי הדרמה. בשבת כתבה קרני זיו, מנהלת תחום הדרמה בקשת, בעמוד הפייסבוק שלה: "בשעות האחרונות מתפרסמים פוסטים מסוכנים ומאיימים עם תמונת היוצרים של 'הנערים'. אז הנה התמונה שלי - 3 יוצרים ישרים, רגישים, עמוקים, כנים ומוכשרים - שהצירוף ביניהם הוליד יצירת מופת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully