וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה מרצועת עזה, צה"ל תקף עמדת חמאס

מערכת ההתרעה הופעלה בקיבוץ נתיב העשרה הסמוך לגבול הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור מהרצועה אולם הוא לא חצה לשטח ישראל. ילדי המושב שהיו בבילוי בבריכה נמלטו בצעקות עם השמע האזעקה. "זה מטורף, הילדם רצו למיגונית ופחדו מאוד"

אתר רשמי

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • התרעת צבע אדום נשמעה במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה
  • צה"ל: זוהה שיגור מהרצועה - אך הוא לא חצה לשטח ישראל
  • בתגובה ירי: כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה
  • בזמן ההתרעה: עשרות בני נוער ששהו בבריכה במושב נמלטו למיגונית, אין נפגעים

רקטה נורתה הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר ישראל, אולם לא חצתה לשטחה - כך נמסר מדובר צה"ל. תחילה נשמעה התרעת צבע אדום ותושבים באזור דיווחו על שמיעת פיצוצים. עם זאת הרקטה לא התפוצצה בשטח ישראל. זמן קצר לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כלי טיס תקף עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לשיגור.

ההתרעה הופעלה בזמן שכ-80 בני נוער היו בשחייה לילית בבריכת השחייה במושב. עם הישמע ההתרעה עשרות מהם רצו למיגוניות על מנת לתפוס מחסה. "היו צרחות אימה, היו 50 ילדים בתוך המים כשפתאום נשמעה האזעקה, סיפרה יפעת בן שושן תושבת מושב נתיב עשרה. "הילדים רצו מהמים ישר למיגונית, הם פחדו מאוד. היינו שם שלושה מבוגרים שעזרו להם לצאת החוצה".

הבריכה הריקה לאחר האזעקה  בנתיב העשרה 28 באוגוסט 2019. אתר רשמי
הבריכה במושב זמן קצר לאחר הפעלת מערכת ההתרעה/אתר רשמי

הירי מהרצועה בא על רקע המתיחות הגוברת בגבול רצועת עזה. אתמול נורתה רקטה אחת לעבר ישראל - מה שהוביל להפעלת מערכת ההתרעה בשטח פתוח. שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. לפני השיגור אתמול דיווחו ברצועה על ירי פצצות מרגמה לשטח ישראל.

גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים בעזה קשר בין העלייה במתיחות בגבול הצפון לרצועה ואיים אתמול ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות".

עם זאת, ברשת "אל-ערביה" הסעודית הזהירו גורמים מצריים את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי קהיר פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס. בקהיר הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully