וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: שגיא מוקי זכה במדליית הזהב באליפות העולם בטוקיו

28.8.2019 / 14:59

שנה לפני המשחקים האולימפיים, הישג גדול לג'ודוקא הישראלי בטוקיו: מוקי גבר על קאסה הבלגי בגמר בדרך לזכייה היוקרתית, כשבדרך הוא מדיח ארבעה יריבים באיפון ובחצי הגמר גובר על יריב מצרי שסירב ללחוץ את ידו

באדיבות משרד ראש הממשלה

פחות משנה לפני אולימפיאדת טוקיו, שגיא מוקי זכה היום (רביעי) במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו והביא מדליה ראשונה לישראל בתחרות היוקרתית. מוקי, אלוף אירופה, השלים יום נהדר, גדוש בדרמות, שבסיומו גבר על קאסה הבלגי בגמר על מנת לחגוג על פסגת הפודיום לצלילי "התקווה", באולם שבו יתקיימו תחרויות הג'ודו בקיץ הבא במשחקים האולימפיים טוקיו 2020.

מוקי גבר בדרך לגמר על ארבעה יריבים באיפון בצורה מוחצת, בחצי הגמר ניצח יריב מצרי שסירב ללחוץ את ידו בסיום, אבל למרות כל הדרמות והעיסוק בדיפלומטיה ובחרמות ובשאלות האם האיראני יתייצב או לא - מוקי עמד בלחץ, נראה מרוכז, ממוקד ונחוש, והשלים את המשימה בסטייל כדי לחגוג בדמעות עוד הישג מתוק לישראל על מזרן הג'ודו, הישג שכמובן מייצר ציפיות גדולות לקראת הקיץ הבא. מדובר בהישג נוסף לאורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו, שאימן את מוקי מאז שהיה ילד. בסיום הקרב השניים התחבקו ממושכות, ברגע מרגש לשניהם.

שגיא מוקי, אלוף העולם ג'ודו. רויטרס
הפרצוף אומר הכל. מוקי/רויטרס
שגיא מוקי, אליפות העולם בג'ודו. רויטרס
יום גדול. מוקי/רויטרס

הדרך לגמר

אחרי שהציג ג'ודו מדהים והשיג ארבעה איפונים רצופים, אלוף אירופה שגיא מוקי, שמדורג שני בעולם במשקל עד 81 ק"ג וזכה השנה במדליה בכל תחרות בה השתתף השנה, העפיל לגמר והבטיח מדליה נוספת אחרי ניצחון בחצי הגמר מול מוחמד עבדלאל ממצרים.

מוקי פתח את הקרב פחות טוב מהקרבות הקודמים, אך השיג ווזארי אחרי שתי דקות וזה הספיק לו למקום בגמר בקרב על הזהב. בסיום הקרב היריב המצרי סירב ללחוץ את ידו של מוקי, כאקט פוליטי דומה לזה שעשה יריבו המצרי של אורי ששון במשחקים האולימפיים בריו.

אחרי הניצחון של מוקי הוא חיכה לראות מי ינצח בחצי הקרב השני - בקרב בין סעיד מולאי האירני למתיאס קאסה הבלגי. לפני כן התפרסמו דיווחים לפיהם מולאי "סובל מכאב ראש", אולי כתירוץ כדי להתחמק ממפגש עם הישראלי, ואפילו לא לעמוד לצדו בפודיום. אלא שבניגוד לציפיות שיפרוש - האיראני עלה לקרב (בלי המאמן שלו), החזיק עד ניקוד הזהב שבו הבלגי השיג איפון, ובסופו של דבר קאסה היה זה שפגש את מוקי בגמר. עד לגמר - הג'ודוקא הישראלי הוביל על הבלגי 1:5 בראש בראש, כולל ניצחון אחד בגמר באבו דאבי.

מוקי הבטיח מדליה ראשונה שלו בקריירה באליפויות עולם ועשירית של ישראל. הוא הגבר הישראלי החמישי שיעלה על הפודיום באליפות עולם, אחרי מאמנו אורן סמדג'ה (כסף ב-1995), אריק זאבי (כסף ב-2001), גולן פולק (ארד ב-2015) וטל פליקר (ארד ב-2017). מדליית הזהב הישראלית היחידה עד היום באליפות עולם הייתה של ירדן ג'רבי (ריו 2013).

שגיא מוקי מול מוחמד עבדלאל המצרי, אליפות העולם ג'ודו. רויטרס
המצרי הפך לקורבן החמישי. מוקי מול עבדלאל/רויטרס
ג'ודו: המצרי מוחמד עבדלאל מסרב ללחוץ את ידו של שגיא מוקי. צילום מסך
המצרי מסרב ללחוץ יד. מוקי מול עבדלאל/צילום מסך

מוקי פגש ברבע הגמר את שרופידין בולטאבוייב האוזבקי והטיל אותו על המזרן באיפון אחרי 24 שניות. לפני כן הוא השיג ניצחון בשמינית על ולדימיר זולוייב מקיריגיסטן. מוקי שלט ללא עוררין ושתי דקות לסיום הזמן החוקי השיג איפון שלישי בטורניר שהקנה לו ניצחון. מוקי פתח מצוין את יום המשחקים שלו עם איפון בתוך 39 שניות מול רוסלן מוסאייב הקזחי ולאחר מכן ניצח את אטילה אונגבארי ההונגרי עם ווזארי אחרי חצי דקה ולאחר מכן איפון שהטיל את ההונגרי החסון על המזרן.

שגיא מוקי. רויטרס
יש מדליה. שגיא מוקי בניצחון על ולדימיר זולוייב/רויטרס

גילי שריר (עד 63 ק"ג): גם שריר פתחה ברגל ימין ועלה לשמינית הגמר אחרי שני ניצחונות, אך הודחה בצורה כואבת עם הפסד בניקוד מול ליאו יונג מטאיוואן. כמו בקרב הקודם שלה, שריר נגררה לניקוד זהב ולא נפלה מיריבתה, אך ספגה שלושה עונשים על פאסיביות פספסה מפגש מול קלריס אגבניינו ברבע הגמר. בסיבוב הראשון שריר ניצחה בקלות יריבה מונגולית וסידרה לעצמה מפגש מול מיילין דל טורו מקובה. שריר הייתה פאסיבית מול הקובנית וספגה שני עונשים לפני הגולדן סקור, אבל הכושר העדיף שלה עמד לטובתה בתוספת הזמן, שבה הקובנית היתה מותשת וקיבלה שלושה עונשים בזה אחר זה ובתום קרב של מעל 9 דקות, שריר השיגה כרטיס לסיבוב השלישי. בקטגוריית המשקל הזו נמצאת גם אליס שלזינגר שניצחה יריבה אלג'יראית, אך בסיבוב השני הובסה מול אלופת העולם קלריס אגבניינו הצרפתייה עם איפון בתוך 12 שניות בלבד.

ענבל שמש (עד 63 ק"ג): הישראלית השנייה בקטגוריה הפסידה כבר בסיבוב הראשון מול מריה צ'נטראקיו האיטלקייה והודחה.

שגיא מוקי על הפודיום, מחזיק מדליית זהב, אליפות העולם בג'ודו, פלייר. רויטרס
רגע מרגש. מוקי/רויטרס
GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully