וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אוכל להתמודד עם הטורף שלי": קורבנות אפשטיין העידו בביהמ"ש

27.8.2019 / 22:15

כשלושה שבועות לאחר שהתאבד, התכנסו 16 מהנשים שהתלוננו על תקיפות מיניות נגד ג'פרי אפשטיין כדי לספר את עדותן. זאת במסגרת דיון שעסק בסוגיית המשך המשפט לאחר מותו. "אנחנו ניצולות והמרדף אחר הצדק לא צריך להתפוגג", הבהירה אחת המתלוננות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המתלוננות נגד ג'פרי אפשטיין הגיעו היום (שלישי) לבית המשפט, לראשונה מאז התאבדותו בבית הסוהר לפני כשלושה שבועות. 16 המתלוננות נגד אפשטיין הגיעו לדיון שכינס השופט המחוזי ריצ'רד ברמן, שעמד בראש תיק החקירה, שעסק בשאלה האם להמשיך לעסוק בכתב האישום, למרות מותו של הנאשם.

המתלוננות עמדו בפני השופט והשמיעו את סיפוריהן. אחת המתלוננות, ג'ניפר אראוז, שהאשימה את אפשטיין בכך שאנס אותה כשהייתה בת 15, סיפרה כי "העובדה שלעולם לא תהיה לי הזדמנות להתמודד עם הטורף שלי בבית המשפט אוכלת אותי". היא הוסיפה כי כשאפשטיין התאבד, הוא הרג גם את "הסיכוי לצדק עבור כל כך הרבה אחרים".

"הוא פחדן", אמרה קורטני ווילד, שהתלוננה שאפשטיין התעלל בה מינית כשהייתה בת 14. "הוא מעולם לא הועמד לדין בתיק הזה". שרה רנסום, שהתלוננה על כך שאפשטיין כפה עליה לקיים איתו יחסי מין כשהייתה כבת 20, עודדה את התובעים במאמציהם להעמיד לדין חשודים אחרים בפרשה ואמרה כי על בית המשפט לסיים את מה שהם התחילו. "אנחנו ניצולות והמרדף אחר הצדק לא צריך להתפוגג".

ג'ניפר אראוז, המתלוננת נגד ג'פרי אפשטיין, מחוץ לבית משפט בניו יורק, 27 באוגוסט 2019. רויטרס
ג'ניפר אראוז, אחת המתלוננת נגד אפשטיין מחוץ לבית המשפט/רויטרס

בפתיחת הדיון, כינה השופט את התאבדותו של אפשטיין כ"תפנית די מדהימה". הוא הגן על החלטתו לתת לנשים לדבר ואמר כי "דיוני הציבור מקדמים שקיפות ומספקים לבית המשפט תובנות ומידע שבית המשפט אולי לא היה מודע אליו".

בנוסף לנשים שדיברו בבית המשפט, הצהרותיהן של יותר מ-12 מתלוננות אחרות נקראו בדיון על ידי עורכי הדין שלהן. אישה אחת, שבחרה להישאר אנונימית במהלך הדיון, אמרה כי אפשטיין הטיס אותה לחווה כשהייתה בת 15, שם עברה התעללות מינית במשך שעות ארוכות, בזמן שהוא המשיך להתעקש שהוא עוזר לה לגדול.

טיילה דייויס, סיפרה שבעת שהותקפה על ידי אפשטיין היא הייתה בת 17. "חשבתי שהוא האדם החזק ביותר בעולם", אמרה. "אבל בסוף אני כאן, ואני עומדת ומרגישה חזקה יותר ממה שהוא יהיה אי פעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טיילה דיוויס, המתלוננת נגד ג'פרי אפשטיין, מחוץ לבית משפט בניו יורק, 27 באוגוסט 2019. רויטרס
טילה דייויס, אחת המתלוננת נגד אפשטיין מחוץ לבית המשפט/רויטרס

התובע הכללי בארצות הברית, וויליאם בר, אמר כי רשויות החוק ירדפו אחר כל מי שסייע לאפשטיין בסחר במין. הוא גם פיטר את מנהל בית הכלא, מנהל לשכת בתי הסוהר ושני השומרים שהיו אמורים לשמור על אפשטיין בבוקר שבו הוא מת.

פרקליטיו של אפשטיין טענו כי לא ניתן היה להעמידו לדין, מכיוון שהוא חתם על עסקה ללא העמדה לדין עם הרשויות הפדרליות לפני למעלה מעשור. התובעים הפדרליים בניו יורק אמרו כי העסקה לא מנעה את ההאשמות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully