וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית האחים חוזרת? היועץ הפוליטי המשותף של איילת שקד ויאיר לפיד

27.8.2019 / 19:00

לוואלה! NEWS נודע כי ימינה החלה להיעזר בשירותיו של שלום שלמה, יועץ לנתניהו בעבר, הנחשב למקורב ביותר לשקד, שאף הקציבה לו 100 אלף שקל לשימוש בייעוץ במו"מ הקואליציוני. במקביל שלמה משמש כיועץ בשכר עבור לפיד. ימינה: "שקר וכזב. שלמה לא מועסק בקמפיין בשום צורה"

צילום: מתוך ה-FB של נפתלי בנט, עריכה: ניב מעוז

הבחירות נכנסות לישורת האחרונה, הקמפיינים מתחממים לקראת שלב הגוועלד, הסקרים הפנימיים מתרבים, המסרים מתחדדים והיועצים האסטרטגיים מתרחשים את תרחישי היום שאחרי. במפלגת ימינה, לדוגמה, החלו להיעזר באחרונה בשירותיו של היועץ הפוליטי שלום שלמה - אחד האישים המקורבים ביותר לשקד, שצפוי לייעץ למפלגה גם אחרי הבחירות. שלמה, ששימש בעבר כיועץ לראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לנפתלי בנט, הפך בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים, לחבר קרוב של שקד ואחד מיועציה הבכירים. במקביל, הוא משמש גם כיועץ פוליטי בשכר ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. בבחירות הקודמות היה שלמה מראשי הצוות האסטרטגי של כחול לבן.

לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע שעבר שקד הביאה עמה את שלמה למטה קמפיין ימינה באיירפורט סיטי, להפתעת שאר החברים בצמרת המפלגה. כמו כן, לפי מקורות המעורים בפרטים, ימינה החליטה להקציב סכום ייעודי של כ-100 אלף שקלים בתשלום עתידי, לטובת ייעוץ של שלמה בהמשך.

במפלגה מכחישים שהסכום הוקצב כדי להעסיק את שלמה, אך מספר מקורות אמרו לוואלה! NEWS כי הכוונה היא להשתמש בשירותיו בניהול המשא ומתן הקואליציוני, לאחר הבחירות. מימינה נמסר כי "שלום שלמה לא מועסק בשום צורה בקמפיין ימינה ולא מתוכנן להיות מועסק בקמפיין ימינה בשום צורה. מדובר בשקר וכזב". גם שלמה מסר בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי "הסיפור לא נכון ומופרך מיסודו".

שלום שלמה, כחול לבן. אמיל סלמן, אתר רשמי
אחד האנשים המקורבים ביותר לאיילת שקד. היועץ הפוליטי שלום שלמה/אתר רשמי, אמיל סלמן

שלמה, שמכיר את בנט ושקד עוד מהעשור הקודם כשעבדו בלשכת נתניהו, נחשב למי שמכיר היטב את דרכי הפעולה של הבוס לשעבר, וגם נחשב מקורב מאוד לנתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה. בעבר הוא שימש כראש הלשכה וראש המטה של בנט, אבל כיום הוא אחד היועצים הקרובים ביותר לשקד. בין היתר, הוא זה שניהל עבור ומטעם שקד את המגעים בניסיון להצטרף לליכוד בחודשים האחרונים - שבסופו של דבר כשלו, והוא זה שניהל מטעמה גם את המגעים מול בנט - שהובילו לחיבור מחדש והצבתה בראשות ימינה.

הפגישה המדוברת התרחשה יומיים אחרי הפרסום של חיים לוינסון ב"הארץ", על מאמציה של שקד להשתלב בליכוד. במסגרת המאמצים, הועברו מסרים על ידי שליחים, לפיהם תתמוך בחסינות לנתניהו בתמורה לשילובה ברשימה. שקד זעמה על הפרסום, במיוחד לאור העובדה ששבוע קודם לכן שתי המפלגות הגיעו להסכמה על סוג של הפסקת אש, וראתה בו ניסיון לחיסול פוליטי. לדברי המקורות, לקראת הישורת האחרונה וניסיונות הליכוד "לשתות" את המנדטים, וכן לקראת ניהול המו"מ הקואליציוני, שקד מעוניינת להיעזר בשלמה, והחליטה "לצבוע" עבורו סעיף בתקציב של כ-100 אלף שקלים. במקביל, שלמה משמש "יועץ פוליטי בשכר" של לפיד - כך לפי בכירים ביש עתיד.

עוד בוואלה!

דיווח: התקיפה בביירות - נגד מתקן אחסון אמצעים לדיוק טילים

לכתבה המלאה
איילת שקד. ראובן קסטרו
החליטה "לצבוע" עבור שלמה סעיף בתקציב של כ-100 אלף שקלים. שקד/ראובן קסטרו

בימינה מכחישים את הקשר עם שלמה ולפיד, בין היתר כי הוא נחשב לאדריכל "ברית האחים" של בחירות 2013, אז הבית היהודי ויש עתיד הגיעו לסיכום, לפיו שתי המפלגות ייכנסו ביחד לקואליציה או יישארו ביחד באופוזיציה מחוץ לממשלה. גם בקמפיין ההוא שררה מערכת יחסים עכורה של הבית היהודי עם הליכוד, ונתניהו ניהל מסע אגרסיבי לפגיעה בבנט ושקד. מערכת יחסים זו הובילה את בנט לכרות את הברית עם לפיד, שהובילה בסופו של דבר להקמת ממשלה עם שתי המפלגות, אך ללא החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully