וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר תקף יעדים בגבול לבנון-סוריה

אבי יששכרוף ויפעת רוזנברג

26.8.2019 / 13:09

על פי דיווחים בלבנון, כלי טיס ביצעו 3 תקיפות מחוז אל-בקאע. עוד דווח כי התקיפה כוונה ליעד של מפקדת החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית. "פיצוצים נשמעו בכמה אזורים". בישראל לא אישרו את הדיווחים. בארגון איימו: "התקיפות לא יעצרו את ההתנגדות"

עריכה: תומר לוי

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) מטרות בבקעת הלבנון, באזור הגבול עם סוריה - כך דווח בכלי התקשורת הלבנוני א-נאהר. על פי הדיווח, כלי טיס תקפו מזרחית לזחלה, בירת מחוז אל-בקאע ו"פיצוצים נשמעו בכמה אזורים במחוז". על פי דיווחים נוספים, יעדים של החזית העממית הותקפו בחבל הארץ שבמזרח המדינה. לפי גורם פלסטיני בלבנון, בוצעו שלוש תקיפות, לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק לרכוש. גורמים ישראלים רשמיים לא אישרו את הדיווחים.

עדי ראייה סיפרו לא-נאהר כי הבחינו באור ומאוחר יותר נשמע פיצוץ. אחר כך לדבריהם, היה מטח של ירי נגד מטוסים שגרם לבהלה בעיירה. הם ציינו כי הירי נמשך בשתי פעימות נוספות. גורם פלסטיני לבנוני אמר כי הטילו עוצר על המקום מחשש לקיומו של נפל.

בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית, המקרוב לחיזבאללה, האשימו את ישראל וטענו כי היא "ביצעה לפנות בוקר תקיפה על אתרים של החזית באזור קוסאיא שבבקעת הלבנון, וכי התוקפנות הזו לא תעצור את יכולותיה ונצחונותיה של ההתנגדות". הם ציינו כי "התוקפנות החדשה היא במסגרת הפגיעה הציונית המסלימה נגד ציר ההתנגדות והכוחות הפעילים ובראשם סוריה, חיזבאללה והחזית העממית".

תקיפת חיל האוויר בבסיס החזית העממית בלבנון. עיבוד תמונה
בישראל לא הגיבו. התקיפה בבקעת הלבנון, הלילה/עיבוד תמונה

הבוקר אמר דובר מטעם ממשלת איראן כי טהראן תומכת בזכותן של סוריה, חיזבאללה ועיראק להגיב על התקיפות של ישראל בימים האחרונים. זאת אחרי שורת התקריות ביממה החולפת, שרק על זו בסוריה קיבלה ישראל אחריות.

אתמול לפנות בוקר הודיע חיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקף חיל האוויר ביום שבת. לפי דיווח בלבנון, שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

בעקבות הדברים, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר אמש בנאום שנשא כי "נגמרו הימים" שבהם ישראל תוקפת בלבנון. הוא אישר את הדיווחים שלפיהם שני פעילי הארגון נהרגו בתקיפות בסוריה, שלדבריו היו נגד יעדי ארגונו. זאת, לעומת גרסת ישראל שלפיה היה זה יעד איראני. נסראללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

עוד בוואלה!

סולימאני מאיים: הפעולות המשוגעות של ישראל יובילו להשמדתה

לכתבה המלאה

מוקדם יותר הלילה חיל האוויר תקף כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות מעזה לשטח ישראל. "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב מספר יעדי טרור בצפון רצועת עזה, בהם משרד מפקד גדוד של חמאס", נמסר. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כלי טייס של חיל האוויר תקפו בצפון הרצועה. על פי הדיווחים, צה"ל תקף באזור בית לאהיא.

(עדכון ראשון: 3:34)

ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully