וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שיגורים לעבר ישראל מרצועת עזה; יירוט מעל פסטיבל בשדרות

צבע אדום נשמעה בשדרות ובישובים בשער הנגב, ולאחריה הודיע צה"ל כי זוהו 3 שיגורים לישראל וכיפת ברזל יירטה שניים. שריפה פרצה בכביש בעוטף עזה כתוצאה מנפילת רקטה. בעקבות ההתרעה בוטל פסטיבל בשדרות, "אנשים רצו, היה מפחיד". בית לא מאוכלס נפגע משברי טיל כיפת ברזל

צילום: אנשי הדממה, עריכה: עמית שמחה

מתיחות בדרום - כל העדכונים

  • שלושה שיגורים זוהו מרצועת עזה לישראל; שניים יורטו
  • דיווח על נפילת רקטה בכביש בעוטף עזה ועל שריפה במקום
  • פסטיבל שדרות בוטל בשל שיגור הרקטות, הצופים מפונים
  • 16 בני אדם טופלו בשדרות ע"י מד"א בהם אישה בת 30 במצב קל

שלוש רקטות נורו אמש (ראשון) לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. בעקבות השיגורים, הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על אזעקות צבע אדום לפני מספר דקות, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים". בנוסף דווח על נפילת רקטה בשטח פתוח סמוך לכביש 34, ובמקום התלקחה שריפה. כוחות כיבוי פועלים במקום. מעיריית שדרות נמסר כי בניין לא מאוכלס נפגע משברי טיל של כיפת ברזל בעת היירוט. לא היו נפגעים באירוע.

בעת השמעת התרעת צבע אדום התרחש בשדרות פסטיבל "לייב שדרות" והמשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה ובצעקות. מעיריית שדרות נמסר כי אין נפילות בעיר ולא ידוע על נפגעים בגוף. "המשטרה והעירייה בראשותו של אלון דוידי דואגים לפינוי מסודר של האנשים ממגרש הכדורגל", נמסר. באירוע טופלו 16 נפגעי חרדה, שניים מתוכם פונו לטיפול רפואי. ממד"א נמסר כי אישה בת 30 נפצעה קל בעת שנפלה בדרך למרחב המוגן. כמו כן, צוותי חוסן ועו"סים הגיעו למקום והעניקו סיוע לתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ ריגשי.

מהמשטרה הדגישו כי הם פועלים לפנות את תושבי שדרות ממתחם הפסטיבל בצורה מסודרת וללא נפגעים. "בשל ירי רקטי בדקות האחרונות לעבר הדרום, תוך שבמקביל לכך מתקיים אירוע תחת כיפת השמים בעיר שדרות, פועלים ברגעים אלו שוטרי משטרת ישראל לפיזור משתתפי האירוע באופן מסודר במטרה למנוע סיכון לחיי אדם. ציבור התושבים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים וגורמי הביטחון במקום".

זעקות על רקע אזעקת צבע אדום במהלך פסטיבל לייב שדרות 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
נמלטים בזמן הפסטיבל בשדרות/אתר רשמי

אתי פרלמוטר, תושבת שדרות סיפרה לוואלה! NEWS כי "הייתי בכניסה לפסטיבל, בדיוק תפס אותנו צבע אדום. כולם נכנסו לחרדה, לא היה לאן לברוח ולהתמגן. אנשים רצו והיה מפחיד. לא הבנו לאן אנחנו רצים, זה בלתי נתפס בעליל. ראש העיר נתן הוראה לפתוח את השערים, בהחלטה טובה".

עמית כספי, תושב כרם שלום, סיפר על הרגעים לפני שנשמעה ההתרעת צבע אדום, "הייתי בגן משחקים בסמוך להופעות, עם הילד שלי וחבר שלו בני עשר. הם שיחקו ונהינו והיה כיף חיים. פתאום צבע אדום , נכנסתי לאוטומט ורצתי לממ"ד - הם היו מלאים כי הגן היה מלא. עברנו ממ"ד ממ"ד עד שבממ"ד הרביעי דחפתי אותם בכוח, ואז כיפת ברזל עבדה".

"אנשים רצו ובכו, זה לא היה נעים", המשיך כספי. "היו מראות של הורים וילדים בוכים לאחר מכן. הוצאתי הורים מהממ"ד והכנסתי ילדים שהיו בחוץ. היו הורים וילדים שהתחבאו מאחורי מגלשה, קראתי להם אבל הם לא זזו. זה היה מראה שיחרט לי בזיכרון. בהופעות היו אלפי אנשים שוכבים על הדשא".

אתי דייטש, תושבת שדרות, הייתה גם היא בפסטיבל, אך סיפרה כי לא שמעה את הצבע האדום, "הסתכלתי לשמיים ואז שמעתי את ראש העיר מנחה את הקהל לשכב על הרצפה. התחלתי לרוץ ולא ידעתי מה לעשות. מסביבי כולם רצו ולא ידעו לאן, כולם רצו וחיפשו להתמגן, היה מפחיד מאוד, היינו בלחץ". אתי הוסיפ הכי "הממשלה חייבת לעשות מעשה. זה כאילו אנחנו לא נחשבים. נגרם נזק נפשי עצום לתושבים, ראיתי את העיניים של הילדים שבאו למופע קיץ מכל הארץ, ופה יש צבע אדום - אנחנו רוצים לחיות".

דוידי אמר כי "אנחנו בסיומו של ערב קשה. נאלצנו להפסיק פסטיבל עם אלפי תושבים שרצו לתפוס מחסה בזמן ההופעה. אני קורא מכאן לראש הממשלה ולשרי הקבינט לבוא חשבון עם החמאס. לא ייתכן ששגרת חיינו תופר פעם אחר פעם ללא תגובה הולמת. רק מבצע צבאי רחב יחזיר את השקט והביטחון לשדרות ועוטף עזה". דוידי שוחח עם נתניהו בטלפון ואמר לו כי "חייבים תגובה חריפה לאירועים, תושבי שדרות יצאו לחגיגות סיום הקיץ והחמאס עצר את החגיגות, אי אפשר להמשיך ככה".

ברקע האירועים האחרונים בצפון ובדרום, ייתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 10:00 בבוקר בירושלים, במרכז הלאומי לניהול משברים. הבונקר התת קרקעי נבנה בשנים האחרונות כחלק מלקחי מלחמת לבנון השניה.

ביום חמישי האחרון תקף צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. מהודעת דובר צה"ל ודיווחים בתקשורת הפלסטינית עולה כי לאחר ששוגרה בערב רקטה לעבר שטח במועצה האזורית שער הנגב, תקפו מטוסים של חיל האוויר מוצב ימי של חמאס ליד אל-בידר, שספג כמה טילים. כמו כן, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על קולות ירי באיזור חאן יונס.

(עדכון ראשון: 21:03)

נפילת הרקטה על כביש 34 בכביש הגישה לארז 25 באוגוסט 2019. במת החדשות, אתר רשמי
נפילת הרקטה על הכביש הגישה לארז, היום/אתר רשמי, במת החדשות
פגיעה ישירה על בניין בשדרות מנפל של כיפת ברזל. אתר רשמי
הפגיעה בבית משברי טיל של כיפת ברזל, שדרות הערב/אתר רשמי
פגיעה ישירה על בניין בשדרות מנפל של כיפת ברזל. אתר רשמי
הנזק לבניין משברי טיל כיפת ברזל. שדרות, הערב/אתר רשמי
פגיעה ישירה על בניין בשדרות מנפל של כיפת ברזל. אתר רשמי
הבניין הלא מאוכלס שנפגע משברי טיל של כיפת ברזל, הערב בשדרות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully