וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל את ביטול המופע של תאמר נפאר באום אל פחם

22.8.2019 / 11:13

הביטול בוטל: בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל הבוקר (חמישי) את ההחלטה של עיריית אום אל פחם לבטל את הופעת הזמר והמוזיקאי תאמר נפאר שנקבעה להתקיים הערב בעיר. בכך קיבל בית המשפט את עתירתם של תושבים באום אל פחם והאגודה לזכויות האזרח, וההופעה תתקיים כמתוכנן

עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, וג'עפר פרח מנהל מרכז מוסאוא, מגיבים להחלטת בית המשפט לבטל את ביטול הופעתו של תאמר נפאר באום אל פחם/כתב: יואב איתיאל, צלם: שלומי גבאי

הביטול בוטל: בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל הבוקר (חמישי) את ההחלטה של עיריית אום אל פחם לבטל את הופעת הזמר והמוזיקאי תאמר נפאר שנקבעה להתקיים הערב בעיר. בכך קיבל בית המשפט את עתירתם של תושבים באום אל פחם והאגודה לזכויות האזרח, וההופעה תתקיים כמתוכנן.

שלשום התפרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק של עיריית אום אל פחם, לפיה ראש העירייה החליט, אחרי התייעצות עם חברי מועצת העירייה, לבטל את הופעתו של נפאר בסינמטק העירוני. זאת בנימוק שתכניו של המוזיקאי "לא מתיישבים עם המקובל מבחינה דתית, מוסרית, חינוכית ותרבותית בעיר". בהמשך אף טען כי עולה חשש לשלום הציבור באם תתקיים ההופעה. בעקבות זאת, הגישו אתמול האגודה לזכויות האזרח עתירה מנהלית דחופה נגד ראש העירייה, ד"ר סמיר סובחי, ודרשה ממנו לחזור בו מהחלטתו. העתירה הוגשה בשם תושבים מאום אל פחם, המעוניינים בקיום ההופעה, שכל הכרטיסים אליה כבר נמכרו.

הופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
ניצח. תאמר נפאר/ערן גילווארג

בעתירה הדגיש היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, כי ההחלטה לבטל את ההופעה התקבלה בחוסר סמכות, תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי האמנותי. לדבריו, לנבחר ציבור אסור להתערב בתוכן האמנותי של יצירות אמנות או של מופעים המועלים במוסדות ציבוריים, במוסדות תרבות הנתמכים בכספי ציבור או במוסדות תרבות פרטיים.

השופטת בטינה טאובר קבעה כי ההחלטה ניתנה בחוסר סמכות ואף לוקה בחוסר סבירות. על רקע חששותיו של ראש העיר הורתה כי יפעל לערב את השיטור העירוני ואף את משטרת ישראל. היא חייבה אותו ואת העירייה בתשלום הוצאות משפטיות של 5,000 שקלים.

עוד בוואלה!

"זה לא ביטול הופעה שלי, זה ביטול דור שלם": תאמר נפאר מגיב לביטול הופעתו

לכתבה המלאה
ראש עיריית אום אל פחם ד"ר סמיר סובחי מחמיד. יואב איתיאל
נחל תבוסה: ראש עיריית אום אל פחם ד"ר סמיר סובחי בדיון בבית המשפט/יואב איתיאל

"זו התערבות פסולה של נבחרי ציבור שאינם אמורים להתערב בתכנים אמנותיים", אמר בדיון עו"ד דן יקיר על ההופעה של תאמר נפאר שכל 350 הכרטיסים לה נמכרו בתוך יומיים ושנטען כי רבים מרוכשי הכרטיסים לה נערים בגיל 12-13. "העירייה יכולה היתה להזהיר מפני התכנים אבל גם לא יכולה להגביל את הגיל". הוא אמר עוד כי "מועצת העירייה לא נבחרו כדי שחבריה יכפו את ערכיהם על 55,600 התושבים, שאינם עשויים מקשה אחת, במיוחד כשלא מדובר במופע בכיכר העירה מורים המשתנים של ראש העירייה מעידים על טיב ההחלטה. אם יש חשש לשלום הציבור אפשר לגייס את השיטור העירוני ואם החשש גדול יותר אז אפשר לגייס גם את משטרת ישראל".

עו"ד ריצ'רד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה ייצג את היועץ המשפטי לממשלה, וחזר על עמדתו כפי שמסרה אתמול המשנה ליועמש דינה זילבר, על פיה ככלל אין על הרשות להתערב בתכנים של פעילויות ציבוריות.

(עדכון, 16:25): למרות החלטת בית המשפט לבטל את ביטול המופע הערב ולאשר את קיומו, החליט תאמר נפאר בסופו של דבר לא לקיים את ההופעה בשלב זה. זאת לאחר פגישה שהתקיימה בין נפאר לראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי. מנהלו של נפאר אמר לוואלה! תרבות כי הסיבה לכך היא חוסר רצונו של נפאר להכנס לעיר בחסות המשטרה. לדבריו, בפגישה יישרו השניים את ההדורים ביניהם וראש העיר הזמין את נפאר להשתתף בדיון עם מועצת העירייה בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נפאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully