וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא ביטול הופעה שלי, זה ביטול דור שלם": תאמר נפאר מגיב לביטול הופעתו

21.8.2019 / 20:23

בפוסט פייסבוק הגיב תאמר נפאר על ביטול הופעתו באום אל פחם על ידי העירייה שטענה שתכניו "לא מקובלים דתית, מוסרית וחינוכית". נפאר השווה זאת לביטול מופע אחר בהשפעת השרה רגב, ואמר עוד: "אני לא כפיתי את המופע"

הופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
"זה לא ביטול הופעה של תאמר, זה ביטול קול שלם, ביטולו של דור". תאמר נפאר/ערן גילווארג

"זה לא ביטול הופעה שלי, זה ביטול קול שלם, ביטולו של דור", כך הגיב הערב (רביעי) בפייסבוק הזמר והמוזיקאי תאמר נפאר לביטול הופעתו באום אל פחם על ידי העירייה, עליו פורסם אתמול. ראש העיר הודיע כי אחרי התייעצות עם חברי מועצת העירייה החליט לבטל את הופעתו של נפאר בסינמטק העירוני מחר (חמישי), בנימוק שתכניו של המוזיקאי "לא מתיישבים עם המקובל מבחינה דתית, מוסרית, חינוכית ותרבותית בעיר". נפאר העביר ביקורת נוקבת על ביטול המופע, השווה בינה לבין ביטול מופע אחר בהשפעת שרת התרבות מירי רגב, ואמר כי לצעירי אום אל פחם "יש זכות לקבל את המופע שהם הזמינו, אני לא כפיתי את המופע".

אלו דבריו המלאים של נפאר: "שוב ביטול הופעה שלי, אותה ההתקפה אך השפה השתנתה. לפני כמה חודשים החבר'ה של מירי רגב ביטלו לי הופעה בתל חי, ועכשיו עיריית אום אל פחם ביטלה לי הופעה. לא משווה את הנסיבות אך אלו העובדות! הייתי נכנס ומגיב על המשפט 'בוטל כי השירים שלו רחוקים מהדת, המוסריות, החינוכיות והתרבויות שבאום אל פחם'. אך אני, תאמר הבן של החאג' הרחום שלימד אותי שאין אדם שיכול להחליט מי דתי יותר מהשני, זוהי עבודת של האל. אני לא תואם את צעירי אום אל פחם? רק לפני כמה חודשים היה באום אל פחם כנס נגד האלימות שנקרא 'סלאם יא סאחבי' - אחד מהשירים שלי. הדיון נעשה על ידי צעירים שמאסו מהפשע והחליטו להתקבץ ולנתח את השיר כי הוא משקף את המציאות שכולנו חיים בה!"

"אם איני תואם אז איך זה שהכרטיסים נמכרו ביומיים? זה לא ביטול הופעה של תאמר, זה ביטול קול שלם, ביטולו של דור", הוסיף נאפר. "אני רוצה להודות לכל אלה שקנו כרטיסים. מודה לכל התומכים, קיבלתי מאות הודעות כועסות על ההחלטה, ולפי מה שאני רואה באינטרנט אני רואה שהרוב רוצה את ההופעה. אני חושב שהאחריות מוטלת לא רק עליי אלא על כל הסיעות שנמצאות בקואליציה, אם שתיקתכם היא אסטרטגיה לשמור על קולות אז תרשו לי לומר לכם שאיבדתם את הקול השפוי. יש לצעירי אום אל פחם את הזכות לקבל את המופע שהם הזמינו, אני לא כפיתי את המופע, המופע הוזמן מלפני כמה חודשים. ומה שמוזר שכבר סיכמנו על איזה שירים לעשות ואיזה לא, כיוון שאני אוהב את אום אל פחם ומכבד את הרגישות החברתית".

"ועוד משהו בטוח, אולי אום אל פחם לא תראה אותי על הבמה ביום חמישי, אך בפעם הבאה שהמפלגות הציוניות יכריזו מלחמה על הפלג האסלאמי, אתם תראו אותי באום אל פחם מחזיק שלט ומפגין נגד מי שמנסה להשתיק קול ואמונה של מישהו, כי אני שייך לדור הזה שאתם מתכחשים לו, הדור שיכול להכיל בתוכו את כל הזכויות בלי ערבון מוגבל".

מוקדם יותר היום הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה מנהלית דחופה נגד ראש העירייה, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, ודרשה ממנו לחזור בו מהחלטתו לבטל את ההופעה. העתירה הוגשה בשם תושבים מאום אל פחם, המעוניינים בקיום ההופעה, שכל הכרטיסים אליה כבר נמכרו. בעתירה הדגיש היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, כי ההחלטה לבטל את ההופעה התקבלה בחוסר סמכות, תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי האמנותי. לדבריו, לנבחר ציבור אסור להתערב בתוכן האמנותי של יצירות אמנות או של מופעים המועלים במוסדות ציבוריים, במוסדות תרבות הנתמכים בכספי ציבור או במוסדות תרבות פרטיים.

"בארבע השנים האחרונות נשמעו שוב ושוב איומים על חופש הביטוי האמנותי, שכוונו נגד מוסדות תרבות פלסטיניים ונגד הצגות, סרטים ושירים שעסקו בכיבוש ובסוגיות רגישות נוספות", מסר עו"ד יקיר. "שוב ושוב הבהירה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי לשרת התרבות ולראשי רשויות מקומיות אין סמכות להתערב בתוכן האמנותי של היצירה. עגום במיוחד שעיריית אום אל פחם והעומד בראשה הצטרפו לקולות אלה, שמבקשים להטיל צנזורה על תרבות ואמנות".

ראש העיר הספיק כבר להגיב לבקשה, ודחה אותה על הסף - "על מנת לשמור על שלום הציבור ועל המרקם החברתי העדין והמיוחד בעיר, אינני רואה לנכון להיענות לבקשה לקיים את ההופעה", נימק את סירובו. הצעד הבא בפרשה יגיע מחר (חמישי) ב-8:30: דיון דחוף בפני שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר.

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נפאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully