וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזר ויצמן הורה: לשלם פיצויים רק לאלמנות הטייסים

1.1.2003 / 11:33

תחקיר מעריב: ויצמן, בעת שכיהן כשר ביטחון, הפלה את שאר אלמנות צה"ל שלא היו זכאיות לפיצוי; הרמטכ"ל, רפאל איתן, התנגד בתוקף; אלמנות צה"ל מאיימות בעתירה אם לא יושג הסדר בנושא

עזר ויצמן, בהיותו שר ביטחון, הורה לשלם סכומי כסף גבוהים ל-34 אלמנות טייסי חיל האוויר שנהרגו בשירות מילואים. בכך הפלה את אלמנות אנשי המילואים משאר החילות, שלא היו זכאיות לפיצויי ביטוח. הפרטים עולים מתחקיר "סופשבוע" של מעריב, שבו פורסם כי ויצמן קיבל את ההחלטה בשנת 1980. שווי הפיצויים שקיבלה כל אלמנה מוערך היום ב-300 אלף שקל.

ויצמן, שכיהן בעבר כמפקד חיל האוויר, הורה להעביר את הכספים כ"ביטוח חיים", למרות שהטייסים שנהרגו מעולם לא היו מבוטחים. הרמטכ"ל באותה תקופה, רפאל איתן, התנגד בתוקף לאפליית אלמנות טייסי המילואים לעומת אלמנות של חללים אחרים, שלא זכו לפיצוי. מהתחקיר, שבו נחשפים פרוטוקולים בני 23 שנה, עולה כי בכירים נוספים במערכת הביטחון התריעו בפני ויצמן שלא להפלות לטובה את אלמנות הטייסים.

בעקבות הגילוי התארגנה קבוצה של כאלף אלמנות, שבעליהן נהרגו בשירות מילואים, כדי לעתור לבג"ץ נגד מערכת הביטחון בשל האפליה. לטענת הקבוצה, אלמנות הטייסים זכו לפיצויים במשך שנים רבות, לעומת שאר אלמנות צה"ל, הזוכות לתנאים הזהים לתנאי אנשי הקבע משנת 99' בלבד.

"החלתי את זה לפחות לגבי הטייסים"

יו"ר ארגון אלמנות צה"ל, פנינה כהן, אמרה כי ויצמן "העיז לקבוע שהטייסים שווים יותר גם אחרי מותם. אם בעלי רמי שנהרג במלחמת יום הכיפורים היה יודע שהדם שלו שווה פחות...הוא לא היה נלחם עד טיפת דמו האחרונה. המאבק שלנו הוא לא רק על הכסף אלא גם על הכבוד".לדברי כהן, העתירה תוגש בימים הקרובים אם לא יושג הסדר בין האלמנות למשרד הביטחון.

עזר ויצמן הגיב על הדברים באומרו "אני סבור שלכל אלמנה של איש מילואים שנהרג מגיע ביטוח חיים, ולטייסים על אחת כמה וכמה. משיקולים שונים לא ניתן היה להחיל את זה לגבי כלל המילואים, אז החלתי את זה לפחות לגבי הטייסים. אני באמת תומך בכך שאם זה אפשרי, כולם יקבלו מה שקיבלו הטייסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully