וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ישראלים נהרגו בשטחים - צה"ל מכתר את הערים הפלסטיניות

8.12.2000 / 22:21

הבוקר ירו פלסטינים לעבר מכונית שהסיעה מורים לקרית ארבע; בפיגוע נהרג נהג המכונית, אליהו בן עמי, בן 41 מעתניאל ורינה דידובסקי, אם לשישה מבית חגי; אחר הצהריים פתחו פלסטינים באש לעבר אוטובוס אגד בכביש עוקף יריחו, ישראלי נהרג וחברתו נפצעה קל

בעקבות האירועים הקשים היום בשטחים, צה"ל החליט לכתר מחדש את הערים הפלסטיניות בגדה ולקדם כלי רכב כבדים לפאתי הערים. ההחלטה מבטלת למעשה את ההקלות שהונהגו בשבוע שעבר לרגל חודש הרמאדן.
תושבי שטחי A אינם רשאים עוד לצאת ולהכנס לערים ללא הפרעה. ההחלטה נועדה להקשות על חוליות התנזים לצאת לפיגועי ירי בכבישים החוצים את שטחי A.

בשני פיגועי הירי היום בשטחים, נהרגו שלושה ישראלים. אחר הצהריים נורתה אש לעבר אוטובוס של אגד שהיה בדרכו לירושלים בכביש עוקף יריחו, סמוך לצומת בית הערבה. בפיגוע נפצע ישראלי באורח אנוש, ומאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים. חברתו של ההרוג נפצעה באורח קל והיא מאושפזת בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

בשעות הבוקר ירו פלסטינים לעבר מכונית ישראלית שהיתה בדרכה לבית הספר בקרית ארבע. בפיגוע נהרגו שני ישראלים. אליהו בן עמי, בן 41 מעתניאל נשוי ואב לשתי בנות, שנפצע הבוקר בפיגוע, מת מפצעיו בצהריים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא יובא למנוחות במוצאי שבת, בשעה עשר בערב בבית העלמין ברחובות.

רינה דידובסקי, מורה במקצועה ואם לשישה מבית חגי, שנהרגה בפיגוע, נקברה בצהריים בהר המנוחות בירושלים. מסע ההלוויה שלה יצא מבית חגי לבירה. מאות מתנחלים עמדו בצידי הדרכים עם דגלים, ומחו על פיגוע הירי. עשרות מהם חסמו מספר כבישים ברחבי יהודה ושומרון לתנועת פלסטינים. ביניהם כביש עוקף רמאללה.

מלוויה של דידובסקי עברו עם ארונה ליד מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים, במחאה על מדיניות הביטחון שלו. במקום התפתח עימות בין מפגינות מתנועת "נשים בשחור" לפעילי ימין. המשטרה הפרידה בין הניצים, ואחד ממפגיני הימין נפצע באורח קל.

קודם לתחילת המסע ספדה לדידובסקי אחת מבנותיה: "הערכים עליהם גידלת אותנו. האמנת בכוחו של החינוך ולכן הלכת להוראה. האמנת שצריך לחיות בכל מקום בארץ ישראל. כל חייך היו מונחים לפי עקרונותיך וגם מותך. נמשיך לצעוד בדרך שהתווית לנו".

פצועה שלישית בפיגוע מאושפזת במצב קל. עד ראייה סיפר, כי ליד הכפר בני נעים עקף רכב פלסטיני את המכונית הישראלית ויושביו פתחו לעברה באש, משני כלי נשק. נוסעי המכונית היו מורים מיישובי דרום הר חברון, שעשו את דרכם לבית הספר בקרית ארבע. התוקפים הצליחו ככל הנראה להימלט לשטח A, שבשליטת הרשות הפלסטינית.

חיים דידובסקי, בעלה של רינה, דיווח על התקרית הקטלנית לכלי התקשורת מבלי לדעת שאשתו נהרגה. דידובסקי, מנהל סוכנות הידיעות "הקול מהשטח", שמזרימה דיווחים על המתרחש ביהודה ושומרון, קיבל את הידיעה על אירוע הירי ומיד שלח אותה למכשירי הביפר של העיתונאים. רק לאחר מכן התברר לו שההרוגה עליה דיווח היא אשתו, רינה.

ראש הממשלה, אהוד ברק, הגיב על הפיגוע: "הפגיעה באזרחים מעידה על פחדנות, היא לא תשבור את כוח עמידתנו ואת מאבקנו הנחרץ נגד האלימות והטרור. המרצחים השפלים לא יינקו".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ רובי ריבלין, קרא לראש הממשלה למנוע נסיעה של כלי רכב פלסטינים על הצירים בהם נעות מכוניות ישראליות. ח"כ מוסי רז (מרצ) גינה בחריפות את הפיגועים, אך תקף את ההצעות מהימין לאסור על אזרחים פלסטינים לנסוע בכלי רכבם הפרטי, "הנתכלות שכזו תגביר את האלימות בין שני הצדדים", אמר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully