וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ברק טירפד כינוס של אש"ף בו תכנן ערפאת להכריז על מדינה עצמאית

8.12.2000 / 9:53

יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, סלים זענון: ההתקפות של צה"ל והנתק שיצר ברק בין הפלסטינים בגדה, ברצועה ובירדן הצליחו למנוע מהבכירים הפלסטינים גישה למשרדיהם; איננו יכולים לקבל החלטות ללא ייצוג פלסטיני מלא; הפיתרון המוצע: ועידה דרך האינטרנט והלוויין

מאת שי שריג

ראש ממשלת ישראל, אהוד ברק, מנע ברגע האחרון הכרזה פלסטינית חד-צדדית על הקמת מדינה עצמאית לפני כחודש, כך חושף הבוקר לראשונה סלים זענון, יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית.

עוד מגלה זענון כי הסגר וצעדי הדיכוי שנוקטת ממשלת ברק הצליחו לטרפד כינוס חשאי של המועצה המרכזית של אש"ף, שתוכנן להיערך בסוף החודש הנוכחי, על מנת להכריז על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. הוא ציין כי הפלסטינים פועלים לקיים את כינוס המועצה המרכזית דרך רשת האינטרנט או דרך לווין, לנוכח המגבלות שמטילה ישראל על תנועת הבכירים הפלסטינים.

"ההתקפות הישראליות נגד הפלסטינים", אומר זענון בהצהרות עיתונאיות המתפרסמות היום, "מונעות מחברי המועצה המחוקקת הפלסטינית לקיים את פגישותיהם כמתוכנן. איננו יכולים לקיים כינוסים שבהם ישתתפו רק חלק מהנציגים, ללא שיתוף כל החברים מעזה ומהגדה המערבית. כך יחסר לנו המניין הדרוש להצבעה ולקבלת החלטות כחוק. לכן הרשות המחוקקת המקומית משותקת למעשה, ואיננה מסוגלת להתכנס".

"בחנו אפשרות לקיים כינוס של חברי המועצה המרכזית הפלסטינית, אך הגענו למסקנה כי לא ניתן לעשות זאת בנסיבות הקיימות. הרי ישראל יכולה למנוע הגעת נציגים פלסטיניים מירדן, מרמאללה ומאזורים נוספים ברצועת עזה ובגדה המערבית. באמצעות הנתק, שיצר ברק בין הפלסטינים החיים בגדה המערבית, בעזה ובמקומות נוספים, הוא הצליח למנוע מהפלסטינים לממש את החלטתם להכריז על מדינה עצמאית כבר באמצע החודש שעבר. הוא גם הצליח לטרפד, לעת עתה, כינוס חשאי של המועצה המרכזית של אש"ף, שתוכנן להיערך בסוף החודש הנוכחי", ציין זענון.

באין פיתרון שנראה באופק, מספר זענון על רעיון מקורי לכינוס הוועידה: "הפלסטינים פועלים לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף באמצעות האינטרנט או שידורי לווין".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully