וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גוסינסקי מכין את הקרקע להשקעה בערוץ 10?

רוני קורן-דינר

23.12.2002 / 20:31

מנהל מגעים עם זאב מוזס למכירת מניות "מעריב"; צבי חפץ, יו"ר מועצת המנהלים ב"מעריב" ונציגו של איל המדיה גוסינסקי, אישר את הדברים; זאב מוזס מכחיש

איל המדיה ולדימיר גוסינסקי, מנהל מגעים עם זאב מוזס, לשעבר בעל מניות ב"ידיעות אחרונות", למכירת מניותיו ב"מעריב ". צבי חפץ, יו"ר מועצת המנהלים ב"מעריב" ונציגו של גוסינסקי בישראל, אישר את הדברים, ואמר כי המגעים עדיין בעיצומם. את תגובתו של מוזס לא ניתן היה להשיג, אולם בשיחות עם מקורבים הכחיש את הדברים.

גוסינסקי, בעל 27% ממניות העיתון, מעוניין למכור את החזקותיו לפי שווי של 400 מיליון דולר ל"מעריב". גוסינסקי רכש את המניות בשנת 1998, לפי שווי של כ-330 מיליון דולר לעיתון. דרך "מעריב" לגוסינסקי גם נציגות בדירקטוריון זכיינית ערוץ 2 טלעד, והוא בעלי ערוץ RTV המשודר ברוסיה ונקלט בישראל, וכן נמצא בעיצומו של הליך משפטי סביב רכישת מניות חברת IGB בערוץ הייעודי ברוסית "ישראל פלוס".

בנוסף, גוסינסקי מנהל בימים אלה מגעים מתקדמים עם יוסי מימן, יו"ר ערוץ 10, להשקעה אפשרית בערוץ. ואולם, החזקותיו העקיפות בטלעד מונעות זאת ממנו לפי שעה. יצוין כי לפי התיקון לחוק הרשות השנייה שעבר לאחרונה בכנסת, ייאלצו המו"לים של העיתונים הגדולים, ארנון מוזס ועופר נמרודי, למכור את החזקותיהם בזכייניות ערוץ 2 עד נובמבר 2005. לפיכך, ייתכן שגוסינסקי מכין את הקרקע כבר עתה להשקעה בערוץ המסחרי הנוסף, ערוץ 10, ולמכירת ההחזקות ב"מעריב" ובטלעד.

זאב מוזס, בן דודו של ארנון מוזס, מכר את מניותיו ב"ידיעות אחרונות" בשנת 1997 על רקע מחלוקות קשות עם ארנון מוזס על השליטה בעיתון הגדול במדינה. את מניותיו, בסך 24.5%, מכר לאיש העסקים אליעזר פישמן בשתי עסקות נפרדות תמורת כ-150 מיליון דולר. בבעלות זאב מוזס אולפני מימד, וכן שתי חברות העוסקות במידע קולי. בימים אלה הוא מקדיש את זמנו לפעילות חברתית יחד עם אשתו, שולה מוזס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully