וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר חיים כץ התפטר מהממשלה: "פעלתי בהתאם לכל הכללים"

16.8.2019 / 17:20

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע על העמדתו לדין של שר הרווחה בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות, הודיע כץ על הצעד. בהודעת ההתפטרות שהגיש לראש הממשלה כתב כי פעל "באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

השר חיים כץ התפטר - עדכונים אחרונים

  • השר הודיע על התפטרותו אחרי הודעת היועמ"ש על הגשת כתב אישום נגדו
  • כץ: "פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור"
  • "הניסיון להטיל דופי בניקיון כפיי הוא חסר יסוד"
  • הערכות: כץ ינסה להשיג חסינות מהכנסת עוד לפני הבחירות

שר הרווחה חיים כץ התפטר היום (שישי) מתפקידו בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי יגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות.

בהודעת ההתפטרות שהגיש כץ לראש הממשלה כתב כי "בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור, בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".

עוד הוסיף השר במכתבו כי "הניסיון להטיל דופי בניקיון כפי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה כשליח ציבור, הוא חסר יסוד ונועד לכישלון. מדובר בהאשמה על חוק שנחקק בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור, והוא נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות".

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
שר הרווחה חיים כץ/ראובן קסטרו

"במהלך כהונתי כיו''ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, חוקקתי 180 חוקים חברתיים ואני גאה בעשייתי שתרמה לעיצוב שוק העבודה והפנסיה בישראל, להסדרת תחום הקנאביס הרפואי, למניעת עושק של אזרחים המבקשים לממש זכויות בביטוח הלאומי", הוסיף כץ. בכל אלה, פעלתי בהתאם לכל הנורמות והכללים החלים על עבודתם של חברי הכנסת".

כץ צפוי להקדיש את זמנו ומרצו לניסיון להשיג חסינות מהכנסת. עם זאת, בשלב זה לא ברור אם יצליח לעשות זאת עוד קודם הבחירות, או שמא יקבל חוות דעת משפטית שתאפשר לו לדחות זאת לאחר הבחירות לכנסת הבאה.

אחרי ההתפטרות הודיעה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי היא "מצפה מראש הממשלה למנות אותי לשרה. זהו רגע מבחן מול הציונות הדתית שהיא חלק מהליכוד. הציבור האיכותי הזה רוצה לראות ייצוג הולם סביב שולחן הממשלה משורות מפלגת השלטון. אני מאחלת לשר חיים כץ שיצא זכאי במשפט ושיעשה עמו משפט צדק".

סעיף השוחד הוסר מכתב החשדות

בכתב החשדות שנמסר לכץ בשנה שעברה יוחס לו גם סעיף שוחד, אך לאחר השימוע הוחלט להסירו. כמו כן, הוחלט לגנוז את תיק "התעשייה האווירית", שבמסגרתו המליצה המשטרה להעמיד לדין את כץ בגין שורת עבירות הכוללות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים. עם הודעתו, מסר היועמ"ש כי הוא סבור שעל כץ להתפטר, וזאת בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעליון בשנות ה-90, בנוגע לשרים אריה דרעי ורפאל פנחסי.

לאחר הודעת היועמ"ש קראו באופוזיציה לכץ להתפטר מתפקידו. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר כי "מתהווה בישראל ממשלת חשודים שבראשותה עומד החשוד המרכזי - נתניהו. אני מאחל לכל השרים וגם לשר כץ שיצאו חפים מפשע, אבל הוא צריך להתפטר ולהמשיך את דרכו במקום אחר. שר שיש נגדו כתב אישום לא יכול להישאר בתפקידו".

מכתב התפטרותו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, 16 אוגוסט 2019. עיבוד תמונה
מכתב ההתפטרות של השר כץ/עיבוד תמונה

מטעם מפלגת העבודה נמסר כי "זו ממשלה עם מספר חסר תקדים של שרים החשודים בפלילים, ממשלה שהאינטרס העליון של חלק נכבד מבכיריה הוא רק לשרוד משפטית. הדוקו-ריאליטי הזה היה מבדר, אלמלא הבדיחה הייתה על חשבוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully