וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' התנצל בפני נתניהו: נאמרו דברים בסגנון שלא ראוי שייאמר

12.8.2019 / 22:03

במהלך השקת קמפיין "ימינה" הגיב שר התחבורה לאמירות שהשמיע נגד רה"מ והתנצל: "אסור שביקורת תגלוש לפסים אישיים". גורם בליכוד טען כי נתניהו הבהיר לסמוטריץ': התנצל פומבית או שתפוטר. יו"ר הרשימה שקד הכריזה: "מכוונת הכי גבוה שאוכל להנהגת המדינה"

צילום: שלומי גבאי, צילום סטילס: ראובן קסטרו

השקת קמפיין "ימינה" - כל הפרטים

  • סמוטריץ' התנצל: "נאמרו דברים בסגנון שלא צריך היו להיאמר"
  • גורם בליכוד: נתניהו הבהיר לשר כי אם לא יתנצל - יפוטר
  • שקד: "מכוונת הכי גבוה שאוכל להנהגת המדינה"
  • פרץ על הסערה בעפולה: "כל דתי או מסורתי גורר לינץ' והשתקה"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התנצל הערב (שני) באירוע השקת קמפיין רשימת "ימינה" על הביקורת הקשה שמתח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לעתים אני אומר את האמת בהתבטאויות חריפות וקשות", תיאר סמוטריץ'. "ומתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שייאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי".

"נתניהו הוא מנהיג הימין", הדגיש סמוטריץ' בדבריו. "הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר, אנחנו מגבים אותו מול המתקפות הצבועות מהשמאל. הציונות הדתית היא שותפה של הליכוד והיא תמשיך להיות כזו, ככל שהליכוד יחפוץ בכך, אבל היא לא אסקופה נדרסת ולא ניתן שיפעילו נגדה סטנדרטים אחרים מאלה שמופעלים מול השותפים האחרים".

סמוטריץ' הגיב לפגישתו מוקדם יותר הערב עם ראש הממשלה, במהלכה ננזף על רקע דרישתם של שרים לפטרו בעקבות הביקורת בצל החלטת בית המשפט בסוגיית ההפרדה המגדרית בעפולה, ופתיחת הר הבית למתפללים יהודים במהלך תשעה באב. אחרי השיחה קיים השר שיחת ועידה עם חבריו למפלגה איילת שקד, רפי פרץ ונפתלי בנט, שנמצא בחופשה בחו"ל, ותיאם איתם את ההבהרה שהשמיע באירוע השקת הקמפיין, לאור דרישת נתניהו.

לאחר התנצלותו של סמוטריץ', גורם בליכוד מסר כי "ראש הממשלה זימן אחר הצהריים את השר לשיחת נזיפה והבהיר לו כי אם לא יתנצל פומבית על ההשתלחות נגדו - יפוטר לאלתר מהממשלה. בעקבות הדברים, סמוטריץ' התנצל. ראש הממשלה הבהיר לסמוטריץ': לא תהיה אזהרה נוספת".

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
התנצל. סמוטריץ', הערב/ראובן קסטרו

מקורבים לנתניהו מסבירים כי "העימות עם סמוטריץ הפך את השקת "ימינה" להשקה של מפלגה מגזרית שהפרצוף המרכזי שלה זה סמוטריץ'". בכך, בליכוד מקווים למשוך חזרה קולות מתונים לליכוד. במפלגה מנסים לצייר את העימות עם סמוטריץ' כעימות מכוון שנועד להבחין בין הליכוד ובין "ימינה" שצבע את השקת המפלגה בצבע של סמוטריץ', שהוא קיצוני ודתי יותר משל ההנהגה.

יו"ר המפלגה איילת שקד פתחה את האירוע והכריזה כי "ישראל רוצה ימינה". מול עשרות תומכי המפלגה שהגיעו לכפר המכביה הסבירה כי "ימינה היא שילוב כוחות של הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש. לא אכחיש. לא בכל נושא יש בינינו קונצנזוס, אך בעניין אחד אנחנו כן תמימי דעים: האתגרים שלפנינו גדולים מהפערים שבינינו, ולכן מקור כוחנו באחדותנו ולא באחידותנו. הבנו שרק ביחד נשמור על מסורת ישראל ועל תורת ישראל, כנגד הברית הצינית של ליברמן ולפיד. הבנו גם שעולם הערכים והחזון של הימין נתון בסכנה ממשית ולפני חודשיים הוכל עמד למכירה לגבאי ושותפיו. גבאי הלך לדרכו, אבל הסכנה נשארה. הסכנה למכירת חיסול אידיאולוגית עדיין כאן".

שקד ציינה את ההתנתקות מגוש קטיף, שאירעה לפני 14 שנה, וסיפרה כי אז הבינה כי היא "הולכת לשדה הפוליטי ומכוונת הכי גבוה שאוכל, להנהגת המדינה. בכוונתי לעשות הכל כדי שלא יתרחש עוד חידלון שיהפוך לבכייה לדורות. קיבלנו הזדמנות שנייה, הזדמנות שלישית לא תהיה. בלי ימין אידיאולוגי חזק וגדול, תקום ממשלת ליכוד עם השמאל. למי שרוצה ימין, אין אלטרנטיבה מלבד ימינה".

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הסכנה למכירת חיסול אידאולוגית עדיין כאן". שקד, הערב/ראובן קסטרו

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, התייחס בדבריו לביטול האירוע המופרד בעפולה. "בימים האלה שנשמעים קולות נגד הזהות היהודית, כל דתי או מסורתי גורר לינץ' והשתקה, כשכבודו של ציבור שלם נרמס ואפילו אירוע אחד מתוך 360 אירועים בעפולה לא יכול להתקיים זה חופש ביטוי ששמור רק לצד אחד במפה הפוליטית. לא נחשוש לומר את אשר על ליבנו וימינה היא התשובה".

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"כל דתי או מסורתי גורר לינץ' והשתקה". פרץ, הערב/ראובן קסטרו

במפלגה שקלו מאז ההכרזה על האיחוד בין הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי על שם למפלגה, והוחלט להמתין עם ההחלטה עד לסגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-22. במועד הגשת הרשימות הוחלט על "הימין המאוחד" אך מאז נערכו התייעצויות, ועלו שלוש אפשרויות מרכזיות לשם המפלגה החדש, בהן הימין של ישראל, ימינה והימין המאוחד. לבסוף, הוחלט על ימינה. במפלגה אמרו כי השם החדש עודכן ברשומות בוועדת הבחירות המרכזית לפני שבוע.

קמפיין המפלגה יתמקד בארבעה נושאים מרכזיים - כלכלה, משפט, משילות ומדיני, והוא יתנהל תחת הכותרת "ישראל רוצה ימין". במפלגה לא החליטו על אסטרטגיה ברורה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. בימים האחרונים דנו ראשי המפלגה בשאלה האם יש לנקוט בקו תקיף מול נתניהו או להימנע ממתקפות נגדו. גורם במפלגה אמר כי לא התקבלה החלטה ו"כל מקרה ייבחן לגופו".


(עדכון ראשון: 18:59)

עוד בוואלה!

אחרי הדרישה לפיטורים: נתניהו נפגש עם השר סמוטריץ'

לכתבה המלאה
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"ימינה". פרץ, סמוטריץ' ושקד, הערב/ראובן קסטרו
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
פרץ וסמוטריץ', הערב/ראובן קסטרו
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
חברי רשימת "ימינה", הערב/ראובן קסטרו
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
פעילי המפלגה באירוע השקת הקמפיין, הערב/ראובן קסטרו
ימינה- הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש. אתר רשמי
לוגו המפלגה החדש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully