וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת הירוקים נגד הנגבי: מסכן חיי אדם

21.12.2002 / 9:38

הגישו תלונה במשטרה בה נאמר שהשר מינה אנשים לא מקצועיים בנושאים המסכנים חיים; הנגבי התחייב השבוע להפסיק פרסום מודעה בה מובטח לפעול למינוי חברי ליכוד לתפקידים בשירות המדינה


מפלגת הירוקים התלוננה אתמול במשטרה כנגד השר צחי הנגבי באשמת סיכון חיי אדם. התלונה באה בעקבות הפירסומים על המינויים הפוליטיים שעשה השר במשרד לאיכות הסביבה.

צור שיזף ממפלגת הירוקים כתב בתלונתו: "מינויים פוליטיים הם חלק טבעי מהמערכת הפוליטית כל עוד הם נעשים במסגרת החוק, אך החשוב מכל, כל עוד מינויים אלו לא מסכנים חיי אדם. המשרד לאיכות הסביבה עוסק במגוון נושאים הנוגעים לחיי כל אחד מתושבי המדינה. בין השאר, מדובר בנושאי היתרי הזרמת שפכים לים, אחזקה ותפעול של רעלים וחומרים מסוכנים, תקני פליטת זיהום אוויר, ניתור רמות זיהום וכו'.

השר צחי הנגבי ערך סבב מינויים רחב היקף של מקורבים פוליטיים במשרד לאיכות הסביבה. בין השאר מדובר במינויים למשרות מנהל מחוז, פקח, ממונה על יחידות סביבתיות, ממונה על המיחזור ועוד. התנהלות השר הביאה לכך שנכון לעכשיו כל הנושאים שציינתי לעיל נמצאים באחריות אנשים בלתי מקצועיים לכאורה.

כמו שלא מתקבל על הדעת לבצע מינויים פוליטיים ביחידות החבלנים של משטרת ישראל, בחדרי הניתוח של בתי החולים או בניידות טיפול נמרץ. כך אין באפשרות שום אזרח במדינה לקבל מינויים לא מקצועיים שעלולים לסכן את כלל הציבור".

הנגבי יימנע "מהפצת דברי תעמולה נוספים"

הנגבי התחייב השבוע להפסיק את הפצתה של מודעת פרסום, שיש בה הבטחה לפעול למינוי חברי מרכז הליכוד לתפקידים בשירות המדינה ובגופים ממשלתיים. ההצהרה נמסרה בדיון בלשכתו של יו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין, בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הנגבי והליכוד.

הנגבי גם יימנע "מהפצת דברי תעמולה נוספים אשר משתמעת מהם התחייבות לפעול למינוי חברי מפלגה וחברי מרכז ופעילים לתפקידים בשירות המדינה ובגופים ממשלתיים, וזאת במידה שלאחר הבחירות הקרובות ייבחר הליכוד להרכיב את הממשלה". התנועה לאיכות השלטון נענתה בחיוב להצעת חשין להסתפק בהצהרתו של הנגבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully